Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-08-11 Anderstorp | 1 besök senaste veckan (5680 totalt) |
hejsan, någon som har bilder från denna bandag ?
ritkigt bra dag med mycket fina racebilar och gött väder! |
||||
Här kommer några ego biler på vår 242a från kompisen paramotorflygaren
Däck går det åt. Och E85. Ca 87L på 15mil (mätt på bakhjulen) Ska se om det finns fler bilar som fasnat på hans lins. /Filip _________________ Filip Malm 070-270 40 65 Super Amazonen http://www.speedhunters.com/2014/07/the-awd-turbo-v8-volvo-super-amazon/ www.tuneitmotorsport.se |
||||
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Här kommer två filmer på starten i race 2 . kolla på dessa , jag har aldrig blivit så utskälld & uthängd på något race förut. Kommentera gärna - Jag menar att killen i boxtern får skylla sig själv
han gav mig inget utrymme att ta vägen på. Samtidigt så undrar jag varför ni som kör i de lägre klasserna sattsar så infernaliskt på första varvet på de bilarna som uppenbarligen är mycket snabbare och efter några varv ändå kommer att vara långt före i alla fall. Detta måste tas upp till diskussion på racen. Vidare så är har en film från våran andra bil i samma race där samma sak händer i starten , en Ginetta sattsar och är nära att klippa den snygga Boxtern efter rakan i starten http://www.youtube.com/watch?v=kk9rcJIVgaE http://www.youtube.com/watch?v=4xTiCsCiIiA _________________ Tommy Svensson Kan man inte övertala någon så förvirra dem |
||||
_________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||
Ok om du nu är så skarpsynt så ser du också att han tochar mig när han svänger in framför mig. Anledningen till att G mätaren visar mindre är att jag låser upp mina hjul( ryker i hela kupen )och anledningen att jag svänger till höger är inte för att köra om utan att försöka undvika att köra på han . I stället för att hålla sitt spår så skär han in framför mig igen för att han tror jag försöker att köra om. På kort tid bytar han spår 2 ggr detta är inte tillåtet. Sen kan man ju undra vad han trodde han skulle tjäna på den omkörningen så tidigt i rejset eftersom min bil är betydligt snabbare och skulle kört om han igen ganska snart. _________________ Tommy Svensson Kan man inte övertala någon så förvirra dem |
||||
Mina tankar eftersom du bad om kommentarer - mina åsikter nota bene utan att ha varit på plats.
Har tittat på filmen ett femtiotal ggr nu. Det syns tydligt att han går in framför dig lite för tidigt så hans vänster bak går emot din höger fram. Dåligt bedömt av honom och dessutom lite våghalsigt, både för att han kunde ha spunnit motssols om han gått in hårdare i din höger fram, men också modigt att ta spåret framför dig mitt i inbromsningszonen - på Anderstorp - på första varvet. Många okända saker ihopstaplat. Men. Sen, efter att han har tagit ditt spår framför dig, så svänger han in och följer normalspår, han är ju just då förbi dig när han ska svänga in och "kör spåret". Att han inte var med på att du inte kunde bromsa så hårt som han hade velat är ju.... osmart av honom, men jag förstår hur han kör och tänker. Han tänker du ligger bakom och kan bromsa och du kan ta rygg på honom genom svängen. När du inte får stopp så faller det hela, du kommer farande där han tänkt sig köra och han hinner inte göra mycket för allt händer fort när du kommer in o petar till honom så han snurrar. Onödigt att ta ditt spår på de premisserna som var - mitt i inbromsningszonen, på första varvet med allt vad det innebär, och efter Anderstorps långa raka. Onödigt, men ändå av karaktären missbedömningar sinsemellan. Shit happens. Men. Här får du kontra och förklara för du satt i bilen. Men: Den sista bumpen när du går in med fronten i hans dörr/sida lite hårt. Kunde du inte försökt styra lite mer ut åt vänster där? Jag är med på att du är helt eller delvis ute på gräset, så svänga mycket är inte möjligt. Men ser man rattandet så ser det inte ut som (det är ju allt jag har att bedöma det utifrån här och nu) att du försöker allt du kan att ta dig åt vänster så mycket som möjligt och ta honom längre bak och i en bättre och mildare vinkel eller till och med missa den sista bumpen in i honom. Här är ju varje liten decimeter värdefull för att mildra den sista bumpen. Men som sagt, du var på plats, jag ser bara videon. Men den sista ser inte så shysst ut om jag ska vara ärlig. Väntar på din feedback _________________ Magnus Thomé |
||||
Kan andra arrangörer hyra in snubben för flygbilder? Superballt med såna bilder ju _________________ Magnus Thomé |
||||
Jag kan försäkra dig om att jag var bara passagerare efter den första stöten . Jag har också funderat varför jag kom så långt in på hans bil vid andra smällen,kan vara vinklen jag har . Jag kommer ihåg att jag försökte men han inte svänga vänster innan smällen. Jag kan försäkra er att det inte var med ilvilja .
_________________ Tommy Svensson Kan man inte övertala någon så förvirra dem |
||||
Visst kan jag kommentera. Han kör om på rakan-visst,kan man så ska man. Men man skiftar INTE spår 2 ggr. Och ska man styra in framför någon så får man vara SÄKER på att man ÄR framför. Läs RA 5.7.2 Smäll nummer 2 : I det skedet är man bara passagerare. Mvh Peter _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||||
Absolut. Felaktigt gjort, han tar spåret från Tommy för tidigt och stöter emot. Dessutom osmart med tanke på alla kalla däck osv första varvet.
Jag ser bara ett spårbyte från höger till vänster och sen kör han bara vanligt spår in i kurvan eftersom han - just när han svänger in har Tommy tydligt bakom sig - och därför ganska säkert tror att Tommy tar rygg bakom honom genom kurvan. Här ligger Porschen i normalspår och svänger precis in i ett fullt normalt spår genom svängen. Att från den här positionen sticka in nosen på innern är ju inte alls ok. Sen om man hamnar där pga att man inte kan bromsa tillräckligt... ja man ska ju egentligen ändå inte sticka in nosen i det här läget. Men shit happens. Näää. Nu släpper jag detta. Att bena ut incidenter till en absolut sanning går inte. Jag har höftat till hur jag ser på det _________________ Magnus Thomé |
||||
Som jag ser det ,så undrar jag vadför boxtern skulle typ fickparkera in sig framför rx7an, det fanns ju ingen mening med det.
Det hade varit bättre att boxtern behöll sitt spår, det hade den ju tjänat på, bättre broms möjlighet , säkrare spår in i svängen etc. _________________ henrik rosengren |
||||
+1 _________________ Magnus Thomé |
||||
Eftersnack 2012-08-11 Anderstorp | 1 besök senaste veckan (5680 totalt) |