Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-05-27 Mantorp Autolife.se
1, 2   >>
3720 besök totalt
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596


Trådstartare
En liten video ifrån dagen, väldigt mycket trafik på banan, så det blev mest leka och inte så seriös körning, kul med alla lyxbilar som schishade förbi på rakan

http://www.youtube.com/watch?v=4Ej0EgqI8BQ&hd=1

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Hörde nåt om 140 bilar och många av dem väldigt extraordinära dessutom

_________________
Magnus Thomé
Citera
0tt0
Göteborg
Här sen Mar 2011
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Svårt att göra sig en uppfattning, men ryktet gick att det var över 160 bilar på plats. Förbannat kul med både gamla klassiker (Ferrari 512:an och Porsche 993 Carrera RS:en var mina två favoriter) och mängder av nya monster (djupt besviken över att inte få se Enzon på banan)..

Skall försöka lägga upp de få bilderna jag tog i helgen..

_________________
Stefan ottoson
Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474



Att det var många bilar råder inga tivel om iaf. Här är vi 10+ bilar som alla ska in i Mjölby-svängen.

Ser inte så dramatiskt ut på filmen såklart men jag kände mig rätt nöjd med att betrakta det hela på relativt säkert avstånd bakom (till en början iaf).

http://www.youtube.com/watch?v=_9xdhEm0wOE

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Det är alltid kul med bana och det var ett bra event men tyvärr kände jag mig för första gången otrygg. Hjälpte iofs inte med fjolårs r däck och kraftigt regn plus massor av trafik.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Fastlane skrev:
Det är alltid kul med bana och det var ett bra event men tyvärr kände jag mig för första gången otrygg. Hjälpte iofs inte med fjolårs r däck och kraftigt regn plus massor av trafik.


I Puppans film från dagen så ser man vid ett tillfälle att det är en stor djup vattenpöl/sjö precis i apex i Mjölbykurvan

_________________
Magnus Thomé
Citera
RobRoy
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 25



Fastlane skrev:
Det är alltid kul med bana och det var ett bra event men tyvärr kände jag mig för första gången otrygg. Hjälpte iofs inte med fjolårs r däck och kraftigt regn plus massor av trafik.


När det hade ösregnat och jag gav mig ut, då blev jag livrädd, va som såpa i bortre långkurvan. Hade nästan ingen fart i ingången av kurvan ändå gled med alla fyra hjul en bra stund i sidled igenom kurvan.

När det väl var torrt kände jag mig inte alls otrygg. Tyckte de va fantastiskt vad fint alla uppförde sig på vägen trots så enormt stor mängd förare. Hörde bara om en mindre krock, där en äldre Mazda (tror jag?) körde in i fälgen på en Z06:a.

_________________
Robert Andersson
Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474



Jag kan instämma i att jag inte kände riktigt samma trygghet som jag brukar. Regnet var såklart en bidragande faktor men jag tror även att kombinationen erfarna banrävar och förstagångsåkare i ett så tätt fält spelade sin roll, i kombination med en väldigt sparsam säkerhetsgenomgång.

Nu fick ju förvisso nybörjarna en extra genomgång men det hade inte skadat att etablera omkörningsrutiner och liknande på det gemensamma förarmötet. Det var ett par gånger som olyckan var lite nämrare än man är van och bekväm vid, ofta pga att man inte visste om framförvarande bil hade sett en eller ej vid omkörning. Men någon akut fara var det aldrig.

Men man fick lov att vara vaksam när man låg jämsides i kurvorna, för att köra om Ferraris och Porschar på rakorna med Miatan var ju inte direkt ett alternativ heller.

Men över lag väldigt trevligt som vanligt och fantastiskt med ett så bra arrangemang alldeles gratis! Tack Autolife!

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Magnus Thomé skrev:
Fastlane skrev:
Det är alltid kul med bana och det var ett bra event men tyvärr kände jag mig för första gången otrygg. Hjälpte iofs inte med fjolårs r däck och kraftigt regn plus massor av trafik.


I Puppans film från dagen så ser man vid ett tillfälle att det är en stor djup vattenpöl/sjö precis i apex i Mjölbykurvan


Sista smileyn, så såg jag ut genom chikanen ut på långa rakan, finns lite kul film som kommer upp vilket år som helst.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Fastlane skrev:
Magnus Thomé skrev:
Fastlane skrev:
Det är alltid kul med bana och det var ett bra event men tyvärr kände jag mig för första gången otrygg. Hjälpte iofs inte med fjolårs r däck och kraftigt regn plus massor av trafik.


I Puppans film från dagen så ser man vid ett tillfälle att det är en stor djup vattenpöl/sjö precis i apex i Mjölbykurvan


Sista smileyn, så såg jag ut genom chikanen ut på långa rakan, finns lite kul film som kommer upp vilket år som helst.


Jag tycker jag kör så ut genom chikanen varje varv. Jämnt www.youtube.com/magnusthome


_________________
Magnus Thomé
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Magnus Thomé skrev:
Fastlane skrev:
Magnus Thomé skrev:
Fastlane skrev:
Det är alltid kul med bana och det var ett bra event men tyvärr kände jag mig för första gången otrygg. Hjälpte iofs inte med fjolårs r däck och kraftigt regn plus massor av trafik.


I Puppans film från dagen så ser man vid ett tillfälle att det är en stor djup vattenpöl/sjö precis i apex i Mjölbykurvan


Sista smileyn, så såg jag ut genom chikanen ut på långa rakan, finns lite kul film som kommer upp vilket år som helst.


Jag tycker jag kör så ut genom chikanen varje varv. Jämnt www.youtube.com/magnusthome



Det där var ju inget

Kontrollerat och allt, jag tryckte på mitt i den stora pölen som blivit där samtidigt som jag svängde... blev en del intressanta kast innan jag fick rett ut det hela.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Jag vill se filmen thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Lovar att sätta prio på det, filmade med en HD gopro bakåt och en framåt så det blev rätt bra när jag snabbkollade på den förra helgen.

Är lite mer sladdande med men då är det fina kontrollerade sladdar utan kast, här var det "nä men titta ett räcke, ojoj ett till osv.."

Det är kul med regn iaf om det är fritt på banan, en av de roligaste trackday'sen jag varit på var GR med regn hela dagen och ca 10 bilar totalt på banan. thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



http://vimeo.com/24604581

Inte min bästa förarinsatts men iaf fina bilar att titta på thumbs up thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743




_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Tackar! Hittade ett ooops-moment i film två thumbs up Var det vid 5:20 ungefär tror jag.


otrolig mjukt flyt i filmerna!! och kanon med kamera bakåt. Iaf på ett sånt här event med mycket trafik Vad har du för kamera och vad kör du med för upplösning och fps när nu filmar?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Jag hade buskul... Och hur som helst är det ju svårt att klaga på en gratis track-day. Men som sagt skulle det varit en bra ide att dela in fältet lite beroende på erfarenhet.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Magnus Thomé skrev:
Tackar! Hittade ett ooops-moment i film två thumbs up Var det vid 5:20 ungefär tror jag.


otrolig mjukt flyt i filmerna!! och kanon med kamera bakåt. Iaf på ett sånt här event med mycket trafik Vad har du för kamera och vad kör du med för upplösning och fps när nu filmar?


Ja det vart nice, hörde du tutan? hehe lite panik vart det med sega vinter reaktioner

Körde två st Gopro HD Motorsport på 1280x720 60fps

Ska till mantorp på måndag då blir det en värre kamera till, plus bättre körning

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Bohman
Mjölby
Här sen Sep 2005
Inlägg: 82



Fastlane skrev:
http://vimeo.com/24605730

http://vimeo.com/24606803



Jaa! Jag var med 2 ggr på film 3!

_________________
Erik Bohman
ÖSK # 501
Lotus Exige Cup 255 -07
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Bohman skrev:
Fastlane skrev:
http://vimeo.com/24605730

http://vimeo.com/24606803



Jaa! Jag var med 2 ggr på film 3!


Din Lotus gick som tåget, irriterande lätt du drog mig på rakan

Vad har du för effekt i din? jag har ca 250-260hk på ca 1500kg bil (med mig i).


_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Hittade rasarcaren också. Rullade på bra med std-motor.
Blir kul i morgon att köra med Gulan och gatdäck. Hehe!!

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Eftersnack
2011-05-27 Mantorp Autolife.se
1, 2   >>
3720 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande