Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
VOC arena 850?
7420 besök totalt
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007
Inlägg: 470


Trådstartare
har suttit och tittat i reglementet för VOC arena 850 (har man en 850 hgv som behöver fixas drabbas man onekligen av en och annan idé ibland och än värre blev det ju när man fattade att kombin var godkänd för VOC) och har några frågetecken:

1) B5254S är väl en fin motor, men varför inte låta alla sugmotorer vara med? Känns som att B5252S inte har någon fördel att komma med bortsett från att den redan sitter i många bilar och kan vara ett alternativ för att komma igång (jo, jag är part i målet, men ändå).

2) hur petigt är det med karossens skick? förstår förstås att man inte vill ha rostiga bilar med intryckta dörrsidor, men ställer mig frågan eftersom skärmkanterna i bak på min bil fått sig en smäll som borde diskvalificera karossen för deltagande om jag läser rätt. Tips om vart man hittar "ekonomiplåt"?

3) "ryggstöd i baksätet skall ersättas med heltäckande plåt". tog en stund att fatta denna, men den är skriven för sedan-modellen, eller hur? eller ska man ha en plåt som ersätter baksätets ryggstöd även i herrgårdsvagnen? isf, vad är det tänkt att en sån plåt ska göra för nytta?

Sista frågetecknet rör inte reglementet:

Finns det något dokument med råd och tips för VOC arena 850?

_________________
Per Kristoffersson

Kristoffersson Engineering
Citera
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007
Inlägg: 470


Trådstartare
funderingarna fortsätter. Lite kul att S/V/C70 är godkänd för klassen nu (fast reglementet behöver kollas och uppdateras så att de som väljer att köra dessa inte tvingas sätta i 850-innerbackspegel).

Bromssystemet ska ju ändras enligt särskild anvisning. Vart hittar man den anvisningen?

_________________
Per Kristoffersson

Kristoffersson Engineering
Citera
Johan Lekås
Sollentuna
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1267



Jag är ingen expert på VOC men har kört en 855 VOC i långlopp (VOC har dispens att köra i ERCup) som är byggd av Mikael "Lången" Petterson (mpre.se). Kontakta honom; Han vet nog det som är värt att veta om VOC

Såhär ser den ut på insidan




_________________
Johan Lekås
Citera
VoC850
Mölndal
Här sen Dec 2009
Inlägg: 9



Hej Perkr

Jag ser att det står Mariestad under ditt namn.Om du bor i Mariestad så står våran bil,som johan har tagit kort på just nu i Mariestad för riktning.
Om du vet vem Rogert Levin är i Mariestad så står bilen i hans garage om du vill se på den.

MVH Micke Pettersson
Tekniker VOC Racing

_________________
Mikael Pettersson
Citera
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007
Inlägg: 470


Trådstartare
VoC850 skrev:
Hej Perkr

Jag ser att det står Mariestad under ditt namn.Om du bor i Mariestad så står våran bil,som johan har tagit kort på just nu i Mariestad för riktning.
Om du vet vem Rogert Levin är i Mariestad så står bilen i hans garage om du vill se på den.

MVH Micke Pettersson
Tekniker VOC Racing


Såg inte det här förrän idag :-( får hoppas att det kommer fler chanser att titta närmare på bilarna :-)

_________________
Per Kristoffersson

Kristoffersson Engineering
Citera
Allmänt banåkaforum
VOC arena 850?
7420 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande