Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT3 CS 2001 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 8 besök senaste veckan (162989 totalt) |
Ja, det är speciella modellanpassade för att passa i 996 GT3 CS: http://www.schrothshop.de/product_in Visst skulle jag kunna köpa andra "vanliga" 6P bälten och bygga egna fästen med bältesöglor för midjedelen men denna bil kom med dessa bälten från fabrik och jag lägger hellre den extra slanten för att åter få "rätt bälten" i bilen. Hade varit någon av mina tidigare bilar hade det spelat mindre roll men GT3:an känns inte riktigt som bilen man vill Yxa till något på om du förstår hur jag menar. Merkostnaden är försumbar i sammanhanget liksom. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Aha, valet var klassbetingat. Fast är gränsen TW180 så funkar väl inte Federalerna, det är ju TW140 på dem? http://www.federaltire.com/en/images PFC08 blir nog helrätt. _________________ Mikael S |
||||||||
Schitze! Har missat det, var bombis på att de var TW180.... Yokohama AD08 kostar ju mer än ett par MPSC i samma dimension vilket är mot mina principer.... _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Jag vet inte vad du åker för dimensioner, men bridgestone potenza adrenalin re002 är larvigt prisvärt och har en treadwear på 220.
Det är nog snäppet under ett semi r-däck dok, och jag gissar att du vill åka sånär r-däck du bara kan. _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||||||||
Sådana har jag fram på min Speedster nu (fanns tyvärr inte i den dimension jag ville ha bak), jag skall köra på Falkenberg den 25e april, så efter det kan jag utvärdera! Peter, riktigt vacker bil du har köpt dig! Skall bli kul att följa framfarten med denna på banorna, hoppas vi ses på nån träff nu i sommar med _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
Känns inte rätt i en 400 000kr bil va _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Dom är väldig små dom luft styrningarna. Satsa på dom största du som ska köra små bromsarna _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
E det samma 6P bälten i 996 GT2-3 CS? _________________ GORAN GHAFOR EVO 5rs |
||||||||
Originaldimension är 225/40-18 fram och 285/30-18 bak. Jag hittar inte de däcken på typ däckonline eller motsvarande.
Jo, men de jag beställt är större än original och jag betalar inte 1500kr/st för GT2 varianten.
Ingen aning, men skulle bli förvånad om de inte passar. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
För 3000kr som GT2 plastbitarna kostar (1400kr/st någonting) tror jag mig kunna bygga mer effektiv luftkylning till frambromsarna. Det är mot min princip att köpa dyra boltondelar som ändå inte är optimala om jag kan bygga bättre själv till halva pengen. 997GT3 plastbitarna jag beställt kostar 140kr/st så de är värda ett test innan jag snidar egna sköldar med slanganslutning. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Har börjat trilla in lite prylar som väntar på montering.
* Främre del till buren * PFC 08 bromsbelägg runt om * 997GT3 luftstyrningar till frambromsarna * Repsats gångjärn förvaringsfack mittkonsoll + några clips * Har beställt Michelin Pilot sport PS2 N3 285/30ZR18 bak samt 225/40ZR18 fram * Har beställt bälte till förarsidan, ett rött Schroth Profi II-6 Porsche GT3 När däcken och bältet kommit hem skall alltihopa monteras, sedan är bilen redo inför 11maj på Rudskogen. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Igår gjordes ett litet ryck på två timmar i garaget.
Nu sitter PFC08 belägg på plats bak, nya bakdäck och kanske en löjlig sak men som jag stört mig på är lagad med repsats från porsche: gångjärnet till mittkonsollens förvaringsfackslock är nu helt När nya framdäcken anlänt så skall framändan få lite kärlek den med. Har dock ett problem med min främre burdel..... Den lilla specialbricka som skall hålla ihop taksträvan med höger V-sträva följde inte med. Har mailat Porsche för att se om denna finns som reservdel Så här ser delarna ut som skall ihop på buren: _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Framdäcken anlände i fredags så de krängs på fälg idag på lunchen.
PFC08 belägg på plats i fram tillsammans med 997GT3 luftstyrningar Inget svar från Porsche ännu gällande burdelen Vände bilen ute på gatan, kände mig som jag var tillbaka i körskolan.... Kärringstopp minst 5ggr _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Så här ser delen jag söker till buren ut.
Verkar vara identiskt på 997 clubsportburen. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Då var bilen påställd och jag har hunnit med både 60mil på gatan och en mindre shakedown på Tierp i lördags innan Krutcupens 6-timmarslopp skulle gå av stapeln.
Intryck så här långt. Bilen känns tight och reaktiv och motorn drar starkt. På bana känns bilen bra och lite som att köra gokart, man måste man våga gå på gasen i kurvorna för att bilen skall sätta sig och undvika understyrning. För att var första ggn jag körde svansmotor på bana så måste jag säga att jag är positivt överaskad, hade förväntat mig ett vassare/mer oförutsägbart beteende och att man skulle behöva vara mer på sin vakt meed ofrivilliga överstyrningar och så. Kommer inte riktigt överens med bromsarna ännu, PFC08:orna skriker även hemskt vid gatkörning i lägre hastigheter något jag helt slapp på E46M3:an med samma belägg vilket jag tycker är konstigt. Upplever inte riktigt den sjuka bromsprestandan jag hade på M3:an men det kan vara att de inte riktigt är inkörda ännu. På minussidan är även att jag har ett ljud som låter som läckage mellan grenrör och topp på lägre varv och hög belastning men har kollat och alla bultar är dragna och finner inga spår/sot någonstanns De nya Michelin däcken funkade sjukt bra, inget R-däcksgrepp såklart men kändes stabila och visade inte en tendens till konstigt slitage eller överhettning med grepp över förväntan Porschecenter har lyckats lokalisera monteringssatsen till främre burdelen, den är beställd i mitten av förra veckan så hoppas hinna få den innan 11 Maj när det är premiärtävling i timeattack.nu på Rudskogen. Väntar fortfarande på bältet men det borde dyka upp nu i veckan. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Igår kväll gjorde jag ett ryck i garaget.
Nya T-stift, blev förvånad att det sitter stift av märket Beru original... (både de som satt på plats innan bytet och de jag fick i originalkartog från PC Borås). Främre burdel imonterad men jag saknar fortfarande låsbrickan, håller tummarna att den anländer i veckan. Bogserstropp monterad fram, diskret undanstoppad bakom regskylten vid gatbruk. Fick sig en välbehövlig tvätt idag också. På fredag bär det av mot Rudskogen för säsongspremiär i Timeattack serien lördag 11 Maj.[/img] _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Ser att du inte har något skyddsgaller för luftintagen till kylarna. Det är nog vettigt att ha för att skydda dem från att skadas och/eller sättas igen.
Snygg lösning med dragstroppen! Gjorde du hål i fronten bakom nummerplåten för att trä ut stroppen? _________________ Mikael S |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT3 CS 2001 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 8 besök senaste veckan (162989 totalt) |