Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-06-01 5100 banracing/drifting mantorppark
2826 besök totalt
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006


Trådstartare
Tråkigt väder det blev idag, hoppas ni som var där och körde hade kul ändå. Jag var ute en sväng mellan 18:30-19:30 och då regnade det faktiskt inte.

Några bilder på de som var kvar och körde.











_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Var ute på banan runt 14:20 kanske och körde 2 pass sen blev det paus och då åkte jag hem, trivdes inte riktigt i det blöta vädret

Blev en väldig väntan mellan passen först då driftingen fick vartannat pass då det inte såg ut som att dom skulle få köra efter 18:00 så förstår tanken men blev segt.

Kommer anmäla mig till nästa körningen med men blir inga mer förskottsbetalningar har jag lärt mig nu

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Trevlig dag på banan, första gången med MR2an.

Bra arrangerat som vanligt, förutom när vi stod i lineup och väntade på sista racepasset innan paus, då alla funktioner bara försvann, vi stod redo i säkert 10min innan vi insåg att alla gått iväg. Ingen info till oss :/

Iaf:

Lite orolig innan dagen, då mittmotorbilar sägs vara giftiga, och regn på det lovade inte bättre. Men så fel jag hade, MR2an har en jättefint chassi och fick gå på ställ mest överallt Jag har i stort sett aldrig driftat en bil tidigare, och känslan att köra en bil på kontrolleratställ i 100+ var för jävla bra! (film kommer senare)

5100.se körningar rek starkt till alla iaf. Indelningen gör att alla nivåer kan vara med.

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41422

Forumägare
Forumägare

Tror att träffen kallas "banracing/drifting" förvirrar många track day / gatbilsåkare som tyvärr inte förstår att det är en träff för dom. Var det fullt med bilar så gör det ju inget iof, men hur var det med antal deltagare?

_________________
Magnus Thomé
Citera
cossiejeppe
Linköping
Här sen Maj 2006
Inlägg: 14



Börjar med att tacka funktionärer och förare för en rolig men kall dag! Trotts det dåliga vädret blev det runt 50 bilar som "flöt" runt banan!

Ang driftingen så har vi lagt det varannat pass för att hinna köra färdigt innan 17.00 då det inte gäller samma ljudnivågräns eftersom vi knappt kan köra drifting efter de nya ljudreglerna med 95db!

Sen att alla funktionärer "försvann" var för lunchuppehåll som står i vårat körschema och hemsida men om det blev förvirrat så kanske det är en bra grej för oss att tänka på till nästa körning och andvända tex megafon!

Det verkade iaf som dom som körde hade roligt och det var förvånadsvärt få avkörningar om man räknar bort driftingen och roligt är våran tanke att man ska ha!

Ses nästa gång under strålande sol

MVH

_________________
Jesper Ståhlberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41422

Forumägare
Forumägare

Magnus Thomé skrev:
Tror att träffen kallas "banracing/drifting" förvirrar många track day / gatbilsåkare som tyvärr inte förstår att det är en träff för dom. Var det fullt med bilar så gör det ju inget iof, men hur var det med antal deltagare?

Extrabra med eftersnackstråd här som visar vad det är för träff så att många ser thumbs up


Mer bilder!!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



cossiejeppe skrev:
Sen att alla funktionärer "försvann" var för lunchuppehåll som står i vårat körschema och hemsida men om det blev förvirrat så kanske det är en bra grej för oss att tänka på till nästa körning och andvända tex megafon!


Probleme var att tidschema var förskjutet så vi antog att även pausen skulle bli senare, så inte fallet. Det tråkiga blev att det blev 1timme och 40min mellan två race-pass, när ett race-pass försvann där innan pausen.

Kan man komma och köra enbart mellan 17-20 nästa gång?

All in all, var det så klart en dunderbra dag

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 564



Tack för en bra träff. På förmiddan satt jag hemma och tänkte, fasen blir inget i dag heller. Regnar alldelles för mycket. Men tog mig i kragen och körde dit.
Behövde verkligen köra några varv i min Sierra för att utvärdera allt som är ny/ombyggt. Kom sent, fick vänta på lunch uppehållet men sen fick jag 3 pass med många varv.
Otroligt halt i parisern. Allt över 60km/h kunde man glömma iden kurvan. Sladdade vilt under acc, men ändå kul att få köra lite. Hoppas dock på bättre väder nästa gång.

Hasr tyvärr inga bilder, hoppas på fler här från andra.

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596




_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Eftersnack
2012-06-01 5100 banracing/drifting mantorppark
2826 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande