Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-05-12 Eftersnack: MK 5100 Bankörning/Drifting Mantorp | 4 besök senaste veckan (2470 totalt) |
Hade verkligen skitkul igår och allt flöt på utan problem! Nån bil me problem och minst en i leca-kulorna men inget allvarligt. Skönt oxå att eran egna decibelmätare gjorde susen så folk slapp svartflaggas i onödan!
http://www.youtube.com/watch?v=dcV5dhEN3mA En liten sneakpeak på va som hände igår Själv satte ja nytt personbästa med 1,34,1..3 sekunder bättre än förra körningen hehe. Hoppas folk tog bilder som vi får se! Tack alla funktionärer och styrelsen i 5100! //Pontus _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Var där med min gamla 944 och upplevde att det var en bra träff med riktigt bra tempo i Race klassen.
Faktiskt betydligt bättre än R01 med Porsche klubben _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Som vanligt ett kanonarrangemang av 5100 crew, tack alla ni som gör detta möjligt
Detta var säsongpremiären för mig och hade väl förhoppningar om lite bättre varvtider än förra året, men det gick så där bilen bettede sig som en krabbfiskbåt på Berings hav ungefär. Misstänker att jag fått fel stötdämpare till framaxeln i satsen jag köpte. Bak verkar den stabilare. Lyckades till sist brotta ner tiden till 1,36,3 vilket iaf var 1,3s bättre än förra året Pontus--> Snyggt o förbättra 3s är det föraren som blivit bättre eller har du trimmat bilen? _________________ Dennis Stransky Manta 2.0t <--SÅLD |
||||
Dennis: Lite av rattrostigheten föll väl av förra körningen och lyckades få lite bättre flyt. 4 "klick" lösare på framdämparna och 0,2kg mindre luft i däcken runtom gjorde sitt till för att få bilen att kännas bättre så jag vågade hålla i lite extra.
Nästa körning får vi se om det kanske kan gå ännu lite fortare. Målet är ju faktiskt ~1,30. Det tror jag mest finns i mej som förare då mina varvtider inte är särskilt konsekventa! Kan kanske ha med trafik att göra med. _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Riktigt bra igår
Jag behöver nog styva upp fronten lite nu när jag fått lite styrsel i bak på den. Men vart tog alla vägen, sista passet var vi nog 4 bilar på hela banan... inte för jag klagar _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Mina bakbromsar gav upp på avkylningsvarvet min sista stint hehe. Annars hade ja gett mej ut o jagat dej _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Din bil va väldigt kissnödig överallt vad jag har sett från olika bilder Du får tynga ner bakänden me en baslåda lr nåt _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
100kg stereoinstallation... eller hårda fjädrar fram.. valet är svårt _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Eftersnack 2011-05-12 Eftersnack: MK 5100 Bankörning/Drifting Mantorp | 4 besök senaste veckan (2470 totalt) |