Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ SBF:s demokratiska processer - Dags för förändring? Hur? | << 1, 2 28813 besök totalt |
|
||||
För er som inte läst där ännu kan ju gruppen "RÄDDA SVENSK RALLYSPORTUNGDOM" på facebook vara en bra källa och inspiration. Finns kunniga personer bakom gruppen och initiativtagaren är själv gammal rutinerad förare.
_________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Men hur menar du att de adresserar demokratin inom SBF? _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Inte på något sätt i mina ögon. Det är en blogg för rallyintresserade och ett bra forum för gemenskap och dem som vill driva rallysporten framåt. Några sakfrågor de drivit har sammanfallit med sakfrågor viktiga för oss racingintresserade. Fokus ligger på Rally, dess sakfrågor och enskilda utövares projekt och bryderier i vardagen. Kul för rallyintresserade men jag som racingintresserad går sällan in och läser där numera. Rejsa är betydligt bättre för racingintresserade i mina ögon. Facebook funkar bra att driva enskilda sakfrågor som är lätta att ta ställning till. Diskussioner kring för breda ämnen blir röriga och spårar ur. Ex-vis var Rallysidan fokuserad och preciserad till en början när sakfrågan var enkel och i princip var "för eller emot". Har själv funderingar på att starta en 95db tråd på Facebook. Frågeställningen blir enkel och man rör inte ihop det med tusen andra grejer. Göteborgarna hade aldrig fått till en folkomröstning gällande trängselskatten om de samtidigt i samma fåra drivit frågor kring vård, skola etc. Håller på att jaga fakta kring 95db. Vill dock se hur de närmaste tävlingarna utvecklas först. Kanske har arrangörerna en mer pragmatisk syn på det hela framgent. Bilarna inom SPVM fick ju faktiskt köra sist trots "felaktig ljudbild"... |
||||
Vi kan skapa en egen forumdel för ljudnivåfrågan där flera kan bli moderatorer och gemensamt kan jobba på trådar med bakgrundsfakta (upplagda som stickytrådar) plus några enstaka huvudtrådar med några olika grundfrågor. Till exempel SBF's pådrivande av lägre istället för högre ljudnivåer, en tråd kring hur man skulle kunna påverka 95dB-regeln specifikt, motorsportens status i samhället allmänt till exempel. Och så kan alla de som är nyfikna och ogillar läget men inte har superkoll även starta trådar med frågor osv. _________________ Magnus Thomé |
||||
Att strukturera ljudfrågan här tror jag är bra då det är an avgörande framtidsfråga både publik och aktiva inom motorsporten. Däremot tror jag Facebook kan vara bra som komplement då fejan har bättre löpeldsfunktion när det gäller att nå ut med enkla budskap på bred front. |
||||
Använd gärna motorsportframåt som forum för att hänvisa till andra forum som rejsa-avdelningar/trådar eller andra fb-grupper. Jag kommer aldrig att ta det som det är nåt fel på motorsportframåt. Det är numera också en öppen grupp: https://www.facebook.com/groups/moto _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Sbf är fullständigt ruttet. Ju närmare toppen i organisationen man kommer ju sämre är det. Det beror på att samma typ av människor dras till varandra och sbf har dragit till sig väldigt många skitstövlar och översittare.
Det finns ett fåtal som är bra i sbf och ni behöver öppna munnen. _________________ Dennis Andersson |
||||
Sparade trådar/FAQ SBF:s demokratiska processer - Dags för förändring? Hur? | << 1, 2 28813 besök totalt |