Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Brev till Rådsdelegater inför SBF:s årsmöte
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (23659 totalt)
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Freed skrev:
Från tråden om SBF ekonomi
Lelle skrev:
Tänkvärt, välskrivet...
http://etracing.se/OppetBrevTillOmbud.pdf


thumbs up
Fantastiskt välskrivet och välformulerat! thumbs up thumbs up

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783


Trådstartare
Freed skrev:
Från tråden om SBF ekonomi
Lelle skrev:
Tänkvärt, välskrivet...
http://etracing.se/OppetBrevTillOmbud.pdf


thumbs up


thumbs up

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Kåge verkar inte tro på några större förändringar i styrelsen, förutom att de två som låg bakom utlånande av pengarna:

http://www.vf.se/sport/bilsport/stormote-efter-tufft-ar

"Några större förändringar i styrelsen lär det inte bli, förutom att de två avpolleterade medlemmarna ska ersättas.
Ellison är föreslagen att väljas om för ytterligare en mandatperiod samtidigt som Kåge Schildt föreslås bli omvald som ordförande.
- Tyvärr är det så..., suckar Schildt lite ironiskt."

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



I vintras uppdagades det att två styrelsemedlemmar på eget bevåg hade spekulerat med totalt 1,3 miljoner av förbundets kapital - utlovade att få pengarna tillbaka med saftig ränta.

Först när pengarna inte betalades tillbaka på utsatt datum informerades Kåge Schildt.

- Det blev helt galet och allt skedde bakom ryggen på mig. Vi lyckades ändå rädda upp det hela.

Förbundet kommer att gå helt skadelöst ur det hela efter att ha lyckats få säkerheter som täcker hela beloppet - och nu har även de utlånade pengarna stötvis börjat betalas tillbaka till förbundets konto.

Rena hjältedådet. Tänk vad enkelt att skylla allt på de som lånade ut pengarna och även använda det för att framstå som räddaren.

Lika fina takter som vilken partiledare som helst som behöver sparka några av sina politiker som fastnat med händerna i kakburken.

Inget ont som inte har något gott med sig... suck.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



TPR skrev:
Kåge verkar inte tro på några större förändringar i styrelsen...
Jag tror (hoppas)faktiskt att Kåge kommer få sig en fet överraskning. Jag kontaktade mitt ombud (för Stockholmsregionen, eftersom jag hör till MX5Racingclub) och möttes av en mycket förstående man som svarade att ganska många hört av sig och att medlemmarnas framförda åsikter delas av många av de som kommer till förbundsmötet.

Jag tror det pyr i organisationen och jag hoppas att Kåge får en rejäl dos verklighet i häcken på förbundsmötet. Det måste finnas representanter som inser att man måste rensa ordentligt i styrelsen för att SBF ska ha någon trovärdighet kvar alls.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19467



Jag hoppas att ni alla har uppfattat att lördagen och söndagen är öppen för deltagande (det är ingen sluten stämma).
På lördag får du dessutom göra din stämma hörd (på söndag måste du vara tyst).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Niklas Falk skrev:
Jag hoppas att ni alla har uppfattat att lördagen och söndagen är öppen för deltagande (det är ingen sluten stämma).
På lördag får du dessutom göra din stämma hörd (på söndag måste du vara tyst).
Vi kanske kan få till ett samtal per högtalartelefon mellan rejsaträffen på Anderstorp och förbundsstämman?

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare

Risk fär tvåfalangskrig

_________________
Magnus Thomé
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Jag blir mer o mer pessimistisk inför att det kommer att ske någon förändring under helgen. Strukturen är sådan att det ledande skiktet är avskärmad från opinionen.

Sen, som jag skrivit tidigare, är det av mycket att döma en aristokrati-kultur som råder. Dvs även om strömningarna skulle nå fram är jag jag rätt övertygad om att dessa inte tas på allvar. Det pågår säkerligen lobbying och förmöten nu med en skara som kan säkra nuvarande styrelse fortvarighet.

Där tänker jag mig också att det skrockas nöjt över alla korkade bönder som sprattlar på internetforum och skickar mail.

Jag har sett detta i andra sammanhang att det fungerar att sluta leden och rida ut stormen och jag är rätt säker på att KG o co väljer denna strategi.

Tyvärr är nog detta extremt kontraproduktivt för SBF i detta läge, då det är förhållandevis enkelt att erbjuda alternativ och att tillräckligt många troligen skulle rösta med fötterna för att förbundet skulle försvagas avsevärt.

Att upptäcka, eller förhålla sig till, en förändrad omvärld är inte en av aristokratins styrkor.

    _________________
    Per Hansson
    https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

    (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
    Citera
    Daniel Steiner
    Sjöbo
    Här sen Apr 2003
    Inlägg: 4221

    Hjälpmoderator

    Pär Hansson skrev:
    Jag blir mer o mer pessimistisk inför att det kommer att ske någon förändring under helgen. Strukturen är sådan att det ledande skiktet är avskärmad från opinionen.

    Sen, som jag skrivit tidigare, är det av mycket att döma en aristokrati-kultur som råder. Dvs även om strömningarna skulle nå fram är jag jag rätt övertygad om att dessa inte tas på allvar. Det pågår säkerligen lobbying och förmöten nu med en skara som kan säkra nuvarande styrelse fortvarighet.

    Där tänker jag mig också att det skrockas nöjt över alla korkade bönder som sprattlar på internetforum och skickar mail.

    Jag har sett detta i andra sammanhang att det fungerar att sluta leden och rida ut stormen och jag är rätt säker på att KG o co väljer denna strategi.

    Tyvärr är nog detta extremt kontraproduktivt för SBF i detta läge, då det är förhållandevis enkelt att erbjuda alternativ och att tillräckligt många troligen skulle rösta med fötterna för att förbundet skulle försvagas avsevärt.

    Att upptäcka, eller förhålla sig till, en förändrad omvärld är inte en av aristokratins styrkor.



      Precis, man behöver inte ta hänsyn till kritik som inte kommer de rätta vägarna, bara för att 1500 personer skriker på facebook och andra forum så händer inget på förbundsmötet för det. Framförallt inte om de inte har läst det som skrivs. Rätt kanaler annars skrattar de i mjugg åt oss.

      _________________
      Daniel Steiner
      Citera
      Per Hansson
      Norrtälje + Bromma
      Här sen Apr 2003
      Inlägg: 7288



      Även om de ignorerar / inte ser / inte förstår "mullret i leden" så finns det ju fler delproblem, bl a:

      -Oförmågan att se och förhålla sig till förändringar i förutsättningar och omvärld. För den som har läst "Vem snodde osten" så är SBF som vättarna som sitter kvar vid Oststation C och tjurar och väntar på att den försvunna osten ska komma tillbaka. Svemo är mer som mössen som springer och letar ny ost. Kan förbundet öht agera medlemsnyttigt när omvärlden förändras?

      -En jäkligt unken kultur.

      Viktigt att inte glömma detta när de nu viker ner sig i vissa sakfrågor som HANS, overaller m m.

      _________________
      Per Hansson
      https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

      (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
      Citera
      Per Hansson
      Norrtälje + Bromma
      Här sen Apr 2003
      Inlägg: 7288



      Ansvarsfrihet beviljad med rösterna 26-15.

      _________________
      Per Hansson
      https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

      (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
      Citera
      Stingray
      Stockholm
      Här sen Jan 2003
      Inlägg: 1447



      Pär Hansson skrev:
      Ansvarsfrihet beviljad med rösterna 26-15.


      sjukt...

      _________________
      //Björn Strömberg

      BMW Abuser
      Citera
      super7
      Umeå
      Här sen Nov 2002
      Inlägg: 5581



      Stingray skrev:
      Pär Hansson skrev:
      Ansvarsfrihet beviljad med rösterna 26-15.


      sjukt...

      Var väl ändå ett rätt så väntat beslut......

      _________________
      Nisse Holmgren
      Umeå
      Citera
      Stingray
      Stockholm
      Här sen Jan 2003
      Inlägg: 1447



      super7 skrev:
      Stingray skrev:
      Pär Hansson skrev:
      Ansvarsfrihet beviljad med rösterna 26-15.


      sjukt...

      Var väl ändå ett rätt så väntat beslut......


      jo men innerst inne vill man ju att nån jävla gång ska det bli ändring..

      _________________
      //Björn Strömberg

      BMW Abuser
      Citera
      henrik rosengren
      norra vram
      Här sen Feb 2005
      Inlägg: 163



      Om sbf handlingar kommer till Eco -brott mynd så skulle jag vilja säga att där får de jävligt svårt med ansvarsfrihet.

      _________________
      henrik rosengren
      Citera
      Sparade trådar/FAQ
      Brev till Rådsdelegater inför SBF:s årsmöte
      <<   1, 2
      1 besök senaste veckan (23659 totalt)
      Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande