Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (45712 totalt) |
Jag tror inte s3/TT/R32 har sämre geometri än MK3. Med bra topplagringar (plattor) går det att justera både camber caster och toe såklart. Vad mer vill du justera lillen? Jag bygger dels med sådan framvagn för att få allt att passa med växellåda och drivaxlar, och så är det jäkligt skoj:) Framvagnen sitter där redan och bärarmarna är helt horisontella i rätt "ridehight". Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
Gillar bilen.
Den har ju synts många gånger på banorna. Fränt med nyare dieselmotor i en Mk I. Blir bilen besiktad?
Nä jag bara undrar. Det är många som aktivt undviker dessa då det är dyrt att få till väghållningen på dem. Golfar och Audi har tidigare haft ganska stora brister som gjorde dem dåliga för aktiv körning så som bana mm. Nja jag bara tänkte att du kanske läst på om de framvagnarna. I Audi A3/S3/TT/Golf Mk så är dessa ansedda att vara ganska värdelösa utan ombyggnad. Och att välja en enkel lösning som t.ex Mk III så har du spindlar som går att justera vid fästet. Och sedan kunna justera uppe vid topplagringen är ju samma för alla med McPherson. Angående växellådor och drivaxlar. Använder du orginal till Mk 4 så kommer du få helt andra längder än t.ex Mk I. Framvagnen du vill använda har ju en framvagnsbrygga som kräver ganska stor modifikation för att passa fram på en Mk I , detta tillsammans med att framvagnen till stor del är i aluminium , enligt SFRO är man starkt emot att svetsa i framvagnsdelar , jag tänker om bredden blir för stor för Mk I karossen!? Eller du kanske använder delar i vanligt järn? Jaja förlåt att jag ställde frågan. Kör hårt. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Jag vet att jag inte bygger det ultimata bankonceptet iom bilen jag väljer, men jag tror och hoppas ett det kommer funka ganska bra ändå både på bana och gata, allt är en kompromiss. Jag vet inte om jag skall ta det du skriver som kritik eller vad, jag har iallafall väldigt svårt att förstå vad du menar/vill få ut av det. Jag har kört och skruvat med MK4(audi A3) sedan 2006 och vet ganska väl hur dom fungerar och vad dom är kapabla till. Jag tror det kan bli rätt bra med delar därifrån i en mycket lättare bil. Funkar det inte tillfredställande så får jag väl köpa eller nygga något bättre. Nåväl. Såhär ser det ut i dagsläget med framvagnsbalken(som, precis som allt annat i framvagnen på MK4 är stål. Golf MK5 och nyare har aluminium-framvagnsbalk och den undviker jag därför.) En del svetsning kvar och så skall jag dra ner buren till främre infästningen av framvagnsbalken. och till dom nya fjäderbenstornen som inte är tillverkade än. Undertill I helgen hoppas jag få en del gjort igen. _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
Kul att du gillar det. Ja den började jag med vintern 2006/2007. Har den kvar än, mestadels som isbil:) Jag har byggt en motor till min A4 emellan också, 300hk TDIer går trevligt. MVH Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
Jo har kollat på dem och dom ser fina ut(och spindelleden skulle passa mina S3 bärarmar tror jag).. Men tror du passat har lägre rollcenter än mina S3?
MVH Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
MVH Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
Ok . Prata nämligen med pojkarna på reggbes i uppsala om detta och dom säger att man kan göra ett nummerflytt men då ville dom se nya nummret instansat innan man kapa bort det gamla . Och dom kollar även svetsarna på hyllan på bes för att se att man inte bytt plåt just för att nummret sitter där det gör .
Jocke . (Men det finns nog vägar runt detta oxå ) _________________ Joakim Carlsson |
||||||
Nä passat ser inte ut att ha lägre men de är i alu. mycket starkare och halva vikten om jag kommer ihåg rätt. Sen är det olika längd på kulbultarna också men skulle tro S3 har samma som TT http://www.usrallyteam.com/index.php _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
Ja jag tror det skall gå bra på något sätt Jocke.
Babbe... Jo mina är som dom till höger. Jag får börja såhär och så får jag ha TT RS spindlarna i åtanke. LuddeR... Ja kan nog bli skoj:) VWs Common Railmotorer kräver ruskigt mycket jobb med topplocket för att dom ens skall ge i närheten av samma effekt som Pump Dusemotorerna (både 8 och 16V). Och det är helt andra pengar om man skall köpa en CR motor. Jag har en 16V pump duse i min Audi A4 och den ger 300hk och är otroligt driftsäker, kanske blir den motorn som hamnar i Golfen, om jag inte bygger i ordning en till. (Jag har en till komplett). Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
Skulle SFRO vara emot att man svetsar i framvagnsbalken ? Nu får du väl tänka igen... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Lite hårda ord. Editerar bort det. Om du läst skulle du sett att det var menat om det var aluminiumdelar. I stål eller plåt är det väl inget problem. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (45712 totalt) |