Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
Sökes: Någon som kan tillverka splines
2001 besök totalt
S.Hedström
Höganäs
Här sen Feb 2010
Inlägg: 86


Trådstartare
Jag söker någon person som kan korta och splinsa ett par torsionstavar i ena änden till ett vettigt pris. Stavarna är tjockare än vad splinsen ska vara så gods finns.

Din 5480 modul 0,75 ska det vara enligt uppgift.

Någon som kan stå till tjänst eller vet någon som kan?

Tack på förhand
Simon

_________________
Simon Hedström
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18696



Du behöver lite mer data än sådär. Har du motgående del så mek. verkstan kan prova passing?
Många verkstäder kan göra splines, speciellt DIN5480 med känd modul, enkelt att köpa hob osv. Men de flesta vill ha nåt att prova med.

Du behöver troligen sätthärda också förresten, och då ändrar sig passningen så hitta en verkstad som tar på sig komplett jobb. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
S.Hedström
Höganäs
Här sen Feb 2010
Inlägg: 86


Trådstartare
MaZ skrev:
Du behöver lite mer data än sådär. Har du motgående del så mek. verkstan kan prova passing?
Många verkstäder kan göra splines, speciellt DIN5480 med känd modul, enkelt att köpa hob osv. Men de flesta vill ha nåt att prova med.

Du behöver troligen sätthärda också förresten, och då ändrar sig passningen så hitta en verkstad som tar på sig komplett jobb. thumbs up

Ja, jag har lösa bärarmar där änden passar.

Vad för info är det som behövs? 24mm diameter, 30 splines, är lite grön gällande splines

_________________
Simon Hedström
Citera
Costin
Skämningared
Här sen Jun 2006
Inlägg: 309



Aröds mekaniska i Göteborg vet jag klarade detta, iallafall för 2-3 år sen.

_________________
Bertil Hedlund, Cortinist
Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den.
Citera
S.Hedström
Höganäs
Här sen Feb 2010
Inlägg: 86


Trådstartare
Tack för tipset. Jag har hittat ett par andra som sagt sig kunna göra det till mig men ofta vill dom ha så mycket betalt så jag kan köpa nya stavar från England för samma pengar.

_________________
Simon Hedström
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5131



S.Hedström skrev:
Tack för tipset. Jag har hittat ett par andra som sagt sig kunna göra det till mig men ofta vill dom ha så mycket betalt så jag kan köpa nya stavar från England för samma pengar.


Finns det passande masstillverkade delar blir det ofta billigare än att låta någon göra styckejobb.

Alternativet är ju om du har en kompis som jobbar med det och vill jobba lite extra efter jobbet för en symbolisk summa.

Den krassa verkligheten.

_________________
Roland Johansson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18696



Finns det färdiga delar så kan man nog glömma att hitta nån som tillverkar biligare om dom inte mot förmodan råkar ha rätt verktyg liggande och känner för att chansa det i en redan härdad bit...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
Sökes: Någon som kan tillverka splines
2001 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande