| |
|
Ochman
Sollentuna
Här sedan: 12 Jan 2009
|
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
BTG
Stockholm

DelModerator
Här sedan: 11 Nov 2002
|
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Johan Sjöström
Lindenhof

Här sedan: 30 Dec 2002
|
06 Jul 2012 11:54
Re:
|
|
|
| Citat: | | Men ni, som är de som jobbar med allt detta, kan vara betjänta av att veta att endast en minoritet önskar att detta också vore ett familje-arr |
En minoriet av vilka? Sektionen eller klubbens medlemmar? En viss skillnad och vad baseras detta antagande på? IMHO eller fakta? För jag hör något annat både från sektionen och klubbmedlemmar men det är kanske inte sanningen för det, är det inte så att dom som tycker lika drar sig ofta till varandra.
Dom träffar som sektionen SC står som arrangör och finansiär för kan man sköta precis som man vill men i dessa fall känns det inte orimligt att även andra får en chans att ha det trevligt, sen tror jag visst att många tycker det är skoj att kika lite på cupen och kanske till och med få åka med en cupbil om man har tur osv dock är många säkerligen helt ointresserade av ett väghållningsseminarium på 2 timmar där vi andra tokar som jag själv hade mått mumma.
Alternativet är att var och en har sin träff för sig men jag ser inte vinningen i det, speciellt inte för sektionen SC, för om man nu inte vill nyttja en av dom utställare eller aktiviteter som arrangeras utanför banan så kan man ju bara göra en cornerweight eller nåt annat man gillar istället, vad är problemet?
 _________________ Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012
NS160/8.19.57
Tack till: nfs.nu/fartfabriken.se |
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
BTG
Stockholm

DelModerator
Här sedan: 11 Nov 2002
|
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Måns Ulveståhl
Stockholm

Här sedan: 19 Jul 2004
|
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Magnus Thomé
Stockholm

Forumägare
Här sedan: 03 Nov 2002
|
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Johan Sjöström
Lindenhof

|
06 Jul 2012 14:12
|
|
|
Det där låter ju som knutanträffen 2013  _________________ Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012
NS160/8.19.57
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
S Agartsson
Örebro
Här sedan: 06 Maj 2011
|
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Måns Ulveståhl
Stockholm

|
06 Jul 2012 15:20
|
|
|
Visst går det teoretiskt.
Vi har tidigare försökt att få våra danska och norska BMW-vänner in i BMW Cup, men intresset var tyvärr varken stort eller långvarigt.
Synd för annars kunde vi ha varit där och kört också.
I samma veva så växte vår egen tävlingsserie drastiskt på hemmaplan så allt hamnade i "frysboxen".
BMW Cup kan nämligen inte bli "för" stor utan att vi tvingas till förändringar i vårt nuvarande arrangemang.
Sedan så finns det en trevlig BMW-tävlingsserie i England, men det genererar stora utgifter för deltagarna att ta sig fram och tillbaka.
Personligen skulle jag gilla om vi någon gång kunde få till en nordisk eller skandinavisk BMW Cup.
Givetvis något som även gatbilarna kunde dra nytta av. _________________ Måns Ulveståhl
BMW Club Schweden
BMW Sport Club
Time Attack-general
Einser M - Freude am Fahren |
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Magnus Thomé
Stockholm

Forumägare
|
06 Jul 2012 18:40
|
|
|
Stämmer det att utländska besök till storträffarna kan ha påverkats negativt lite pga att det inte fanns en lösning för "utlänningarna" med gatbil att köra under sbf-flagg som allt vårt ju körs under, dvs någon sorts licensproblematik? Eller har jag bara förvirrat mig och drömt detta? Om jag inte drömt det, har det blivit fixat så det går att komma utomlandsifrån och även köra gatbil på banan med oss? _________________ Magnus Thomé
 |
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Johan Sjöström
Lindenhof

|
06 Jul 2012 18:46
Re:
|
|
|
| S Agartsson skrev: | Nu är jag utomstående men jag säger som Thomé "Hindrar mig inte från att ha åsikter"
Nu har det pratats om andra nationaliteter men jag tolkar det som att det är gatkörning det handlar om då.
Är det svårt att genomföra att en bmw relaterad Cup från något annat land kommer och kör ett "vänskaps/for fun/prova ny bana"-race?
Hade varit intressant att se vilka byggnationer och reglementen de håller sig till. Om man vänder på det, skulle svenska cup åkare kunna tänka sig att köra en tävling i t.ex. Danmark? |
Utan att ha kunskap om vilka eventuella hinder som finns tycker jag tanken är skitskoj  _________________ Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012
NS160/8.19.57
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Måns Ulveståhl
Stockholm

|
06 Jul 2012 18:52
|
|
|
Magnus,
för vår del ja då tyskarna inte längre kunde vara med.
Det blir att kolla upp alternativen med SBF inför 2013.
Det skulle bli ganska kul om skåningarna kunda bjuda in likasinnade från norr (norrlänningar aka svenskar), syd, väster, och öster om Skåne. _________________ Måns Ulveståhl
BMW Club Schweden
BMW Sport Club
Time Attack-general
Einser M - Freude am Fahren |
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Magnus Thomé
Stockholm

Forumägare
|
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
E.Svensson
Askersund
Här sedan: 13 Apr 2010
|
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Johan Sjöström
Lindenhof

|
06 Jul 2012 23:13
|
|
|
utöver det lilla bryderiet med att sätta ut konerna och ev. någon gång sätta dom på plats är det inte mycket jobb men mycket vinning för många därute, verkligen något jag lärt mig uppskatta som ändå varit med ett par år nu _________________ Johan Sjöström
Master Starter 2012
Time Attack 2012
NS160/8.19.57
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
Flesh
Nyköping

Här sedan: 04 Mar 2004
|
06 Jul 2012 23:18
Re:
|
|
|
| Johan Sjöström skrev: | | utöver det lilla bryderiet med att sätta ut konerna och ev. någon gång sätta dom på plats är det inte mycket jobb men mycket vinning för många därute, verkligen något jag lärt mig uppskatta som ändå varit med ett par år nu |
Sätt dem bara långt ut, för vi cupförare är väldigt nära eller över curbsen många ggr, dels för att det går snabbare att gena över dem eller bara för att det blir trångt  |
|
BMWSC - Öppet forum
Meny
Tillbaka
|
|
|