Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
MSCC Miata i roadsport C | 1972 besök totalt |
116hk blir utan ABS 853kg vilket är svårt att nå (Dennis börjar närma sig 900 efter "några" års pillande) 140/131hk med ABS ger 1080/1011kg som minvikt och där landar du rätt enkelt. Utan ABS blir det 1029/963 och då blir det lite mer anorektiskt. Det fanns massor av bilar att beskåda på SSM, i alla former av modifieringsgrad. Själv ligger jag på ca 1060kg med massor av plåt kvar (har 1037kg som minvikt nu i B), men det kan ju råka bli lite mer volym eller varvtal nån gång... |
||
Anledning till min fråga är att jag försöker jämföra med andra Roadsport C bilar och där är mest Miata.
Min bil är på 107 Hk SAE enl. tillverkare och då är minimivikten 749 Kg enl. vagndekl. (om jag fyllt i rätt) Med eller utan förare? Har inte fattat där riktigt. Nu väger bilen 850 kg fulltankad. Bantning med 100 kg alltså? Med förare blir vikten i nuläget cirkus: 8,4 kg/Hk.(minst!) Risk att man är i vägen för alla andra är jag rädd. _________________ Kristian Jonsson |
||
Det finns många miator som väger för mycket, vi har kul på banan ändå. På SSM hade jag 50-60kg för mycket, och det fanns bilar som var snabbare och långsammare, och oftast hänger det mer på föraren än på bilen vart man placerar sig Vagndeklarationen är minivikt inklusive förare vid avslutat kval/race. Du kan alltid titta på varvtiderna på http://www.spvm.se/index.php?page=Se |
||
MSCC Miata i roadsport C | 1972 besök totalt |