Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Bra spårval i Wehrseifen
1059 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Hmm, drifting i wehrseifen

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Ärligt talat så tror jag faktiskt att dessa förare är duktiga samt att jag håller med om att denna skara bilar verkar ha förare som gillar att åka med bredsladd, alltså de övar drifting på ringen!!

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Jovani skrev:
Ärligt talat så tror jag faktiskt att dessa förare är duktiga samt att jag håller med om att denna skara bilar verkar ha förare som gillar att åka med bredsladd, alltså de övar drifting på ringen!!

Att de är duktiga är det nog ingen som tvivlar på. Vad som kan ifrågasättas är skicket på bilarna och hur bra det är att åka fort (för de gör det) med fullastad bil utan hjälm och bur.

De gånger jag har passerat dem har de inte heller varit speciellt hjälpsamma vid omkörningar.

Men kanske gör det bara precis det som jag själv skulle ha gjort om jag bott 4 mil från Ringen och var 19 bast!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
om man skulle hård dra det här så är ju banan allmän väg, och då skulle ju deras framfart kunna kallas för "vårdslöshet i trafik" och dom skulle kunna bli bötfällda.
Tycker även det är lustigt att dom inte har blivit varnade eller avstängda från banan, speciellt nu när det är sådan kontroll på hur man kör på Ringen, hade dom inte till och med satt in polishelikopter till hjälp.

Jag har sett dom flera gånger där nere och håller med dom måste vara väldigt duktiga och säkra för att köra en sådan rishög så fort, eller så är dom helt tokiga.

Men det som är lustigt är att när jag har varit nere tidigt eller sent på året, så är dom inte där, dom verkar bara dyka upp när dom vet att det är mycket folk på Ringen.
Dom är kanske anställda av Ringen för att ge publiken lite show.

Nürburgring
Bra spårval i Wehrseifen
1059 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande