Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Driftingdäckstråden ! (Sladdgummi) | << 1, 2 3 besök senaste veckan (32255 totalt) |
är det du som har den bakhjulsdrivna Evon? låter då inte som några 500 i den precis...men kan ju ha väldigt fel så.... vilken växel brukar du köra på? lät som du fick i 3an va? _________________ Jonas Skogberg |
||||
Varför så negativ ? tråden är tillängnad däckssnack, INTE att klanka ner på andras bilar. Jag kör i 1-2-3-4:an bilen orkar även i 5:an men har inte hittat nån bana som tillåter detta ännu. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
de va inte meningen å klanka ner...de va inte så de va menat... vilka banor har du kört på då? hur menar du me att banan inte tilllåter att drifta på 5an? _________________ Jonas Skogberg |
||||
http://www.garaget.org/video/8gk93na
för att ge en bild på vad skillnaden på dom däcken vi kört på i sommar så visar ja de med film.. den röda volvon i början på filmen kör där på begagnade märkesdäck och 5ans växel och ca 240km/h på bakdäcken med runt 400-450hk lundgrens saab 9-3 carbon i mitten på filmen kör på nya A-one kina däck.. 3ans lr kanske 4ans växel och under 200km/h på bakdäcken..ni ser ju vilken jävla skillnad i rökutväckling det är och det är samtidigt bättre grepp i dom däcken... http://www.garaget.org/video/pzq3zhn i film nr 2 så ser ni limmets vita E30 med ca 430hk, kör på 3ans växel har ja för mig å runt 160km/h på hjulen med A-one kina däck... dom kina däcken kostar runt 500kr nya utan rabatter... låter som värsta försäljaren men de va de bästa sättet ja kunde visa en klar skillnad på däck i de avseendet som vi haft i sommar... _________________ Jonas Skogberg |
||||
Nu har jag en motorsvag bil men är det en långsam bana är friktionsdäck svår slagna men på en riktig bana när det börjar gå fort är dom väldigt svajiga. Körde dock på 4år gamla yokohama s306 på gatebil mantorp i somras och dom är dom goaste jag kört på någonsin. Bra känsla och höll ett pass på över halv timme och var ändå inte helt slut (var kanske 3mm från början) men antar att ålder spelar in mycke där. Körde även på dunlop sport 01 (ca 2år och 4mm) och dom demolerade efter 4varv. Gamla michelin energy har jag upplevt vara bra känsla i oxå. Har aldrig kört med några nya däck. Man ska akta sig för continental oxå förresten, håller knappt fram ens.
mvh _________________ Tobias Gunnarsson |
||||
Var får man tag i dom där Durun A-0ne i 17"? _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
kontakta Ralph på Ralphs däck så får du mer info och exakt pris... _________________ Jonas Skogberg |
||||
Trådlyyyyyyft!
Såg att frågan ställts tidigare i tråden men jag omformulerar och specifierar lite. Hur är livslängden "avdubbade" vinterdäck vid drifting (gummit är väl betydligt mjukare än sommardäck)? Har nämnligen 4st med rejält mönsterdjup jag gärna kör ihjäl istället för att slänga. Men får bara med mig 4 däck till banan och vore trist om man kommer till Driftbash på söndag och får slut på däck efter 15min. Mitt förrförra par (gamla torra sommardäck) höll 3-4 driftdagar, och mitt senaste höll 15min. Så viss osäkerhet finns ju helt klart. Bilen är en Miata på 140hk/1050kg så det är ju inte något driftmonster direkt, men det funkar. :P http://www.youtube.com/watch?v=ptmor Också, har någon nån uppfattning om däckstryck för att hjälpa livslängden? _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||||
Allmänt banåkaforum Driftingdäckstråden ! (Sladdgummi) | << 1, 2 3 besök senaste veckan (32255 totalt) |