Nyheter     Kalender     Banor     Nürburgring     Arrangörer     R-Däck     Forum 
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Roadsport / Modsport / Clubman / RS
Planera bygga locostliknande bil och eventuellt tävla med
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

abarth_racing
Skara

Ny i forumet på
att skriva inlägg

Här sedan: 08 Okt 2009
  Inlägg   01 Sep 2011 09:25     Planera bygga locostliknande bil och eventuellt tävla med Citera

Hej!

Jag hade tänkt bygga en locostliknande bil - dvs grundkonceptet som vilken Locost / westfield / rush / caterham som helst med motor fram, drivning bak, nedskurna sidor istället för dörrar MEN jag vill rita min egen ram och få lite eget utseende, mest bakdelen som jag inte tycker är helt lyckad på de som finns.

Hjulbas blir ca 2250 - 2300 mm, drivlina från BMW 530/540, utseende 50 % Super Seven - 50% Bonneville Hot Rod (om ni vet vad jag menar...)

Kan jag med denna tävla i roadsport / modsport eftersom Locost är godkänd som biltyp?

Mvh Thomas

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Falk
Fixhult

Här sedan: 17 Apr 2004
  Inlägg   01 Sep 2011 11:11     Citera

När det gäller locosts och andra amatörbyggen så blir det sportvagnssiluett vi går på (strikt tvåsitsig och öppen är ju sekelgamla kriterier).

Samtidigt finns det en luddig gräns när man passerar över i RacerSportvagn (RS), bil som enbart byggts för tävlande. Westfield XTR är en bil som fått nej, Ultima och Saker GT är på rätt sida.

Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
abarth_racing
Skara

Ny i forumet på
att skriva inlägg

Inlägg   01 Sep 2011 11:52     Re: Citera

Niklas Falk skrev:
När det gäller locosts och andra amatörbyggen så blir det sportvagnssiluett vi går på (strikt tvåsitsig och öppen är ju sekelgamla kriterier).

Samtidigt finns det en luddig gräns när man passerar över i RacerSportvagn (RS), bil som enbart byggts för tävlande. Westfield XTR är en bil som fått nej, Ultima och Saker GT är på rätt sida.

Tack för svaret Niklas, men vad menas med "sportvagnssiluett"? Räcker det att den är strikt tvåsitsig och öppen, för det kommer den bli!

Liten enkel bild på den tilltänkta bilen - fast det ser ut som en liten träbil här...

Mvh Thomas

Niklas Falk
Fixhult

Här sedan: 17 Apr 2004
  Inlägg   01 Sep 2011 12:01     Re: Citera

abarth_racing skrev:
Liten enkel bild på den tilltänkta bilen - fast det ser ut som en liten träbil här...

Det där är ju en solklar sportvagn, det ser ju vilken 2-åring som helst. thumbs up

För att ge lite andra vinklingar; Ariel Atom, Mev Rocket/Sonic mfl är också ok.

Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
abarth_racing
Skara

Ny i forumet på
att skriva inlägg

Inlägg   01 Sep 2011 12:19     Citera

Ahh... Gott, då är jag inte fel ute! Bara att fortsätta planera byggandet! Tackar!

Mvh Thomas

RCM
Forshaga

Här sedan: 14 Okt 2003
  Inlägg   01 Sep 2011 20:14     SPVM Citera

Det är nog ok Kenneth Nilsson kör ju sin Scatto i modsport och en sådan har jag då aldrig sett någon förutom hans. Apropå sport bil så sag jag att Renault TS 17 var klassad ??

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Roadsport / Modsport / Clubman / RS
Planera bygga locostliknande bil och eventuellt tävla med

<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>