Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Däck till 02:a
749 besök totalt
Avregistrerad (0112)

Här sen Apr 2004
Inlägg: 373


Trådstartare
Funderar på att skaffa nya däck till min gamla bil... eftersom den ska köras till banan .. Och på banan så vill jag ha en skaplig kompination av gat/ban-däck.. någon som har bra förslag på däck i dimensionen 13" 205/60? Anders C?
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Har egentligen inget bra svar. Kör på skitdäck och är rätt nöjd ändå.

Men ska det gå fort och vara lättkört så är det r-däck som gäller har jag förstått (dock ej provat).

Gatdäck överhettar efter 6 - 8 varv, det bara är så, jag är medveten om det och "gillar läget" i varje fall än så länge. Dom blir i varje fall bara bättre och bättre ju mindre mönster som finns (vid jämn förslitning).

Jag började min "karriär" med däck från däckhandlarens skrotbinge, rejält, men jämt slitna, och dom fungerade förvånadsvärt bra...

_________________
/Anders C
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



skrev:
Funderar på att skaffa nya däck till min gamla bil... eftersom den ska köras till banan .. Och på banan så vill jag ha en skaplig kompination av gat/ban-däck.. någon som har bra förslag på däck i dimensionen 13" 205/60? Anders C?


Kontakta http://home.swipnet.se/wheelbase/ och ställ frågan till han , Jo jag vet lite reklam , han finns även här på rejsa

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1928



Vilken bredd på fälgarna har du ? Jag åker Ascona A och Yokohama 032 S o SS men nu beställde jag
dom nya 048 M som skall mot svara 032 S däcken.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Däck för banåka
Däck till 02:a
749 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande