Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT3 CS 2001 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 11 besök senaste veckan (162985 totalt) |
Jo, jag har sett att många monterar nät för att undvika att löv mm samlas vid kylarna, får se hur jag skall göra med detta. Idag är jag noga med att rensa i samband med tvätt. Japp, sågade en lite slot att trä ut stroppen genom bakom nr-plåts distansen. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Äntligen kommer lite kompletta helhets bilder efter vi varit ute en snabbis i onsdags!
Med vänlig hälsning Dennis _________________ Dennis Rudolfsson Bmw 320D Touring M sport 2008 www.mecahaninge.se www.stertman.com [URL]http:://forum.lazzat.se[/URL] |
||||||||
Tack för bilderna Dennis
För er som inte följt premiären i svenska timeattacserien så gick det över förväntan med både klassseger och ledning totalt i RM: http://timeattack.nu/2013/05/poangst Bilen skötte sig kladerfritt och nu tar bromsarna som jag vill och de värsta skrikandet har även de försvunnit efter inkörning och tvätt. Enda jag kan klaga på är att jag ogillar understyrningen i långa svepande böjjar ända tills jag går på gas hårt, funderar om jag skall börja justera på bakre krängaren? Någon som har input i ämnet? Bilder och lite resumé och kul omnämnande mm här: http://timeattack.nu/2013/05/blogg-v _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
1.53 någonting men då med konslalom på start och mål + bortre nya rakan så svårt att jämföra mot något. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Grattis till segern! Alla klasser har inte koner, eller? _________________ Anders Zimdahl |
||||||||
Tack De två lägsta klasserna Club samt Club challange har hastighetsbegränsande konpartier. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Vad skulle du rekommendera för justering att testa med? Idag står krängarna enligt nedan: Fram: mittre hålet Bak: näst mjukaste (näst längst ut) _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
ställ på den lite bak, sen kan du få labba lite med hjulinställningen... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Thanks Intressant, dock åker väl du på R-däck och jag åker ju på MPS PS2 gatdäck så inte helt enkelt att överföra inställningarna rakt av, men ger en indikation iaf Har inte 4hjulsmätt bilen ännu, bilen är för låg för vår utrustning på jobbet så måste lämna iväg den.
Skall testa nu till Tierp 1 Juni, där körde jag för några veckor sedan och hade understyrningsproblem längst bort i vändningen efter rakan runt midcorner. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Shit, snacka om kliv upp Petta
Knappt nå avis alls!!! Nu är inte jag nån expert på detta men jag hade en period när jag lekte med rc bilar och principen borde ju den samma oavsett om det nu är rc bilar. Här kan du isf ev. få tips om vad som gör vad (men du har säkert koll på hur det mesta funkar!): http://www.google.se/url?sa=t&rc Det är en zip fil innehållande s.k. setup book. Sök på google efter t.ex. "xray setup book" om du inte vill öppna min länk. _________________ Henrik Eriksson |
||||||||
Tack för tipset Henke!
Skall prova mig fram lite med styvare kränghämmar inställning i bak och se hur bilen svarar på detta. En bonusbild med lite fart i från Henrik Oulie media : _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Inför deltävling 2 på Tierp så fick GT3:an en välbehövlig tvätt, monterade rätta 6P schrothbältet som hade kommit och blev väldigt nöjd med resultatet, ställde på hårdheten på kränghämmaren bak ett snäpp.
Tyvärr var banan så utformad att jag inte riktigt kunde utvärdera om det blivit någon märkbar skillnad. Tierp hade försetts med ganska många konpartier och även några förändringar i partiet runt depån och var sig inte lik från mitt senaste besök. Jag börjar dock lita lite mer på bilen nu och vågar gå hårdare på attack. Bromsarna bettar riktigt bra nu, nu börjar gatdäcken bli bilens begränsning speciellt under hård inbromsning då ABS:n får jobba hårt. Läs mer om resultat mm här: http://timeattack.nu/2013/06/resulta Och totalt i serien: http://timeattack.nu/resultat/ _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Idag fick jag och min son lite kvalitetstid tillsammans....
Man kan kalla det lördagsmys _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Laddade ur bilderna ur kameran igår och hittade en massa sköna bilder från Tierp.
Jag hade nöjet att ha hela min familj på plats (Fru, dotter 4mån och min biltokige son på 2.5år). Nedan följer en bildserie som jag la upp i tråden "att föra bilintreset vidare": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Elton står på golvet för att nå upp och kunna se ut: _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Deltävling 3 avklarad på Kinnekulle 29 juni.
Jag anlände runt 18 på fredagen för att besiktiga och tinga plats under depåtaket då det utlovades regn under lördagen. Övernattning hos morsan i Skara som även kom och skötte markservicen med fika och lunch på lördagen Q1 genomfördes kanske lite slarvigt av mig endast 5varv där jag på min laptimer noterade 1.10.6 och avslutade då jag upplevde däcken som överhettade och hala (två kon chikaner på start och mål rakan). Kval 2:a efter Rasmus i sin röda EVO 8:a. Q2 Fortfarande torrt på banan, satsade max nu för att sno åt mig snabbaste kvaltiden och få max poäng men bilen kändes fortfarande hal och det gick nu några tiondelar saktare än i Q1. Finalen kördes i regn och banan rejält blöt, detta var första gången jag körde denna bilen med attack i väta och det var en upplevelse lite som att balasera en elefant på en lina. Rejält halt både fram och bak och tiderna låg runt 1.20, jag och Rasmus fightades men Rasmus med sin 4hjulsdrivna evo var snabbare och jag slutade som 2:a. Tyckte utväxlingen i GT3.an funkade dåligt på kullen, speciellt vid chikanerna som jag fick välja mellan varvstopp på 2:an eller växla upp till 3:an för att direkt växla ned igen. Vet inte riktigt varför däcken kändes så hala på Kullen?? kanske överkörde jag lite Nog med ursäkter nu, rasmus var snabbare helt enkelt Nästa tävling är 11 augusti på Gelleråsen, det skall bli kul då det var många år sedan jag körde där sist. Ett annat roligt event som jag ser fram emot är att jag blivit inbjuden att köra på Padborg den 29 aug, det är ett företagsevent där jag skall skjutsa lite folk runt banan. skall bli kul med ytterligare en ny bana i år (Tierp, Rudskogen, Mittsverige och Padborg nya för mig i år). Någon som kört på Padborg och kan dela med sig några erfarenheter? Lite bilder från Kullen av Steffens foto : _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Upplevde precis samma sak när jag körde där för några veckor sedan med min GT3. Först överhettning och sedan snorhalt resten av dagen. När jag kom hem hade jag mängder av extra gummi (flera mm över hela ytan på alla 4 däcken). Däcken är MPSC. Kan det vara så att det finns mkt gammalt gummi på banan och att MPSC samlar upp (och sedan inte släpper) detta när de överhettat _________________ |
||||||||
Samma upplevelse med min bil förra månaden, dvs känslan att bara glida runt banan utan grepp.
Vad vi fick höra var att asfalten på Kinnekulle var slut, och att banan därför planeras att få ny asfalt inför nästa säsong. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT3 CS 2001 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 11 besök senaste veckan (162985 totalt) |