Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 CS 2001
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
11 besök senaste veckan (162985 totalt)
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Mikael_S skrev:
Ser att du inte har något skyddsgaller för luftintagen till kylarna. Det är nog vettigt att ha för att skydda dem från att skadas och/eller sättas igen.

Snygg lösning med dragstroppen! Gjorde du hål i fronten bakom nummerplåten för att trä ut stroppen?


Jo, jag har sett att många monterar nät för att undvika att löv mm samlas vid kylarna, får se hur jag skall göra med detta.
Idag är jag noga med att rensa i samband med tvätt.

Japp, sågade en lite slot att trä ut stroppen genom bakom nr-plåts distansen.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Dennis Rudolfsson
Tumba(stockholm)
Här sen Mar 2005
Inlägg: 94



Äntligen kommer lite kompletta helhets bilder efter vi varit ute en snabbis i onsdags!

















Med vänlig hälsning
Dennis

_________________
Dennis Rudolfsson
Bmw 320D Touring M sport 2008
www.mecahaninge.se
www.stertman.com
[URL]http:://forum.lazzat.se[/URL]
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Tack för bilderna Dennis thumbs up

För er som inte följt premiären i svenska timeattacserien så gick det över förväntan med både klassseger och ledning totalt i RM:

http://timeattack.nu/2013/05/poangstallning-rond-1-rudskogen-manga-ove . . . .

Bilen skötte sig kladerfritt och nu tar bromsarna som jag vill och de värsta skrikandet har även de försvunnit efter inkörning och tvätt.
Enda jag kan klaga på är att jag ogillar understyrningen i långa svepande böjjar ända tills jag går på gas hårt, funderar om jag skall börja justera på bakre krängaren? Någon som har input i ämnet?

Bilder och lite resumé och kul omnämnande mm här: http://timeattack.nu/2013/05/blogg-vi-utser-rudskogens-i-blandade-kate . . . .

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Anders Zimdahl
Täby
Här sen Sep 2009
Inlägg: 223



Hej Peter,
Understyrningen är besvärlig i långa böjar precis som du säger, något jag har lärt mig leva med.
Vad körde ni på för tider på Rudskogen?

_________________
Anders Zimdahl
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Anders Zimdahl skrev:
Hej Peter,
Understyrningen är besvärlig i långa böjar precis som du säger, något jag har lärt mig leva med.
Vad körde ni på för tider på Rudskogen?


1.53 någonting men då med konslalom på start och mål + bortre nya rakan så svårt att jämföra mot något.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Tycker du borde kunna justera bort understyrningen.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Anders Zimdahl
Täby
Här sen Sep 2009
Inlägg: 223



Wärhner skrev:
Anders Zimdahl skrev:
Hej Peter,
Understyrningen är besvärlig i långa böjar precis som du säger, något jag har lärt mig leva med.
Vad körde ni på för tider på Rudskogen?


1.53 någonting men då med konslalom på start och mål + bortre nya rakan så svårt att jämföra mot något.


Grattis till segern!
Alla klasser har inte koner, eller?

_________________
Anders Zimdahl
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Anders Zimdahl skrev:
Wärhner skrev:
Anders Zimdahl skrev:
Hej Peter,
Understyrningen är besvärlig i långa böjar precis som du säger, något jag har lärt mig leva med.
Vad körde ni på för tider på Rudskogen?


1.53 någonting men då med konslalom på start och mål + bortre nya rakan så svårt att jämföra mot något.


Grattis till segern!
Alla klasser har inte koner, eller?


Tack

De två lägsta klasserna Club samt Club challange har hastighetsbegränsande konpartier.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Supramannen skrev:
Tycker du borde kunna justera bort understyrningen.


Vad skulle du rekommendera för justering att testa med?

Idag står krängarna enligt nedan:

Fram: mittre hålet
Bak: näst mjukaste (näst längst ut)

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens

Jag har mina en från hårdaste både fram och bak och tycker mig inte känna igen det du beskriver. Vad har du för hjulinställningar i övrigt?

Och grattis till fin körning såklart!

_________________
Mikael S
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Wärhner skrev:
Supramannen skrev:
Tycker du borde kunna justera bort understyrningen.


Vad skulle du rekommendera för justering att testa med?

Idag står krängarna enligt nedan:

Fram: mittre hålet
Bak: näst mjukaste (näst längst ut)


ställ på den lite bak, sen kan du få labba lite med hjulinställningen...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Mikael_S skrev:
Jag har mina en från hårdaste både fram och bak och tycker mig inte känna igen det du beskriver. Vad har du för hjulinställningar i övrigt?

Och grattis till fin körning såklart!


Thanks

Intressant, dock åker väl du på R-däck och jag åker ju på MPS PS2 gatdäck så inte helt enkelt att överföra inställningarna rakt av, men ger en indikation iaf thumbs up

Har inte 4hjulsmätt bilen ännu, bilen är för låg för vår utrustning på jobbet så måste lämna iväg den.

Supramannen skrev:
Wärhner skrev:
Supramannen skrev:
Tycker du borde kunna justera bort understyrningen.


Vad skulle du rekommendera för justering att testa med?

Idag står krängarna enligt nedan:

Fram: mittre hålet
Bak: näst mjukaste (näst längst ut)


ställ på den lite bak, sen kan du få labba lite med hjulinställningen...


Skall testa nu till Tierp 1 Juni, där körde jag för några veckor sedan och hade understyrningsproblem längst bort i vändningen efter rakan runt midcorner.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
HenrikE
Västerås
Här sen Apr 2006
Inlägg: 35



Shit, snacka om kliv upp Petta
Knappt nå avis alls!!!

Nu är inte jag nån expert på detta men jag hade en period när jag lekte med rc bilar och principen borde ju den samma oavsett om det nu är rc bilar.

Här kan du isf ev. få tips om vad som gör vad (men du har säkert koll på hur det mesta funkar!):

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=w . . . .

Det är en zip fil innehållande s.k. setup book.
Sök på google efter t.ex. "xray setup book" om du inte vill öppna min länk.

_________________
Henrik Eriksson
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Tack för tipset Henke!

Skall prova mig fram lite med styvare kränghämmar inställning i bak och se hur bilen svarar på detta.

En bonusbild med lite fart i från Henrik Oulie media :


_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Inför deltävling 2 på Tierp så fick GT3:an en välbehövlig tvätt, monterade rätta 6P schrothbältet som hade kommit och blev väldigt nöjd med resultatet, ställde på hårdheten på kränghämmaren bak ett snäpp.
Tyvärr var banan så utformad att jag inte riktigt kunde utvärdera om det blivit någon märkbar skillnad.

Tierp hade försetts med ganska många konpartier och även några förändringar i partiet runt depån och var sig inte lik från mitt senaste besök.

Jag börjar dock lita lite mer på bilen nu och vågar gå hårdare på attack.
Bromsarna bettar riktigt bra nu, nu börjar gatdäcken bli bilens begränsning speciellt under hård inbromsning då ABS:n får jobba hårt.

Läs mer om resultat mm här: http://timeattack.nu/2013/06/resultat-samtliga-heat-och-poang-fran-ron . . . .

Och totalt i serien: http://timeattack.nu/resultat/

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Idag fick jag och min son lite kvalitetstid tillsammans....





Man kan kalla det lördagsmys

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Laddade ur bilderna ur kameran igår och hittade en massa sköna bilder från Tierp.
Jag hade nöjet att ha hela min familj på plats (Fru, dotter 4mån och min biltokige son på 2.5år).

Nedan följer en bildserie som jag la upp i tråden "att föra bilintreset vidare": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1249157#1249157












Elton står på golvet för att nå upp och kunna se ut:













_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
lego
Jönköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 84



Härliga bilder!

_________________
Jon Olsson
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438


Trådstartare
Deltävling 3 avklarad på Kinnekulle 29 juni.

Jag anlände runt 18 på fredagen för att besiktiga och tinga plats under depåtaket då det utlovades regn under lördagen.
Övernattning hos morsan i Skara som även kom och skötte markservicen med fika och lunch på lördagen thumbs up

Q1 genomfördes kanske lite slarvigt av mig endast 5varv där jag på min laptimer noterade 1.10.6 och avslutade då jag upplevde däcken som överhettade och hala (två kon chikaner på start och mål rakan).
Kval 2:a efter Rasmus i sin röda EVO 8:a.

Q2 Fortfarande torrt på banan, satsade max nu för att sno åt mig snabbaste kvaltiden och få max poäng men bilen kändes fortfarande hal och det gick nu några tiondelar saktare än i Q1.

Finalen kördes i regn och banan rejält blöt, detta var första gången jag körde denna bilen med attack i väta och det var en upplevelse lite som att balasera en elefant på en lina.
Rejält halt både fram och bak och tiderna låg runt 1.20, jag och Rasmus fightades men Rasmus med sin 4hjulsdrivna evo var snabbare och jag slutade som 2:a.

Tyckte utväxlingen i GT3.an funkade dåligt på kullen, speciellt vid chikanerna som jag fick välja mellan varvstopp på 2:an eller växla upp till 3:an för att direkt växla ned igen.
Vet inte riktigt varför däcken kändes så hala på Kullen?? kanske överkörde jag lite
Nog med ursäkter nu, rasmus var snabbare helt enkelt

Nästa tävling är 11 augusti på Gelleråsen, det skall bli kul då det var många år sedan jag körde där sist.

Ett annat roligt event som jag ser fram emot är att jag blivit inbjuden att köra på Padborg den 29 aug, det är ett företagsevent där jag skall skjutsa lite folk runt banan. skall bli kul med ytterligare en ny bana i år (Tierp, Rudskogen, Mittsverige och Padborg nya för mig i år).
Någon som kört på Padborg och kan dela med sig några erfarenheter?

Lite bilder från Kullen av Steffens foto :










_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 574



Wärhner skrev:
Vet inte riktigt varför däcken kändes så hala på Kullen?? kanske överkörde jag lite


Upplevde precis samma sak när jag körde där för några veckor sedan med min GT3. Först överhettning och sedan snorhalt resten av dagen. När jag kom hem hade jag mängder av extra gummi (flera mm över hela ytan på alla 4 däcken). Däcken är MPSC. Kan det vara så att det finns mkt gammalt gummi på banan och att MPSC samlar upp (och sedan inte släpper) detta när de överhettat

_________________
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Samma upplevelse med min bil förra månaden, dvs känslan att bara glida runt banan utan grepp.
Vad vi fick höra var att asfalten på Kinnekulle var slut, och att banan därför planeras att få ny asfalt inför nästa säsong.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 CS 2001
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
11 besök senaste veckan (162985 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande