Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-06-08 Dalsjöforssprinten med SVKG
2655 besök totalt
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6497


Trådstartare
Då var årets första Dalsjöforssprint med Sportvagnsklubben Göteborg (SVKG) avslutad
Men låt oss börja från början!

Som alltid när det är körning med SVKG så kan man räkna både med överraskningar


och flitigt tidtagande

Fotoceller, analogt tidtagarur, digitalt tidtagarur och inte minst soluret var framme och användes idag!

Redan tidigt imorse radades bilar upp


Allt från Super seven, Elise/Exige, BMW M3 via Alfa 159 och Miator till Opel Corsor fanns där.

Fast charmigast och snyggast på banan var väl ändå den här?

En hel bildserie på snygga ställ/vändningar med denna Renault finns i galleriet (länk i slutet)

Först lite blandade bilder på blandade bilar:













Hur gick körningen?
Dagen till ära hade jag inte med mig Speedstern utan nya bruksbilen, en knallröd Opel Corsa OPC! Tanken var att se om den dagliga transportören kunde ha en chans i konbanan...
Förutom lite torque-steer och abuse-understeer tack vare tung fot och laddtryck (á la Jeremy Clarksson) så gick det rätt hyffsat. Började på 52.xx tider och slutade dagen på 50.09s! Snöpligt nära en 49-tid, men flera låga 50-tider får jag vara nöjd med. Saknade jag Speedstern? Självklart, men ändå kul att prova vardagsbilen Får hoppas på fler Dalsjöforssprintar snart så återkommer jag i 'plastbaljan'.
Eliten satte mitten 48-tider och uppåt med allt från Eliser, Miator till BMW M3 E36. Kul att se både lätta och tunga bilar slåss om liknande tider thumbs up

Måste tacka för ett föredömligt arrangemang med snygg körning, läckra uppställ av flera förare och gott kaffe/fika!

Just det, en liten bildserie var det ja (finns fler bilder i länken sedan)







Alla bilder finns som vanligt på servern:
http://figgz.ogun.org/traffar/svkg_dalsjofors_130608/
Försökte fota så många som möjligt, finns ni inte i galleriet så hojta till, kanske att ni finns på någon av bilderna som blev "suddiga och sådär" som jag har sparat på datorn.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
andsva
Onsala
Här sen Jul 2008
Inlägg: 13



Tack Figgz för fina bilder och tack gänget från SVKG som (som vanligt) fixade en välarrangerad och trevlig körning. Att mötas av ett muffinseldorado i kaffepausen gör vem som helst på bra humör!

_________________
Andreas Svartling
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



Får också passa på å tacka för en trevlig dag:)
Blev svårt sugen på lite mer bromsverkan i diffen efter att ha försökt å få åbäket runt konerna en hel dag;)

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6497


Trådstartare
1275GT skrev:

Blev svårt sugen på lite mer bromsverkan i diffen efter att ha försökt å få åbäket runt konerna en hel dag;)


Det är vi två om...! Sitter och letar diffbroms till bruksbilen nu

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

andsva skrev:
Tack Figgz för fina bilder och tack gänget från SVKG som (som vanligt) fixade en välarrangerad och trevlig körning. Att mötas av ett muffinseldorado i kaffepausen gör vem som helst på bra humör!


Min gamla Bettan kom till användning thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2013-06-08 Dalsjöforssprinten med SVKG
2655 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande