Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Modifieringar för att köra på bana med Saab 9-3 SS -05
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (8557 totalt)
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Magnus Thomé skrev:

Nån som har koll på om det går att lösa engångs SBF-prova-på-licens på de öppna Sviestadsträffarna?


Det är inga problem

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Magnus Thomé skrev:
Larsa91 skrev:
Tack så mycket!


Är det något som jag måste ha innan jag åker? Jag menar licenser eller liknande, utrustningslistan har jag läst men förstod inte riktigt allt om licenser och försäkring.

Mvh

Nån som har koll på om det går att lösa engångs SBF-prova-på-licens på de öppna Sviestadsträffarna?

om det går så är det bara att åka dit, ta med sig körkortet. Dock så har man hitills bara fått lösa en prova-på per år så blir du sugen att köra flera ggr på SBF-försäkrade arrangemang så måste du gå en licenskurs (enkelt) och lösa en SBF-licens. Finns en bunt licenskurser upplagda i banåkkalenderrn här på Rejsa thumbs up Är det SMA-försäkrade arrangemang du vill åka på så kan du lösa det hela via deras websida.


Sist jag var där gick det bra.
Citera
Larsa91
Katrineholm
Här sen Mar 2011
Inlägg: 10


Trådstartare
Va bra! Då bokar jag in ett datum snart!


_________________
Adam Larsson
Citera
Larsa91
Katrineholm
Här sen Mar 2011
Inlägg: 10


Trådstartare
Har en fråga till, jag är sugen på att ta bort ljuddämparen som sitter efter katalysatorn, dels för att höra motorn överhuvud taget och sen för att få ett bättre flöde ur motorn. Då tänkte jag bara byta ut ljuddämparen mot ett rakt rör för att sedan fortsätta bak till den större ljuddämparen.

Är detta helt meningslöst eller kommer det att tillföra något?


Mvh

_________________
Adam Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Risken är väldigt stor att du får vända hem, det är väldigt höga krav på att man inte låter för mycket. Nu har du iof turbo som antagligen hjälper till att få ner ljudnivån ut ur röret där bak? Men det är ju trist att bli hemskickad utan att få köra på banan.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Larsa91
Katrineholm
Här sen Mar 2011
Inlägg: 10


Trådstartare
Ja blir det en sån markant skillnad så gör jag det verkligen inte, är det något annat som jag kan göra? Vill ha ett lite sportigare ljud, nu hör man bara när turbon laddar och inget annat.

Mvh

_________________
Adam Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Med hjälm på hör du inte mycket, du får försöka ha lite koll på varvräknaren eller växla när du känner av varvstoppet Fast allvarligt så kommer du nog lära dig de få ställen på banan du ska växla, inte så svårt att memorera efter ett tag på banan. Kör du med dämparen kvar thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Magnus Thomé skrev:
Trevligt trevligt:
Jag har hört en liten fågel viska att Saab Turboklubben nog ska få rätt på försäkringsfrågan thumbs up


Jättekul nyhet är att Saab Turboklubben kommer köra med SMA-försäkring redan på banträffen nu på söndag. Strongt gjort av styrelsen och träffansvariga thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Modifieringar för att köra på bana med Saab 9-3 SS -05
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (8557 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande