Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-09-28 Ringen-premiär med GT3 -01, PCS banmöte | 4394 besök totalt |
PCS banmötet 2011-09-28 blev min Ringen-premiär, och extra kul att åka dit med "ny" bil också.
Vilken fantastisk dag, sol och ca 25 grader. När man ser filmen så inser man hur vacker banan är i höstfärger. Hinner inte riktigt ta in det när man kör. http://www.youtube.com/watch?v=ogEAT Som synes så finns det mycket att jobba på. Tycker jag hittar ganska bra och håller spåret hyggligt med några undantag, men vågar inte stå på riktigt ännu, men det får komma successivt. Skönt ändå att komma hem hel efter premiären, man var ju lite spänd innan, framför allt efter att ha stått och spanat på några utsiktsplatser dagen innan, det såg lite läskigt ut faktiskt, men det kändes inte lika läskigt när man körde själv. Ser fram emot att komma tillbaka. Åkte även med ett varv med PCS-instruktör Thorsten i en 996 GT3 RS, en riktig duktig chaufför, där gick det undan, men mjuk, trygg och proffsig körning, plötsligt förstod jag hur fort det går att köra. En aha-upplevelse. _________________ Anders Zimdahl |
||||
Du kunde inte valt en bättre dag för din premiär.
Har aldrig upplevt en sådan trolsk och tät dimma som det var på "baksidan" ner mot Breitscheid. Man såg ju inte mer än 30 meter fastän klockan var 9. Helt magiskt. Frånsett ett litet missöde i denna sena morgondimma avlöpte dagen helt utan större problem, sällsynt. Du fick uppleva hur växlande förhållandena kan vara samt en hel dag i solsken. Det är bara att gratulera. Det går fort vid 5:45 _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Dra åt skogen va kul det var att få köra utan britter och hojar, men allra viktigast att äntligen få prova porschen. En riktig upplevelse att köra veteranbil, det var som att på nytt upptäcka ringen, knöligt och alldeles underbart Intressant att känna bilen när mätaren passerar 230, har jag inte provat på svenska banor . På vissa ställen tog asfalten nästan slut av farten och några elaka kurvor var svårt att få bort spärren (typ angstkurve), men kul va det och fort gick det
Håller med om dimman, det var lite speciellt att dundra ner mot breidscheid utan att se något, kul att få prova dimma också http://www.youtube.com/watch?v=4TqVk http://www.youtube.com/watch?v=nkqD6 Bilen står redo: Rullar av trailern i nurburg: Rakan var uppställningsplats som förra året, inget jag direkt saknade att köra på, det är nog med rakor på banan, även om bron hade varit spännande i toppfart _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Hur känns det att köra GT3 efter att vant sig vid en 944? Jag blir lite avundsjuk på ditt nyförvärv. Ska du tävla något med den? Körningen såg ju bra ut. Jag kan tänka mig att det är lite scary med en så snabb bil på gatdäck, framförallt när man vant sig vid R-däck tidigare. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Kul att se Måste ju vara ett riktigt bra varv! Ser stabilt ut och som du lagt +1 000 varv i t.ex. Gran Turismo 3 och/eller 4 _________________ D a v i d B r a n t m o Nu: 951 Cup 3,0 16v Då: 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Några varv har det blivit med GTR och Gt5, det är sjukt bra (och framförallt billig) träning, det här var tredje gången här nere så det har blivit några varv på banan sen tidigare, det är ju ändå ett rätt stort steg från skärm till verklighet. Framförallt kan jag bilen rätt bra sen innan så det känns inte lika jobbigt att köra bilen på gränsen, även om det känns rätt äckligt att hålla ner högerpedalen på ställen man inte trodde det gick ända fram till asfaltskanten Synd att film inte förmedlar hur det känns i bilen, för helsikes vilken upplevelse det är _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
http://www.ringportal.nl/en/photogra |
||||
Kul bil GT3-an, och känns väldigt gedigen, som utskuren ur ett klippblock. Motorn är ett kapitel för sig, skjuter på glatt upp till varvtalsstoppet utan att låta det minsta ansträngd. Effekten vänjer man sig vid snabbt. Känns lättkörd med ruggigt grepp ur kurvorna, respekten för viktfördelningen finns kvar, men oftast inget man tänker på eller märker. Förrän det är för sent, kanske... Tack, det kändes rätt OK också. Jag tycker gatdäck känns helt OK, man känner tidigare när det är på väg att släppa, och oftast i en lite lägre hastighet än med R-däck. Men det är klart det går långsammare. Och det går fortfarande generellt långsammare än med 944an runt en bana skulle jag tro. Tävling ligger inte i planen för närvarande, utan funkiskörning, trackdays och lite slalom. Sedan vet man ju aldrig. (BQ ska tävla med en liknande GT3 nästa säsong förresten.) Första målet för mig är att komma ned till samma tider som med 944an. _________________ Anders Zimdahl |
||||
Här kommer ett ganska fritt varv http://www.youtube.com/watch?v=PifBf
_________________ |
||||
Över 2500 bilder som min brorsa och polare tog under PCS-dagen finns att beskåda via www.sdfphoto.com
_________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||||
Här kommer ett bidrag från mig..
Spåret är nog ganska rätt, skulle jag tro. Växlar upp för mycket, istället för att utnyttja motorns varvtalsregister mer. Antar att det är en omedveten försiktighetsåtgärd efter förra årets avslut.. Håll tillgodo! Cola + popcorn är frivilliga tillbehör.. http://www.youtube.com/watch?v=tNrBOQRSYwM _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Eftersnack 2011-09-28 Ringen-premiär med GT3 -01, PCS banmöte | 4394 besök totalt |