Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -97 *såld*
5974 besök totalt
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
BMW E36 3.2 Coupé 1997
Cosmossvart metallic

Motor och drivlina:
original S50B32
321 hk@ 7400 rpm
original Getrag 6vxl manuell
25% diffbroms

Bromsar:
originalskivor och ok runt om. 315 mm fram 313 mm bak. Slitsade hos http://www.rolleslitz.se
Gula Pagid RS-19 från http://www.forza.se fram och bak.
Stålomspunna bromsslangar (6st) från http://www.nbmhydraulic.com
Castrol SRF bromsvätska

Däck:
- R-däck: Dunlop Direzza DZ02G 225/45-17 fram och bak på 7.5 tums fälg (BMW M Double Spoke II)
- Finåka: Michelin Pilot Sport II 225/45-17 fram, 245/40-17 bak på original 7,5 resp. 8,5 tums fälg (BMW M Double Spoke II)

Chassie
- Fram: original, kompletterat med X-brace. (Se UUC motorwerks )
- Bak: original, förutom främre bärarmsbussningar i polyuretan från Powerflex

Utrustning:
710A M Lederlenkrad
686A Antennendiversity
672A CD Wechler 6-Fach
646A HiFi Lautsprechersystem
209A Sperrdifferential 25%
410A Fenterheber
465A Durchladesystem
520A Nebelscheinwerfer
542A Check control
243A Airbag Fuer Beifahrer
302A Alarmanlage
431A Innenspiegel Automatish Abblendend
494A Sitzheizung Fuer Fahrer/Beifahrer
798A Kopfstuetzen Im Fond
528A Automatische Umluft Controll (AUC)
534A Klimaautomatik
556A Aussentemperaturanzeeige
669A Radio BMW Business RDS
Belyst växelspaksknopp

Kommande modifieringar:
Powerflexbussningar till främre bärarmsbussningarna i bakvagnen från Powerflex
Gula Pagid RS-19 till bakbromsarna
Fjäderbensstag från http://www.wiechers-sport.de
X-brace
R-däck
Fjädrar från H&R
Bilstein Sprint stötdämpare
Skulle önska att man kunde göra något åt vikten... 1560 kg i tjänstevikt känns inte så rejsig...
Tänker hålla den skapligt original i övrigt, är lite utav original-fetichist








_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
Lite bilder från de nyligen monterade skivorna!

Fram:


Bak:

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



- Nicke.
Vad är dina intryck av Gula Pagid:n? Jag frågar dig för du nyligen bytt (dvs skillnad mot tidigare belägg?)och dessutom ännu mer nyligen kört bana (ringen ) med dem.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
BTG skrev:
- Nicke.
Vad är dina intryck av Gula Pagid:n? Jag frågar dig för du nyligen bytt (dvs skillnad mot tidigare belägg?)och dessutom ännu mer nyligen kört bana (ringen ) med dem.


Jag uppgraderade det mesta i bromsväg under vinterdvalan (Castrol SRF/Nya skivor/Stålomspunna slangar/belägg), så det är svårt att säga vad som är Pagidernas förtjänst. Enligt Forza skall det bli bättre "bett" i bromsarna. Det får jag erkänna att jag inte märkt så mycket av under bankörning. Helt klart är dock att jag inte märkt någon endaste tendens till bromsfade! I påkas på Ringen körde jag två varv på raken ett par gånger och jag tyckte inte att jag kännde någon skillnad mellan varv ett och två. Det var en otroligt skön känsla. Innan uppgraderingen testade jag ett par dubbla varv (i höstas) och det känndes helt klart oroligt (viss mattningstendens) varv #2 med originalbeläggen.

Under vårens licenskurs på Sviestad åkte en av instruktörerna med och han var väl medveten om M3'ans höga vikt, men blev mycket imponerad över suget i bromsarna.

Är det värt 2900? -Det förtroende jag numera känner för bromsarna gör att jag tycker att det är värt "investeringen"! Gula Pagid för bakbromsarna är nu beställda!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Hej!
Tack för infon. När det gäller funktionen så var de bra alltså. Hur ser slitaget ut på skiva och belägg?
För egen del står jag och väger mellan PFC 97 och Pagid nämligen...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
Bild från påsken 2004, vid Nürburgring.

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Nicke_1 skrev:
Bild från påsken 2004, vid Nürburgring.


Såg att du skulle ner igen nästa vecka.
Då är vi två cosmossvarta med 321 vilda i stallet där!

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
Samuel G skrev:

Såg att du skulle ner igen nästa vecka.
Då är vi två cosmossvarta med 321 vilda i stallet där!


Kul! Vi anländer onsdag natt och har för avsikt att vara på banan klockan 08:00 på torsdag morgon
Ska hinna mecka på nya R-däcken också! Vi ses på parkeringen!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Nicke_1 skrev:
Lite bilder från de nyligen monterade skivorna!

Fram:


Bak:


Schyst bil, inte utan att man har en sådan som tänkbar nästa-projekt!
Bromsarna, slitzningen av skivorna, hur förändra dom känslan?
Själv har jag PFC 97 och är mycket nöjd med dom, men lite mattning kanske man känna!
Men dom ger ett riktigt "sug" i bromsarna..
Har funderat på att slitza, för att minska risken att gas från beläggen spökar till det.

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039


Trådstartare
Spirou944t skrev:

Schyst bil, inte utan att man har en sådan som tänkbar nästa-projekt!
Bromsarna, slitzningen av skivorna, hur förändra dom känslan?
Själv har jag PFC 97 och är mycket nöjd med dom, men lite mattning kanske man känna!
Men dom ger ett riktigt "sug" i bromsarna..
Har funderat på att slitza, för att minska risken att gas från beläggen spökar till det.

Tack!
Ang. slitzningen: Blev lite skraj i höstas på Ringen, körde helt original då. En MC hade gått omkull, så jag stannade för att hjälpa till. Bromsarna hann då naturligtvis inte kylas ner. När jag satte mig i bilen och bromsade igen hade skivorna slagit sig. Nu har jag gjort allt som går att göra (om man håller sig till 17" fälgar). Att slitza bakskivorna är en aning tveksamt, men kändes bra för maggropskänslan att ha gjort allt man kan för att kylning och framförallt gasevakuering skall funka så bra som möjligt. Det jag märker av slitzningen är ett "morrande" vid hårda inbromsningar! Låter tryggt! I övrigt vet jag inte hur mycket slitzningen ger. Fadning har jag inte känt av med Pagiderna! Tror dock att jag kör med rätt skapliga marginaler.

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -97 *såld*
5974 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande