Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
MSLS 2011 - ingen klass 6 på Sviestad?!
<<   1, 2
25333 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Fredrik - SLC skrev:
...policybeslut att man aldrig någonsin ska svara på nånting på forum som detta...


Herrejösses.

Alltså, man ska aldrig svara på såna här forum om man inte vet hur. Så det är nog rätt beslut om man inte har folk med rätt kompetens, fingerspetskänsla och dedikerad tid för det.

Men herrejösses. Släpp sargen. Hoppas det åtminstone kluras på planer på att lämna förra århundradet.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Är det någon som vet den exakta anledninget att banan skulle få den begränsningen? Jag kan tänka mig några stycken men det måste ju gå att sätta fingret på det
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Fredrik - SLC skrev:
...policybeslut att man aldrig någonsin ska svara på nånting på forum som detta...


Herrejösses.

Alltså, man ska aldrig svara på såna här forum om man inte vet hur. Så det är nog rätt beslut om man inte har folk med rätt kompetens, fingerspetskänsla och dedikerad tid för det.

Men herrejösses. Släpp sargen. Hoppas det åtminstone kluras på planer på att lämna förra århundradet.


Det du åsyftar är förra milleniumet
SBF vill inte föra en dialog utan bara en monopollog en gång i tiden (80'tal) så gick det ju att få respons på ideer men från 90 och framåt efter att de flyttade in i huset i Sollentuna/Bredden så blev det en koloss på lerfötter, vad gick snett då

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Björn skrev:
Är det någon som vet den exakta anledninget att banan skulle få den begränsningen? Jag kan tänka mig några stycken men det måste ju gå att sätta fingret på det


njae, jag tror det handlar om subjektiva tyckanden bara..... för dom regler som finns klarar den inte, om vi ska hänvisa till FIA grade reglerna.....

som högstaket i depån, curbs, avåkningszoner osv..... men det gör å andra sidan inte kinnekulle heller, om dom inte ändrat den sen jag var där för några år sen.

däremot nationella klassningar finns det väl inte offentligt vad som ska gälla, så där är det ju upp till banbesiktigarna att lägga ribban..... Och nu gjorde dom tydligen det 2 veckor före säsongstarten och fick smisk på fingrarna tydligen av Kåge och blir tvingade till att ge dom en DISPANS från beslutet om banlicens som ändå endast gällde den serien

och jag är fullständigt övertygad om att om jag inte funnits med SMA så hade det här aldrig löst sig..... för kolla på historiska debaclet i rally som håller på nu med lynchstämning eller inom kartingen..... där SMA inte finns idag än som ett "hot" mot SBF....... Och SBF håller på med ändå konstigare beslut än det här med Sviesta....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
MSLS 2011 - ingen klass 6 på Sviestad?!
<<   1, 2
25333 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande