Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lite frågor ni som kan, precis köpt kart
7468 besök totalt
Joakim_K
Göteborg
Här sen Okt 2012
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Tjennare det här med karting verkar ju skoj så nu har man köpt sig en Yamaha 100 för att börja med, men aldrig hållt på med något sådant här.

Ägaren till karten innan sa att man skulle köra med 5% olja stämmer detta verkligen crossarna körde vi på 2%.

Vad ska man ha med sig crossar och bilar så får man ju ha med sig en verkstad delvis slit delar osv vad går åt

Skyddsutrustning vad behöver man ha för något.

Är som sakt helt ny på detta all information vore bra

Mvh Joakim

_________________
Joakim Kruse
Citera
Ricke_1602
Lindås
Här sen Feb 2005
Inlägg: 460



Jag har som du också köpt en yamaha 100cc i år och vad jag har läst mig till så är 3-4 % lagom enligt castrol.
reservdelar som kan vara bra att ha med är väl extra tändstift och däck. samt verktyg då för att byta hjul, stift och ställa in förgasaren. så mycket mer tror jag inte man behöver. brukar ju finnas att låna rätt mycket om det krisar

Jag skulle nog skaffa en bra integral hjälm, skor, overall, handskar och en nackkrage minst. sen är det ju viktigt att du har en stol som passar dig bra.

detta är väl vad jag kan komma på om dina frågor. prata gärna med folk ute på din bana, det finns säkert några rutinerade förare som kan ge lite tips.

Lycka till!

_________________
Rikard Martinsson

Äger följande:
BMW 525 Touring - 07
*BMW 1602-71 2,2L motor
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Japp om jag minns rätt 5% rätt olja. En gokart går på full effekt 75% av tiden en cross några sekunder i stöten och oftast då inte på full effekt då den spinner.

Ett gäng drev, en riktig kedjesmörja för gokartkedjor (inget mc junk från macken), meckvagn, en stark kompis som puttar igång, regndäck, godkänd skyddsutrustning, verktyg och lite annat som du kommer på med tiden.
Citera
Allmänt banåkaforum
Lite frågor ni som kan, precis köpt kart
7468 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande