Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-07-09 Mantorp Park 5100
1 besök senaste veckan (5039 totalt)
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823


Trådstartare
Tackar 5100 och alla funkisar, som ställt upp.
För en väldigt bra dag med mycke köra!!

Kul att få hårdtesta bilen efter vårens uppgraderingar.

För er som undrar så va de bara ett relä som hoppat ur när jag körde över curbsen.
Men jag fick hjälp av en snäll snubbe i depån.
Så jag fick ur o sen igen.

Bilder finns på www.5100.se

_________________
Mathias Gustafsson

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7722



Får passa på att tacka alla i 5100 jag med, mycket bra styrt!

Kul att få testa r-däcken som funkade över förväntan!

Över 90 kmh i mjölby, 227 på rakan och 1.30. Helt ok med tanke på att bromsarna ej funkar.

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Arrangemanget imponerade! Massor med funktionärer och snabba tag, klart bra!

Det tråkiga i min mening dock var alla avbrott som var mest pga drifting, det kan man dock inte skylla arr. för det var helt enkelt jag som valde fel träff. alldeles för mycket jord, grästuvor, olja, vatten ja allt möjligt på banan för min smak. Ovanligt halt i parisern (som det blir vid drifting) gjorde att jag inte vågade ladda.

Ett tips till arr. använd in och utfart till banan som det är tänkt inte tvärt om, det finns risk att det korkar igen och räddningsfordon får svårt att komma in och ut på banan.

Nog gnäll från mig, arr. var riktigt bra, ordentligt med flaggvakter och ni använde rätt flaggor vid rätt tillfälle thumbs up det är inte alla trackday arr. som klarar av detta. thumbs up thumbs up

Lägg gärna upp korten här för 5100.se fungerar inte:

http://www.5100.se/galleri/5100-events/2011/03-trackday-2011-07-09.html

"Kodningsfel av innehållet













Sidan kan inte visas eftersom den använder en typ av komprimering som är ogiltig eller som inte stöds.








* Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem."

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003
Inlägg: 707



för mig funkar länken och bilderna...

_________________
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Får tyvärr samma fel på min iphone och min laptop.

Hur som lägg gärna ut bilderna här om ni har lust thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
sebulba
Frillesås
Här sen Feb 2011
Inlägg: 66



Riktigt kul dag och ett mycket bra arrangemang av 5100!
Körde hela dagen så det blev en del varv! Första gången på bana för min del och detta gav ju mersmak helt klart!

Tack 5100!

Mvh

_________________
daniel nilsson

Renault Megane RS250 -11
Ford Fiesta ST -08
Suzuki Baleno -97 såld
Renault Megane -97 skrotad
Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008
Inlägg: 631



Bra arr. med mycket körtid och bra väder hela dan. På minussidan finns att det var en hel del gulflagg och bansanering, samt mkt skräp och däckrester på banan efter driftingen. Dessutom stördes jag under några varv av en bil som driftade i racingklassen.

_________________
Stefan Löfström
BMW 320is -90
BMWSC #719
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Första klippet klart:

http://vimeo.com/26237441

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Jimmy S
Linköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 4



Hej där!
Kul att du gillar det vi gör! Vi har jobbat och jobbar mycket på att allt ska funka runt banan och mycket av det har vi alla våra återkommande funktionärer att tacka för. Att många av avbrotten hade med driftingen att göra stämmer inte då dom flesta avåkningarna skedde i race klasserna, vi hade en i driftingen som skottade sin vxl-låda men det är jhu sånt som händer.
Halkan i parisen berode på en brusten kylarslang.
Att banan blir skitig är jhu dock något som driftingen tar med sig och som är svårt att få bort.
Detta var våran första heldag och vi har lärt oss mycket av den Så därför är det ocskå roligt att ni skriver vad ni tycker och tänker!

Att våran sida strular har tydligen med något hotell på internet att göra???? som håller på att flytta....eller nått....typ....

Mvh// han i den Mattsvarta bromsklossen
Fastlane skrev:
Arrangemanget imponerade! Massor med funktionärer och snabba tag, klart bra!

Det tråkiga i min mening dock var alla avbrott som var mest pga drifting, det kan man dock inte skylla arr. för det var helt enkelt jag som valde fel träff. alldeles för mycket jord, grästuvor, olja, vatten ja allt möjligt på banan för min smak. Ovanligt halt i parisern (som det blir vid drifting) gjorde att jag inte vågade ladda.

Ett tips till arr. använd in och utfart till banan som det är tänkt inte tvärt om, det finns risk att det korkar igen och räddningsfordon får svårt att komma in och ut på banan.

Nog gnäll från mig, arr. var riktigt bra, ordentligt med flaggvakter och ni använde rätt flaggor vid rätt tillfälle thumbs up det är inte alla trackday arr. som klarar av detta. thumbs up thumbs up

Lägg gärna upp korten här för 5100.se fungerar inte:

http://www.5100.se/galleri/5100-events/2011/03-trackday-2011-07-09.html

"Kodningsfel av innehållet













Sidan kan inte visas eftersom den använder en typ av komprimering som är ogiltig eller som inte stöds.








* Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem."

_________________
Jimmy Ståhlberg
www.5100.se
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Skit på banan är väl nått man får leva med när man kör drifting, jag tyckte ni gjorde ett bra jobb att sanera det ni gjorde.

