Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-05-05 Uråsa SMC 1
4345 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Årspremiär redan i maj, det har nog inte hänt på... 8 år för mig. Näsan är som vanligt rätt rödbränd, och huvudet har kännts mer än lovligt urblåst idag, men det är så det skall vara efter en vårträff. Eller?

Sen vet jag inte om det var ringrost, massor av skit på asfalten eller fel på bilen, för jäklar vad illvillig baken var... Eller vänta nu, vad är jag för räserchaufför, det är klart att det var bilens fel
Kom visserligen trea i C-klassen, men jag kände inget förtroende för bilen, försökte jag köra fortare gick det bara brett eller åt h-vete. Två snurrningar på en vända har jag aldrig lyckats med förr. Vi får se om den känns bättre på hemmaplan, annars får jag leta fel och brister på den.

Jag fotade inte mycket alls, bara ett par grupper i C-klassen. Men smöra för Bosse, han tog på de flesta (Hugge, min dator tycker det är helt ok att ta ett STORT ANTAL timmar på sig att tanka hem den över skydriven, låt den vara tillgänglig ett tag så jag får kolla vilka jag verkligen vill ha och ta hem bara dem...) och kan behöva lite sysselsättning med att lägga upp dem här


















































_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Ser halt ut, massa sand o delar av skogen


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

P.P. skrev:
bilens fel

Hade vi inte en kreativ-bortförklaringsgenerator på gång för en massa år sen? thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Johan suckade djupt efteråt. Det var ju ett elände att jag haden varit påpasslig nog att fota just den vändningen när han bromsade alldeles för sent och kom helt utanför det ordinarie spåret, både ut och in.
Men jag funderade mest på hur bildserien skulle bli...

Betong, grus och träpulver borde ju gjort den biten riktigt eländig, men jag vet inte om det hade att göra med att det var det långsammaste partiet, för jag upplevde inte det som värre än någon annan stans på banan. Nästan tvärt om, faktiskt.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Bo_H
Växjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 141



P.P. skrev:
Jag fotade inte mycket alls, bara ett par grupper i C-klassen. Men smöra för Bosse, han tog på de flesta (Hugge, min dator tycker det är helt ok att ta ett STORT ANTAL timmar på sig att tanka hem den över skydriven, låt den vara tillgänglig ett tag så jag får kolla vilka jag verkligen vill ha och ta hem bara dem...) och kan behöva lite sysselsättning med att lägga upp dem här


Suve P.P. Såg ju riktigt rejsigt ut. Det är gott om plats på i molnet så bilderna kommer ligga tillgängliga.

_________________
Bo Hugsén
Bmw 325iA T, 2009
Mazda Rx-7 (N/A), 1986
Citera
Johan Borg
Småland
Här sen Feb 2011
Inlägg: 7



Magnus Thomé skrev:
Ser halt ut, massa sand o delar av skogen



Som PP skriver så missade jag inbromsningen på detta varvet och kom utanför så det blev lite understyrt. Positivt är att spoilern inte tog i en enda gång i år, har fortfarande skrapmärken i underkant sedan ifjol. Uppstyvningen gjorde en del men inte så mkt som jag önskade av bilderna att döma.

_________________
Johan Borg
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Ähh, det där var väl inget Kolla här:



fuktig, skitig asfalt och utrustad med Michelin Pilot "så långt ifrån Cup man kan komma".

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Johan Borg
Småland
Här sen Feb 2011
Inlägg: 7



Det finns grader även i helvetet ser jag

_________________
Johan Borg
Citera
Johan Borg
Småland
Här sen Feb 2011
Inlägg: 7



Kan vår käre Bo_H tänka sig att lägga upp lite fler bilder. Det är så himla roligt att se på nämeligen.

_________________
Johan Borg
Citera
Bo_H
Växjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 141



Visst kan jag det, dock håller de inte riktigt samma kvalitet som P.P.s alster.
Håll till godo.

Klicka för större bilder!

_________________
Bo Hugsén
Bmw 325iA T, 2009
Mazda Rx-7 (N/A), 1986
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
En film, om någon vill titta




_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Ser riktigt trevligt ut! Konbanekörningar är en favorit!
(Lite Time Attack över det.)

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



P.P. skrev:
En film, om någon vill titta



Rent spontant så känns det som om din bil skulle må bra av en kortare styrväxel

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det, och/eller en förare som ger fan i att byta grepp på ratten 3ggr per kurva vare sig det behövs eller inte

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Är du säker på att det är en 944 och inte en förklädd buss?
Det är otroligt vad du rattar, det känns ju som att jag tog all tid på dig i den sista sektionen där konerna stod riktigt tätt. Det ser väldigt bökigt ut där.

Jag måste nog fixa mig en kamera till nästa gång, utöver en fungerande bil förstås...
Hade varit kul att se hur det egentligen ser ut när man kör.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Servo ligger högt upp på önskelistan till nästa räser... Lämna in bilen på verkstad så det blir ordning på den nån gång detta år, jag behöver en kompanjon på årets äventyr. Eller köp Jons Porsche, den har hamnat på annons efter exakt 0 meter på bana. Och den har redan kamerafäste

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Bo_H
Växjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 141



P.P. skrev:
Servo ligger högt upp på önskelistan till nästa räser...


Efter alla timmar på gymmet i vinter borde du väl orka ratta med en hand. Det är lite bobbigt i slutet av långa slaloms när servot inte hinner med...

_________________
Bo Hugsén
Bmw 325iA T, 2009
Mazda Rx-7 (N/A), 1986
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Man kan tro det, men eftersom magen inte blivit ett dugg mindre och överkroppen större så är jag nu (eller i alla fall var då, jag har knappt tränat på 1½ månad nu) ännu mer orörlig och med saker ivägen .
Det är delvis därför jag plockar så med ratten, jag kommer helt enkelt inte runt som jag behöver.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2012-05-05 Uråsa SMC 1
4345 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande