Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-22 BMW Sport Club Gelleråsen
1, 2   >>
12954 besök totalt
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066


Trådstartare
BMW Sport Club Gelleråsen

Börjar tråden med en bild från morgonens förarmöte



Jag "tvingade" med stackars forumägaren utan sin egen bill till Gelleråsen för att "bara" åka med som instruktör, detta var väldigt trevligt eftersom jag fick någon med i bilen som var bra på att säga "GASA NU" vilket var väldigt uppskattat för nu han jag runt banan innan dom flagga av

Note to myself: Kolla aldrig vädret innan, bara åk det blir bra vilket som. thumbs up

_________________
Janne Ström
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



rapporter tack!

Själv är jag glad att jag inte åkte upp då bilen mer eller mindre packade igår (dock lättlöst)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Trevlig dag som började i lätt dugg, efter lunch torkade det upp. Sista timmen duggade det igen. Bra mycket bättre väder än väntat.

Visst blev det halt i vätan med följd att nya spårval prövades samt framfarten ibland skådes via sidorutan. Trots detta upplevde jag körningen som städad och snygg av alla. thumbs up

Gelleråsen i regn kan vara rätt underhållande och lärorikt.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 670



Det blev en trevlig tävling med både regn och torrt! I första racet blev det lite drifting eftersom jag bara hade hårda khumo att köra på, och i andra racet knäcktes dropplinken till krängaren fram. Det var väldigt obehagligt att köra sen......men det blev en förstaplats
Filmer kommer...

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Eftersom regn och kyla inte tillhör naturens fördelar enligt mig så sitter jag kvar i regnet i Karlskoga, och hoppas envist på en torr varm dag med OSC i morgon. Skam den som ger sig

Grattis Viktor till segern i Time Attack!

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



En riktigt trevlig dag blev det. Regnet var ju inte så farligt. Det var riktigt roligt att köra. Min tunga bil trivs i blötan och jag tycker att det känns mycket bättre att köra på blött än torrt. Sista passet var jag ute i över 30 min. Hade telefonen sittandes i rutan under de 3 passen jag var ute. Lite action fastnade på film. Både gräsklippning av mig själv samt snurrandes 1M mitt framför näsan.
Ska försöka ladda upp nån film. Ska klippa och klistra lite först bara.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



Bilder tack
Kanontrevligt arrangemang som vanligt! Mina farhågor om svartflagg infriade sig, tack och lov inte för ljudet men för att huven behövde en lättare knuff i rätt riktning och för lite väl inspirerad körning i vätan
Hade turen att få inspiration och instruktion under större delen av dagen av självaste forumägaren som satt och åkte fällkniv i framsätet
Återigen - tusen tack

_________________
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



3DBlaster skrev:
BMW Sport Club Gelleråsen

Börjar tråden med en bild från morgonens förarmöte



Jag "tvingade" med stackars forumägaren utan sin egen bill till Gelleråsen för att "bara" åka med som instruktör, detta var väldigt trevligt eftersom jag fick någon med i bilen som var bra på att säga "GASA NU" vilket var väldigt uppskattat för nu han jag runt banan innan dom flagga av

Note to myself: Kolla aldrig vädret innan, bara åk det blir bra vilket som. thumbs up


När släpps 3D-filmen för allmänheten..?

_________________
Citera
Micke Lindell
Nora
Här sen Aug 2011
Inlägg: 21



Hej o tack alla glada...
Väldigt trevligt som vanligt, kanske aningen halt på morgonen men sen så;-)

Ses på Mantorp..

Ha de bäst alla

_________________
_____________________________
Micke Lindell
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Trevlig dag!

Två andraplatser tyvärr, får skärpa till mig tills finalen.
Härlig fight med Lundvall i race två, filmer kommer så småningom.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Ja, det var ju kul så länge det regnade...
Sen:

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Johan Samson skrev:
Ja, det var ju kul så länge det regnade...
Sen:




Johan, vi får dela en flaska blått och fundera ut varför din bil beter sig så skumt

_________________
Patrik Skoog
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Patrik Skoog skrev:
Johan Samson skrev:
Ja, det var ju kul så länge det regnade...
Sen:




Johan, vi får dela en flaska blått och fundera ut varför din bil beter sig så skumt

Absolut! Men egentligen borde du provköra den först för att bilda dig en egen uppfattning.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066


Trådstartare
Börjeson skrev:


När släpps 3D-filmen för allmänheten..?

Se hur "bra" det ser ut på tv'n här hemma

SKämt och sido så funkar det ok här hemma, men lyckas inte ladda upp video till Youtube utan att 3D effekten förstörs ska Googla lite mer idag.
Helt klart är ska man montera kameran inne i bilen så man får något i förgrunden som referens så allt testande tar en närmare målet.

_________________
Janne Ström
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Patrik och Martin, det var lite jobbigt att sitta i depåkurvan på heat 2 och bli nersprutade med grus varenda varv!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066


Trådstartare
Första nästan fungerande 3D videon...
http://youtu.be/-XCorJCa1GY?hd=1
(Första 2 varven på cub bilarnas race)

"3D Side by side left/right"

_________________
Janne Ström
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Här kommer en film från slutet av dagen. Lite action i början, i mitten och i slutet. Det var väldigt lungt på banan, så inte en massa omkörningar eller som är vanligast för mig, en massa omsläppningar.

http://www.youtube.com/watch?v=ZDGqBu24Svw

Edit: skit i å titta på den filmen. Ljudet är helt ur synk. Får göra en ny.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Johan Samson skrev:
Patrik Skoog skrev:
Johan Samson skrev:
Ja, det var ju kul så länge det regnade...
Sen:




Johan, vi får dela en flaska blått och fundera ut varför din bil beter sig så skumt

Absolut! Men egentligen borde du provköra den först för att bilda dig en egen uppfattning.



Just det, det hade varit intressant. Tror det är friktion och/eller islag som spökar....

BTG skrev:
Patrik och Martin, det var lite jobbigt att sitta i depåkurvan på heat 2 och bli nersprutade med grus varenda varv!


Jag skyller på extremt dåligt grepp i den kurvan, fick utnyttja "hela" banan. I övrigt så tror jag att det var en touring du såg.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 670



BTG skrev:
Patrik och Martin, det var lite jobbigt att sitta i depåkurvan på heat 2 och bli nersprutade med grus varenda varv!


ja på träningen gick det brett! men när jag justerat så gott det gick så tyckte jag ändå att race 1 gick utan så mycket drifting.... sen under race 2 så gick krängarstaget fram av så jag fick köra större delen av racet utan krängare både fram och bak..... och då var inte bilen rolig! den krängde och släppte utan förvarning, men det blev ju en förstaplats så det kanske var rätt

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Det var en Compact som började driftingtävlingen där Patrik mycket, mycket snyggt höll bilen på gränsen(?) till "full lock" och vänster bakhjul var ute och sprätte i väg en stor kvast med grus för att sedan hinna över och ta innerspår ner utmed rakan. Kom Lundwall(?) om iaf sedan?

Därefter var det en Toruing som varv på varv körde med sikten ut genom vänster sidoruta.

Det måste ha varit extra halt där för det var många, många som fick nyttja fördelen med att ha bromsad diff...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Extremt kuliga race i klass modifierad!

Race 2 Gelleråsen:
Hyfsat jämna varvtider


Totalpoäng i klassen:
5p skillnad mellan första & tredjeplats efter 10 körda tävlingar thumbs up


Precis som det skall vara! thumbs up

_________________
Patrik Skoog
Citera
Eftersnack
2012-09-22 BMW Sport Club Gelleråsen
1, 2   >>
12954 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande