Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
TVR Tuscan S
1294 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778


Trådstartare
Hej!

Någon som har kört Tuscan S eller har några erfarenheter? Ser riktigt bra ut och riktigt snabb ( 0-96 på 3.8sek, 0-160 på 8.3 sek! ). Är lite orolig över kvalitén på TVR bilar, som säkert är mkt bättre idag. Tiilverkas även vänsterstyrd så det är inget problem.

Eller ska man satsa på ett säkert kort som Porsche GT3.............


http://www.pistonheads.com/pipe/220d5bbfd561729607881bfd085622bd/news/ . . . .

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



MatroxMGA skrev:
Hej!

Någon som har kört Tuscan S eller har några erfarenheter? Ser riktigt bra ut och riktigt snabb ( 0-96 på 3.8sek, 0-160 på 8.3 sek! ). Är lite orolig över kvalitén på TVR bilar, som säkert är mkt bättre idag. Tiilverkas även vänsterstyrd så det är inget problem.

Eller ska man satsa på ett säkert kort som Porsche GT3.............


http://www.pistonheads.com/pipe/220d5bbfd561729607881bfd085622bd/news/ . . . .


Halvt OT:
Har för mig att det skall finnas en återförsäljare för TVR i Nynäshamn vid marinan...
Eller sist jag var där stod det iaf ett par TVR uppradade utanför en bilförsäljare, så det är bara att åka o provköra vettja
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



När jag åkte till Goodwood i somras berättade våra engelska bekanta att de hade sett 4-5 TVRer stående längs vägen från London till Goodwood åter innan och det är bara cirka 10 mil. De bara garvar när man pratar TVR och tillförlitlighet.

Annars tror jag att TVR kan vara riktigt skojiga bilar. Har inte testat någon dock. Annars finns ju 355 och 360 som har packat med karaktär och kommunikation och kvallisen ÄR bra och minst lika bra som hos Porscharna.

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778


Trådstartare
Tror du inte det gäller främst äldre TVR modeller, förhoppningsvis inte en helt ny bil. GT3 är kanske ett vettigare alternativ

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Kompisen var över för något år sen och körde en sådan. Han hade kontakt med en dam på reklamationsavdelningen där, och som han uttryckte det hade hon en del att säga till om (kan ju tolkas lite hur som helst...).

Bilen däremot var det brutalaste han någonsin kört. Sån oehörd effekt, men ändå väldigt mycket grepp. Man fick verkligen passa sig för övrig trafik, inte bara mötande, utan även sådan man kom ikapp.


Som "åskådare" till det här kan man väl bara säga att om det är kvalitet/driftsäkerhet du är ute efter är Porschen kung. Men skall du ha den kittlande känslan i maggropen, så satsa på en TVR.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andrew Petrykowski skrev:

Halvt OT:
Har för mig att det skall finnas en återförsäljare för TVR i Nynäshamn vid marinan...
Eller sist jag var där stod det iaf ett par TVR uppradade utanför en bilförsäljare, så det är bara att åka o provköra vettja


Det är Nissanhandlaren i Nynäs du pratar om. Dom är ej återförsäljare (om dom inte blivit i år), däremot kör(de?) en av säljarna TVR.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778


Trådstartare
Den sägs vara rätt brutal att köra, och inte minst snabb! Ser riktigt bra ut också, men Porsche är ju alltid Porsche....... thumbs up

Inga fler som har erfarenheter av bilen i fråga? Någon som har tips vid köp av en GT3:a?

Tack för era inlägg.

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Tycker då man ska följa hjärtat när det gäller sportbilar och de senaste bilarna TVR gjort verkar gå snuskigt fort och ser helt underbara ut speciellt T350C som jag fallit helt för så sjukt j***a fin bil.

Men sen är ju Porsche alltid Porsche och GT3 är ju en av deras absoulut finaste 911 någosin så jag kan förstå om du har svårt att välja.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Allmänt banåkaforum
TVR Tuscan S
1294 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande