Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-08-21 Anderstorp SLC 5papp+
1, 2   >>
6093 besök totalt
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
Inte hört nåt och nu sitter dom väl och käkar...

Kikade in på Amigo:

Race1:
http://amigoo.se/heat.aspx?HeatId=2056
Race2:
http://amigoo.se/heat.aspx?HeatId=2060

Hur går det Håkan, klen fart i bilen idag?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202


Trådstartare
3:e racet pågår, har ARK brytit?

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Tord skrev:
3:e racet pågår, har ARK brytit?


Ja drivaxelknut och lager som inte ville vara friska längre än 50h tävling

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Sitter på jobbet och har tråkigt , fan att man inte kunde vara med idag!! Några bilder?

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Håller med att det är synd att vi inte kunde vara med.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Tord skrev:
Hur går det Håkan, klen fart i bilen idag?


Nej då. Däremot hade vi en av dom lånsammaste förarna som suttit i en bil...i vårat team.

Men han kammade till sig till race 2....och förbättrade sig med 7sek/varv....

Fredrik har inte räknat färdigt.....men vi bör ha vunnit 5-papp..??

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Mitt bästa varv..1,58

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Tack för ett kul och trevligt arrangemang. Det var kanske det bästa 5papp + av de jag har varit med på, allting fungerade och det var en skön stämning mellan alla och otroligt bra körning ute på banan alla tre racen. Till och med riktig racing och omkörningsstrider! Särskilt tack till dig i Citroenen som bjöd på häftig kamp i slutet av race 1.

_________________
Ola Lennström
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



ButterflyRacing skrev:
Mitt bästa varv..1,58


Nu har jag fått sova...och vaknat till lite.

Dom tider som datorn visade som snabbaste....är minst sagt glädjetider.
Detta beror på att det varv man går in i depå...blir mycket snabbare än dom man kör på banan.
Slingan måste ligga väldigt konstigt.

Våran bästa racevarvtid är .......2:02,37 ( 2:02,37 - 2:03,69 och 2:04,98 för dom olika förarna)
Medeltiden för hela teamet är....2:05,77. (2:05,20 om man räknar bort katastrofstintet i början)

Totalt 131 varv


Vi hade Matz olli med som RaceKordinator och det är nog det bästa som vi gjort med teamet.

Vi har haft lite problem med bromsar och diffen, när vi kört på Karlskogas träningskvällar. Men det verkar vara löst nu.
Bromsanrn är makalösa nu....och samma verkan, varv efter varv.

I övrigt har vi inte gjort någonting med bilen. Bara kolla olja, lufta bromsar mellan racen.
Vi har kört slut på ett set däck i år, men 50 timmar på ett set får man väl se som bra.



Så här sliten ser jag ut efter 40 minuters brutalt jagande. Det kan inte vara lätt att vara Citroäng-förare...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119



Vi i JimbenRacing trivdes också bra, trots bränslepumpsrelä som lossnade i race2 och krånglande transponder? i race3. Vi fick ett varv uppjusterat som ej registrerats av tidtagningen men det ser ut som vi missade en passering till sen mot slutet??

_________________
Jim Bengtsson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jim Bengtsson skrev:
Vi i JimbenRacing trivdes också bra, trots bränslepumpsrelä som lossnade i race2 och krånglande transponder? i race3. Vi fick ett varv uppjusterat som ej registrerats av tidtagningen men det ser ut som vi missade en passering till sen mot slutet??


Jag kollade på era tider på Amigo...och det ser ju onekligen lite konstigt ut....om ni inte hade ett extra depåstopp..??
Dessutom har ni en varvtid på 1:41.016 på varv40... Det var ett snabbt varv.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Jim Bengtsson skrev:
Vi i JimbenRacing trivdes också bra, trots bränslepumpsrelä som lossnade i race2 och krånglande transponder? i race3. Vi fick ett varv uppjusterat som ej registrerats av tidtagningen men det ser ut som vi missade en passering till sen mot slutet??


jag kollar upp det och åtgärdar det ifall det är fel till sammanslagningen av resultatet för dom 3 körningarna.... gör det imorgon...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Obzerver
Destiny pyle
Här sen Mar 2008
Inlägg: 10



En kanonkul bana att köra på ! Här kör vi gärna igen fast då med en femte växel som fungerar. Vi fick reda på att en bränsleavstängningsventil som är buntbandad tydligen löser ut av att åka på curbs, så den tog vi bort innan sista delen för att slippa åka bogsersnöre igen.

Härliga fighter och schysst körning !

Det kan inte vara lätt att vara BMW förare när man måste jaga en framhjulsdriven standard Citoträng utan diff

Slänger upp några bilder

Hoppas vi ses nästa tävling

LHM RACING
Bosse











































_________________
Bosse Zakrisson
LHM RACING
NEVER LOOSE PRESSURE
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



obzerver skrev:
Det kan inte vara lätt att vara BMW förare när man måste jaga en framhjulsdriven standard Citoträng utan diff


Vi åker väl standard allihopp.....utom diffen då...men det är ju inte vårat fel.
Det var inget illa menat....men jag kan tänka mej in i frustrationen när man legat i toppen hela racet.....tills en gammal gubbe får upp flåset i en veteranbil....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119



Citat:
Jim Bengtsson skrev:
Vi i JimbenRacing trivdes också bra, trots bränslepumpsrelä som lossnade i race2 och krånglande transponder? i race3. Vi fick ett varv uppjusterat som ej registrerats av tidtagningen men det ser ut som vi missade en passering till sen mot slutet??


Jag kollade på era tider på Amigo...och det ser ju onekligen lite konstigt ut....om ni inte hade ett extra depåstopp..??
Dessutom har ni en varvtid på 1:41.016 på varv40... Det var ett snabbt varv.


Nej inga extra depåstopp men med en varvtid på 4.12 känns det ju som det en missad passering, sedan tror jag det blev en knasig varvtid när Fredrik gjorde justering på den första missade passeringen?!

_________________
Jim Bengtsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Jim Bengtsson skrev:
Citat:
Jim Bengtsson skrev:
Vi i JimbenRacing trivdes också bra, trots bränslepumpsrelä som lossnade i race2 och krånglande transponder? i race3. Vi fick ett varv uppjusterat som ej registrerats av tidtagningen men det ser ut som vi missade en passering till sen mot slutet??


Jag kollade på era tider på Amigo...och det ser ju onekligen lite konstigt ut....om ni inte hade ett extra depåstopp..??
Dessutom har ni en varvtid på 1:41.016 på varv40... Det var ett snabbt varv.


Nej inga extra depåstopp men med en varvtid på 4.12 känns det ju som det en missad passering, sedan tror jag det blev en knasig varvtid när Fredrik gjorde justering på den första missade passeringen?!


det är lurigt när en transponder bara missar 2 gånger på 5timmar......

men för att ha lite koll på varför, satt eran transponder på höger sida av bilen eller vänster?.... för ni hade fast monterad transponder har jag för mig..... Och den gav lite dålig verkan, vilket ju kan påverka....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Opel Racing
Östergötland
Här sen Aug 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Opel Racing tackar för lånet av verktyg från Team Noel och även Lhm Racing... Efter ett missöde med 2 brustna stötdämpare bak i slutet av Race1, så lyckades vi reparera å komma med till Race 3 tack vare en öppen bildelskedja med riktigt bra serviceinriktad personal.

Tack till alla som var med å gjorde söndagen till en kalasbra racingdag!!!

Vi syns på Mantorp

_________________
Arvid Andersson
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119



Japp vi har fast monterad transponder, sitter på högersidan ner vid golvet. Det var första gången vi använde den, har aldrig varigt något strul förr när vi har lånat transponder med batteri i


Transpondern sitter monterad på högersidan, röda markeingen. kanske ingen lyckad placering eller?? kan ju va bra o få ordning på till nästa rejs om inte annat.

_________________
Jim Bengtsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Jim Bengtsson skrev:
Japp vi har fast monterad transponder, sitter på högersidan ner vid golvet. Det var första gången vi använde den, har aldrig varigt något strul förr när vi har lånat transponder med batteri i


Transpondern sitter monterad på högersidan, röda markeingen. kanske ingen lyckad placering eller?? kan ju va bra o få ordning på till nästa rejs om inte annat.


Näe, det var ingen lyckad placering.... utan att jag snarare är förvånad över att det har funkat såpass bra som det ändå gjort....

transponder ska inte kunna sända genom metall..... utan den behöver FRI SIKT ner i asfalten.....så flytta den och sätt den på rambenet inne i motorutrymmet tex... eller inne i framhjulshålet med fri sikt rakt ner i asfalten.

den klarar att sända genom glas och vanlig plast... men inte metall och kolfiber..... Oftast....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119



Citat:
Näe, det var ingen lyckad placering.... utan att jag snarare är förvånad över att det har funkat såpass bra som det ändå gjort....

transponder ska inte kunna sända genom metall..... utan den behöver FRI SIKT ner i asfalten.....så flytta den och sätt den på rambenet inne i motorutrymmet tex... eller inne i framhjulshålet med fri sikt rakt ner i asfalten.

den klarar att sända genom glas och vanlig plast... men inte metall och kolfiber..... Oftast....


och någolunda genom rost också tydligen

_________________
Jim Bengtsson
Citera
Tero
Varnhem
Här sen Jun 2006
Inlägg: 5



Redovisas resultat och varvtider från t.ex Anderstorp nånstans?

_________________
Tero Mustonen
Citera
Eftersnack
2011-08-21 Anderstorp SLC 5papp+
1, 2   >>
6093 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande