Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-08-21 Anderstorp SLC 5papp+ | 1, 2 >> 5 besök senaste veckan (6116 totalt) |
Inte hört nåt och nu sitter dom väl och käkar...
Kikade in på Amigo: Race1: http://amigoo.se/heat.aspx?HeatId=20 Race2: http://amigoo.se/heat.aspx?HeatId=20 Hur går det Håkan, klen fart i bilen idag? _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Ja drivaxelknut och lager som inte ville vara friska längre än 50h tävling |
||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Nej då. Däremot hade vi en av dom lånsammaste förarna som suttit i en bil...i vårat team. Men han kammade till sig till race 2....och förbättrade sig med 7sek/varv.... Fredrik har inte räknat färdigt.....men vi bör ha vunnit 5-papp..?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tack för ett kul och trevligt arrangemang. Det var kanske det bästa 5papp + av de jag har varit med på, allting fungerade och det var en skön stämning mellan alla och otroligt bra körning ute på banan alla tre racen. Till och med riktig racing och omkörningsstrider! Särskilt tack till dig i Citroenen som bjöd på häftig kamp i slutet av race 1.
_________________ Ola Lennström |
||||
Nu har jag fått sova...och vaknat till lite. Dom tider som datorn visade som snabbaste....är minst sagt glädjetider. Detta beror på att det varv man går in i depå...blir mycket snabbare än dom man kör på banan. Slingan måste ligga väldigt konstigt. Våran bästa racevarvtid är .......2:02,37 ( 2:02,37 - 2:03,69 och 2:04,98 för dom olika förarna) Medeltiden för hela teamet är....2:05,77. (2:05,20 om man räknar bort katastrofstintet i början) Totalt 131 varv Vi hade Matz olli med som RaceKordinator och det är nog det bästa som vi gjort med teamet. Vi har haft lite problem med bromsar och diffen, när vi kört på Karlskogas träningskvällar. Men det verkar vara löst nu. Bromsanrn är makalösa nu....och samma verkan, varv efter varv. I övrigt har vi inte gjort någonting med bilen. Bara kolla olja, lufta bromsar mellan racen. Vi har kört slut på ett set däck i år, men 50 timmar på ett set får man väl se som bra. Så här sliten ser jag ut efter 40 minuters brutalt jagande. Det kan inte vara lätt att vara Citroäng-förare... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Vi i JimbenRacing trivdes också bra, trots bränslepumpsrelä som lossnade i race2 och krånglande transponder? i race3. Vi fick ett varv uppjusterat som ej registrerats av tidtagningen men det ser ut som vi missade en passering till sen mot slutet??
_________________ Jim Bengtsson |
||||
Jag kollade på era tider på Amigo...och det ser ju onekligen lite konstigt ut....om ni inte hade ett extra depåstopp..?? Dessutom har ni en varvtid på 1:41.016 på varv40... Det var ett snabbt varv. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
jag kollar upp det och åtgärdar det ifall det är fel till sammanslagningen av resultatet för dom 3 körningarna.... gör det imorgon... |
||||
En kanonkul bana att köra på ! Här kör vi gärna igen fast då med en femte växel som fungerar. Vi fick reda på att en bränsleavstängningsventil som är buntbandad tydligen löser ut av att åka på curbs, så den tog vi bort innan sista delen för att slippa åka bogsersnöre igen.
Härliga fighter och schysst körning ! Det kan inte vara lätt att vara BMW förare när man måste jaga en framhjulsdriven standard Citoträng utan diff Slänger upp några bilder Hoppas vi ses nästa tävling LHM RACING Bosse _________________ Bosse Zakrisson LHM RACING NEVER LOOSE PRESSURE |
||||
Vi åker väl standard allihopp.....utom diffen då...men det är ju inte vårat fel. Det var inget illa menat....men jag kan tänka mej in i frustrationen när man legat i toppen hela racet.....tills en gammal gubbe får upp flåset i en veteranbil.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nej inga extra depåstopp men med en varvtid på 4.12 känns det ju som det en missad passering, sedan tror jag det blev en knasig varvtid när Fredrik gjorde justering på den första missade passeringen?! _________________ Jim Bengtsson |
||||
det är lurigt när en transponder bara missar 2 gånger på 5timmar...... men för att ha lite koll på varför, satt eran transponder på höger sida av bilen eller vänster?.... för ni hade fast monterad transponder har jag för mig..... Och den gav lite dålig verkan, vilket ju kan påverka.... |
||||
Opel Racing tackar för lånet av verktyg från Team Noel och även Lhm Racing... Efter ett missöde med 2 brustna stötdämpare bak i slutet av Race1, så lyckades vi reparera å komma med till Race 3 tack vare en öppen bildelskedja med riktigt bra serviceinriktad personal.
Tack till alla som var med å gjorde söndagen till en kalasbra racingdag!!! Vi syns på Mantorp _________________ Arvid Andersson |
||||
Japp vi har fast monterad transponder, sitter på högersidan ner vid golvet. Det var första gången vi använde den, har aldrig varigt något strul förr när vi har lånat transponder med batteri i
Transpondern sitter monterad på högersidan, röda markeingen. kanske ingen lyckad placering eller?? kan ju va bra o få ordning på till nästa rejs om inte annat. _________________ Jim Bengtsson |
||||
Näe, det var ingen lyckad placering.... utan att jag snarare är förvånad över att det har funkat såpass bra som det ändå gjort.... transponder ska inte kunna sända genom metall..... utan den behöver FRI SIKT ner i asfalten.....så flytta den och sätt den på rambenet inne i motorutrymmet tex... eller inne i framhjulshålet med fri sikt rakt ner i asfalten. den klarar att sända genom glas och vanlig plast... men inte metall och kolfiber..... Oftast.... |
||||
och någolunda genom rost också tydligen _________________ Jim Bengtsson |
||||
Eftersnack 2011-08-21 Anderstorp SLC 5papp+ | 1, 2 >> 5 besök senaste veckan (6116 totalt) |