Lite finputsning på line up och in och utfarter sen är ni i toppskiktet vad det gäller trackday arr. thumbs up

Jimmy S skrev:
Hej där!
Kul att du gillar det vi gör! Vi har jobbat och jobbar mycket på att allt ska funka runt banan och mycket av det har vi alla våra återkommande funktionärer att tacka för. Att många av avbrotten hade med driftingen att göra stämmer inte då dom flesta avåkningarna skedde i race klasserna, vi hade en i driftingen som skottade sin vxl-låda men det är jhu sånt som händer.
Halkan i parisen berode på en brusten kylarslang.
Att banan blir skitig är jhu dock något som driftingen tar med sig och som är svårt att få bort.
Detta var våran första heldag och vi har lärt oss mycket av den Så därför är det ocskå roligt att ni skriver vad ni tycker och tänker!

Att våran sida strular har tydligen med något hotell på internet att göra???? som håller på att flytta....eller nått....typ....

Mvh// han i den Mattsvarta bromsklossen
Fastlane skrev:
Arrangemanget imponerade! Massor med funktionärer och snabba tag, klart bra!

Det tråkiga i min mening dock var alla avbrott som var mest pga drifting, det kan man dock inte skylla arr. för det var helt enkelt jag som valde fel träff. alldeles för mycket jord, grästuvor, olja, vatten ja allt möjligt på banan för min smak. Ovanligt halt i parisern (som det blir vid drifting) gjorde att jag inte vågade ladda.

Ett tips till arr. använd in och utfart till banan som det är tänkt inte tvärt om, det finns risk att det korkar igen och räddningsfordon får svårt att komma in och ut på banan.

Nog gnäll från mig, arr. var riktigt bra, ordentligt med flaggvakter och ni använde rätt flaggor vid rätt tillfälle thumbs up det är inte alla trackday arr. som klarar av detta. thumbs up thumbs up

Lägg gärna upp korten här för 5100.se fungerar inte:

http://www.5100.se/galleri/5100-events/2011/03-trackday-2011-07-09.html

"Kodningsfel av innehållet













Sidan kan inte visas eftersom den använder en typ av komprimering som är ogiltig eller som inte stöds.








* Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem."

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743




_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Jimmy S
Linköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 4



Jävligt roande filmer med fler vinklar blir jäkligt kul att titta på!!! Till och med bromsklossen är jhu med i slutet Där var jhu en av dom större saneringarna vi fick göra under dagen.
Fastlane skrev:
Mer film

http://vimeo.com/26239519

_________________
Jimmy Ståhlberg
www.5100.se
Citera
E28Micke
Norrköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 78



Någon som har lite bilder att ladda upp.. Från banan?

_________________
M icke S kiöld
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



SÅ mkt kameror och så lite bilder verkar vara genomgående tema nu för tiden

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35



Hej

Tackar också för en mycket trevlig banåka dag!

Tackar Fastlane för dina grymma filmer! Vi pratades vid vid macken innan mantorp.. jag med camaro cup bilen du vet.

har lite film från 9/7

_________________
Fredrik Boman
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35



kommer snart lägga up den på youtube. Är dock inte den bästa kvaliteten på filmen skakar för mycket men ljudet är fint!

_________________
Fredrik Boman
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Fredrik_Boman skrev:
Hej

Tackar också för en mycket trevlig banåka dag!

Tackar Fastlane för dina grymma filmer! Vi pratades vid vid macken innan mantorp.. jag med camaro cup bilen du vet.

har lite film från 9/7


Kul att de uppskattas!

Kul att pratas vid =)

Du får höra av dig om du behöver hjälp med filmtips thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35



Hej

Jag har faktiskt lite film frågor till dig:)

Jag har haft min kamera fast skruvad inne i bilen men det blir såna vibrations skakningar så man inte får en klar bild.

Vad använder du för kameror, stativ? och inte minst har du nått tips på ett lätt använt och bra redigeringsprogram ?

Mvh Fredrik

_________________
Fredrik Boman
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



jag kör med ett speciellt fäste inne i bilen som skruvas fast i buren och har en ordentlig bussning, funkar utmärkt och köptes på http://www.demon-tweeks.co.uk/ i england. Kameran i bilen är en fullhd bulletcam köpt på säljes delen här på rejsa.

kamerorna ute på bilen är Gopro HD kameror, köpta på samma ställe. finns ju hur mkt tillbehör till gopro så att man kan fästa dem precis överallt.

Jag har provat de flesta redigeringsprogram till PC, Windows Movie Maker, Pinnacle, Sony Vega Home, Adobe Premiere, race render m.m. men kör nu Sony Vega PRo 10 och är extremt nöjd med det programmet, enda nackdelen är att det inte går att få in loggar som overlay men det är en kompromiss jag gärna gör för att klippa film i Vega PRo 10 är rena drömmen jämfört med de andra programmen.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Fredrik_Boman
Nässjö
Här sen Jan 2011
Inlägg: 35



Hej

Tack för tipsen! Skaffade sony vegas pro och är hel nöjd! grymt roligt program!!
här har du en länk du kan se när jag kör på Anderstorp .. hittade även timecode så man kan se hur snabbt man har kört ett var;)

Mvh Fredrik

http://www.youtube.com/watch?v=iFD1dko5Rrw

_________________
Fredrik Boman
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Kul att du gillar programmet thumbs up

Camaron låter som jordensundergång Kan tänka mig att det är lite omställning att köra ett sånt monster thumbs up

Kameran riktad mot föraren var ok, den andra inget vidare. det brukar det inte bli i någon racebil pga den lilla luckan ut. Jag rekommenderar en eller två GOPro HD kameror fästa ute på bilen istället

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Eftersnack
2011-07-09 Mantorp Park 5100
1 besök senaste veckan (5039 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande