Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-04-17 MSCC KM1 Knutstorp "Time attack" | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (8923 totalt) |
Ingen tråd... då skapar vi en.
För mig var det första gången för mig på väldigt länge jag var heldagsfunktionär. Det var faktiskt kul och jag hoppas alla andra som var där hade lika skoj. Min lathet (jag kan inte skylla på något annat trovärdigt) under de senaste månaderna tog idag ut sin rätt. Från ett energiperspektiv hade det varit effektivare att få ihop bilen än att behöva svara på alla frågor under dagen varför inte jag körde . Resultaten kommer så småningom då vi skall hitta var på den nya hemsidan vi skall lägga dem (det pågår även ett restaureringsarbete av gamla resultat). I.v.f. finns det mesta uppladdat på Mylaps för den nyfikne: http://www.mylaps.com/results/showev Supertack till alla _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
|
||||||||
Grymt imponerande med en 1.6a! Hade nästan räckt till pallplats i Roadsport A/B. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Lite bilder, fler finns här: http://www.flickr.com/photos/masken8
Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 944 by Masken87, on Flickr Peugeot by Masken87, on Flickr Ford GT40 by Masken87, on Flickr Mini by Masken87, on Flickr IMG_4516 by Masken87, on Flickr BMW CSL by Masken87, on Flickr Ford GT40 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Alfa Romeo by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Porsche 911 by Masken87, on Flickr Ford GT40 by Masken87, on Flickr Ford Mustang by Masken87, on Flickr _________________ Anders Karlsson http://www.flickr.com/photos/masken87/ Citroen C2 VTR -04 Nissan 300zx TT -90 |
||||||||
Vad som började som en kall och fuktig morgon/förmiddag övergick i sol ochblev totalt en fantastisk bandag! Många bilar (kul med mångfalden och blandningen, att dela med Danskarna gick bra!) bra flyt och många som gjorde bra tider. Dennis i topp, Magnus i sin "nya" miata, själv gjorde jag personbästa och hamnade på pallplats. Dagen toppades med ett race som gick i tight fight med en viss Svart Pontiac.
På återseende! /Klas Gladh _________________ Klas Hansson-Gladh |
||||||||
"Its not the size that matters, its how you use it!!" Grymt kört Dennis. Även Magnus har fått bra fart i grejerna, men han saknas i racet? _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Tack, tack! Magnus fick lite tekniska problem; han får berätta själv om han vill. Han var annars på gång rejält. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Jag tackar för en kanon trevlig dag.
Hatten av för Robban och Edvind som drar dom här tävlingarna. Själv körde jag Clubman för första gången och det var en upplevelse som var häftig. Det fanns en mental spärr man var tvungen att försöka få bort och lita på greppet. Tyvärr brast vänster bärarm fram så jag har lite jobb inför nästa tävling. Lite bilder tagna av Robban... _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
Liten Racerapport MSCC Km1
Upp klockan 05.00, normal ringtid på väckaren är annars 05.30. Frukost, dusch, packa matlåda, inkl de obligatoriska kokta äggen och fika. Embarkera cockpitten 07.15 i den sedan lördagen klargjorda Caterhamen, dubbla jackor, halsduk, handskar, balaklava och transporthjälmen på. Caterhamen startar efter viss tvekan och färden går ut mot E6/E22 med Landskrona södra som avfart, in mot Svalöv och sedan mot Kågeröd fast höger i Axelvold in mot Ring Knutstorp. Tömning av bilen, besiktning samt anmälan, förarsammanträde 08.45 leddes av Tävlingsledaren för dagen Anders Hedlund. Första tidsträningen för Roadsport A samt RS bilarna var 09.15 på en slipprig bana pga 96% luftfuktighet på morgonen. Jag har ställt om hela bilen förutom att jag lagt i en egenhopskruvad vassare Zetecmotor. Halkövningar är normalt inte min favoritsysselsättning på Knutstorp, ej heller denna gång, en KLAR jumboplacering blev följden, funderar på att inrätta ett vandringspris för Dagens Jumboplacering, för dagen hade jag erhållit priset. Jag visste att det skulle torka upp längre framåt dagen så jag brydde mig inte så mycket. Nästa tidsträning blev klart bättre med en fjärdeplacering som resultat, tiden kunde varit klart bättre ca 2,5 sekunder långsammare än mitt personbästa från 2009, tiden blev ca 1.10.2 men viktigare var att jag fick känna att bilen uppträdde som förväntat efter alla omjusteringarna nämligen mindre understyrd mer mot det neutrala hållet dvs att jag nu kan provocera fram lite överstyrning med gaspedalen och att jag slipper hänga i ratten i böjarna pga den understyrning jag tidigare hade. Ändringarna i setuppen består i lite hårdare Caterham (Billstein) dämpare sk 01or, samt lite hårdare fjädrar bak för att matcha de hårdare framfjädrarna jag monterade för några år sedan. Knivkrängaren fram ställdes i mittposition samt bak ställdes krängaren i näst hårdaste läget. Cambervinkeln har ökats för säsongen till ca 3 grader fram, bak har jag mellan 1-2 grader, måste ju chimsa pga De Dionrörsbakvagn. Viktigast är nog ändringen av lutningen på bilen, dvs högre bak. Lite toe out fram och lite toe in bak för att avsluta beskrivningen. Motorn går fantastiskt bra, dock återstår en sk flatspot vid fullgas mellan 3-4000 varv, försöker finna en lösning på detta, kör Weber DCOE 45 och en modifierad Dunell Clubmantändning Dags för avslutande Race, som man i MSCC inte behöver delta i om man inte vill men JAG vill. Står i höger startled en bra bit ner i fältet, 30 sek skylten visas och en clubmanförare räcker upp armen, vilket betyder att problem uppstått, armen åker ner och jag väntar på startlamporna som vi använt i KM de senaste åren, jag ser att startern höjer armen och sänker den, helt plötsligt kommer startflaggan upp, där kan jag sitta och vänta på lamporna, bäst att åka då, så var den starten körd. Kommer efter redan i starten med andra ord, efter ca 5 varv, av 10, kommer en orange MK med Audimotor bakifrån och attackerar men jag tänker att han får bli där så länge som jag med defensiv (men juste) åkning kan hålla honom där. Jag lyckades. Kul men svettigt att köra defensivt. Kanondag igen med MSCC, bra organisation ihop med Danska Historiska klubben. Film på race kommer samt bromsprotokoll på motorn på min bilsida Resultat http://www.mylaps.com/results/showev Depåbilder i Galleriet på MSCCs sight, tryck på bilden så blir den större http://www.mscc.se/?page_id=2&px Smakprov Dennis Kullman Magnus Mårtensson / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||
Hej igen
Glömde gratta 1 Henrik Månsson, moddad Westfield Zetec ,2 Bo Johansson egen bygge Zetec samt 3 Peter Öfverman Westfield Duratec till pallplatserna i Roadsport A KM1. En del nya och nygamla deltagare fanns, nygammal ove Schaar med modifierat Bok schassie (Nr 2) samt snabb Magnus Mårtenson i en MK Indy samt Hans Egonsson och fru i en Caterham med Rovermotor som tröttnade i Racet, Egon visste inte varför. / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||
ja..alltså..hmm jag fick lite närkontakt med ett räcke,jag klättrade för högt upp på curbsen innan rakan sen blev det karusell o bergodalbana o stenblästring innan det tog stopp.lite plåtskador förstås och styrstaget gick av, det går att fixa och idag blev den vagnboksbesiktigad så jag hoppas va på banan igen snart. lite synd på en fin bil men nu har den istället fått en härlig racepatina (sorry Drangel ) _________________ Magnus Ohlsson |
||||||||
_________________ Anders Karlsson http://www.flickr.com/photos/masken87/ Citroen C2 VTR -04 Nissan 300zx TT -90 |
||||||||
Ajdå, det var inge vidare. Hoppas det gick bra trots allt. Hellre göra det på försäsongen än på tävling. Kämpa på! _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||||
Min racerapport med bilder, film och loggfil finns nu på: http://www.nillet.com/rindex.htm
Smakprov: _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||||
Knutstorp
Filmer med den blå Gulfmobilen, har varit en V8 i bilen men den har numera en vältrimmad Volvomotor http://youtu.be/AJunotWKy3U?hd=1 Annan bana, vilken då?? http://www.cm-motorsport.dk/?page_id Lite info om bilen http://www.cm-motorsport.dk/ / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||
Vilka trevliga bilder ni postar och härliga racerapporter ni kommer med !
Jag glömde gratta alla som kunde köra hem med en pokal! Sedan var det imponerande att trots en del bärgningar under dagen plus den extra komplexiteten med en samarrangör så föll målflaggan för sista racet 16:01 . Verkligen bra jobbat av tävlingsledningen. Sedan skall alla deltagare ha tack för att sköter linupen bra, vilket underlättar enormt. Vad jag inte kan begripa är att inte fler kommer och kör med oss. Det som fortfarande ligger kvar i mitt minne är synen av alla glada människor. Viss det fanns ju lite besvikelse hos vissa (p.g.a. bilar som inte ville fungera ordentligt o.s.v.) men inga sura miner. Har inte tänkt på det innan men i söndags blev det extra tydligt hur kul vi har det. KM2 körs på Sturup 28/5 _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Eftersnack 2011-04-17 MSCC KM1 Knutstorp "Time attack" | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (8923 totalt) |