Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-06-16/17 Gotland Ring, SPVM PSCS Ginetta
4069 besök totalt
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904


Trådstartare
Det blir inledningsvis en "under tiden" tråd istället för eftersnacks tråd. Tyvärr har det börjat regna men humöret verkar vara bra på de flesta ändå.
Var på plats för att köra "Open pitlane" vilket jag också gjorde i morse. Det snurrade på som det skulle intill dess att ett framhjulslager gav upp så det blir inget mer körning för min del.
Tydligen var det ont om funktionärer så jag hoppade in som flaggvakt, ironiskt nog så hamnade jag vid "esset" ut på start och mål. Nu får man stå där och studera spårvalen noga

Förmiddagens träning genomfördes utan några större trubbel, tror att det endast var 2 bilar som lyckades spinna av och någon som bromsade på sig i slutet på långa rakan. Regnet kom igång rejält på sista träningspasset. Om 1 timme startar kvalen och tyvärr så ser det ut att bli i rejäl blöta.

Skall försöka filma/fota lite från dagen och lägga upp ikväll.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 213



Det är knepigt det där med att göra videofilmer med racing.




Hoppas att vårt filmande från grushögen går att använda!
Tack Henrik Pihl, Kimmen, Björne, Henriksson och alla andra för några roliga dagar på Gotland.

[/img]

_________________
Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904


Trådstartare
En kort film på Roadsport heat 2 efter 1 varvs körning.



Och så lite bilder, hann inte fota så mycket och hade bara telefonen med mig. Alla bilder är från söndagen.








_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Jag hade en grymt kul helg. Arrangemanget var lite haltande, men banan absolut fantastisk. Extra kul var race 2 då det var torrt och jag jagade livet ur Max hela racet.

Film och lite bilder kommer...

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Matz skrev:
Det är knepigt det där med att göra videofilmer med racing.
*Bilder på nån konstig snubbe*]
Hoppas att vårt filmande från grushögen går att använda!
Tack Henrik Pihl, Kimmen, Björne, Henriksson och alla andra för några roliga dagar på Gotland.
*Bilder på coola bilar*]

Läste ju här på Rejsa att silvertejp fixar allt.

Det är ni som ska ha tack för att ni ställde upp bakom hårnålskameran. thumbs up Vi ska se om vi hittar någon Modsporttröja som tack för hjälpen.
Kul som tusan var helgen trotts att man höll på att blåsa bort stundom.

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 213



Mitt under Allmänhetsens körning på Fredagen försvann helt plötsligt flagggubbarna från utfarten (på toa, lunch eller bara på en gruppresa till GeKås i Ullared??) vilket gjorde att det inte fanns någon som kunde hjälpa Björn när hans bil "råkade" stannade. Men i Modsport hjälper vi varandra mer än gärna!

_________________
Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Måste bara säga att jag tyckte det var en fantastikt helg trots vädret. Trevliga människor, härlig stämning och andraplatsen i första rejset gjorde inte saken sämre. Nu gäller det bara att få bilen klar till Knutstorp för här är en som har blivit biten.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



miarpe skrev:
Måste bara säga att jag tyckte det var en fantastikt helg trots vädret. Trevliga människor, härlig stämning och andraplatsen i första rejset gjorde inte saken sämre. Nu gäller det bara att få bilen klar till Knutstorp för här är en som har blivit biten.


thumbs up thumbs up thumbs up

Ses där!

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Matz skrev:
Mitt under Allmänhetsens körning på Fredagen försvann helt plötsligt flagggubbarna från utfarten (på toa, lunch eller bara på en gruppresa till GeKås i Ullared??)
Ja, jag märkte också det. Det var ju inte tal om att försöka köra ut på banan igen då, samtidigt som Porscharna kom farande över krönet. Som sagt - trevligt folk, men inte det smidigaste arrangemang.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Här kommer film från Roadsport!

Race 1, där jag hade uselt grepp och halkade runt som på en banan hela racet...



..och race 2 där allt lirade perfekt!


_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Torkel K skrev:
Matz skrev:
Mitt under Allmänhetsens körning på Fredagen försvann helt plötsligt flagggubbarna från utfarten (på toa, lunch eller bara på en gruppresa till GeKås i Ullared??)
Ja, jag märkte också det. Det var ju inte tal om att försöka köra ut på banan igen då, samtidigt som Porscharna kom farande över krönet. Som sagt - trevligt folk, men inte det smidigaste arrangemang.


Betänk att det i stort sett var en gubben som gjorde detta arrangemang.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Matz
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 213



höfläkt skrev:
Torkel K skrev:
Matz skrev:
Mitt under Allmänhetsens körning på Fredagen försvann helt plötsligt flagggubbarna från utfarten (på toa, lunch eller bara på en gruppresa till GeKås i Ullared??)
Ja, jag märkte också det. Det var ju inte tal om att försöka köra ut på banan igen då, samtidigt som Porscharna kom farande över krönet. Som sagt - trevligt folk, men inte det smidigaste arrangemang.


Betänk att det i stort sett var en gubben som gjorde detta arrangemang.


Som jag skrev i min "bildtext" så hände detta under Allmänhetens körning på Fredgen då man varvade körpass mellan bilar och motorcyklar som GR själva håller i. Dom funktionärena som fanns där under arrangemanget på Lördagen och Söndagen har jag inget att anmärka på.

_________________
Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille)
Porsche 997.2 Speed Yellow.
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Fantastiskt kul att träffa alla. Hade en härlig helg fast jag kom sist, fick punka och presterade uruselt personbästa. Racing är askul helt enkelt. Sedan är Gotland den bästa bana jag kört på i Sverige. Synd att inte fler kom och körde.

Min kära sambo (Linda Winter) fotade medan jag körde men jag har tydligen problem att ladda upp dem så jag får försöka senare.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Mesta av bilderna ar på Roadsport och Porsche.




Både Micke och Magnus har förstånd nog att förhålla sig skeptiska till mina utlåtande




Blöt start i Roadsport..








Varvningar i Roadsport..








Lineup Porsche..










Grannen Thomas med familj som var helgens änglar!


Bil som inte rejsade...


... och en annan men de var trevliga att titta på ändå


Roadsportkonspiration


Ett farligt väntande, vi hade i.a.f. tur med vädret.


..åsså ut igen..



Orkar man läsa en racerapport så har jag skrivit en i min blogg http://eddievarvstopp.wordpress.com .

P.s. Torkel -> Jag undrar om du inte förväxlat Henrik Olsson med 968 med Thomas i dina fina filmer? D.S

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Eddie Varvstopp skrev:
P.s. Torkel -> Jag undrar om du inte förväxlat Henrik Olsson med 968 med Thomas i dina fina filmer? D.S
Shit, vad pinsamt! Det har jag säkert gjort. Jag är usel på att komma ihåg namn, så jag läste på i startlistan och trodde jag hittade rätt.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Torkel K skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
P.s. Torkel -> Jag undrar om du inte förväxlat Henrik Olsson med 968 med Thomas i dina fina filmer? D.S
Shit, vad pinsamt! Det har jag säkert gjort. Jag är usel på att komma ihåg namn, så jag läste på i startlistan och trodde jag hittade rätt.

Äh, jag känner mig som ett arsel som påpekar det .
Keep up the good work Torkel thumbs up , jag diggar dina filmer

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Modsport Race 1 (regnrace)


_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Modsport heat 2 (även det avbrutna racet).


_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Eftersnack
2011-06-16/17 Gotland Ring, SPVM PSCS Ginetta
4069 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande