Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-07-11 Kvällsträff Gröndal Eskilstuna
1923 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Premiär för min del att besöka Gröndalsbanan!

https://rejsa.nu/bana_info.asp?grondal

Stor tack till Cenneth, Yvonne och alla andra som gör detta möjligt! Banträff i närheten av Stockholm två gånger i veckan! Fantastiskt!

Det var verkligen en gemytlig träff, det varvades gatbilspass och lite driftingpass vilket fungerade helt exemplariskt. Inte en enda gång när jag var ute och körde låg det något skräp från driftingpassen ute på banan. Kanoners. Och skitkul att kolla på driftingen dessutom thumbs up thumbs up Både kul att se "proffsen" in action men lika kul att se de som tog sina första stapplande steg. Gud vad sugen ja blev (ja, jag vet att jag låter som en skiva som hakat upp sig ). Jag körde för dagen framhjulsdrivet och Gröndal är nog roligare med bakhjulsdrift med ett antal hårnålar att gasa runt - snarlikt Sturup fast med färre backar.
Jag hade skitkul ändå även med framhjulsdrift och lite seg Twingo

Som bonus fick jag åka med i den i mina ögon helt underbart fantastiskt dräggelsjukt härliga "Buggatin" som synts i trådar här på Rejsa tidigare. Vilket bygge den där är thumbs up Att jag rejält viktade ner den überlätta bilen med mina 100 passsagerarkilon var ju taskigt men den gick finfint även med mig i. Tack för åkturen! Den kändes väl utsorterad när det gick lite på tvären och över krönet thumbs up

Sen fick jag åka med i drftingbil, en gul BMW E36. Stort tack för turen, men ska jag vara helt ärlig så ville jag gärna slänga ut dig som körde och köra själv, hahahaha! Bilen kändes väldigt lättkörd (känt från passagerarstolen då ) och jag lät nog som en pappegoja hela kvällen med tjat om hur bra en hydraulisk handbroms är och att jag också vill ha en. Att rycka i handbromsen i Twingon gav inte riktigt samma resultat.... Det som imponerar på mig när det gäller drifting är när man i lite högre tempo går ordentligt på tvären fast det är rakt längs rakorna.


Ser fram emot lite bilder, det var många på plats som fotade thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
King
Västerås
Här sen Sep 2012
Inlägg: 124



Det va riktigt kul med så mycket folk , nu verkar de dock vara slut på driftingen dessvärre =/

_________________
http://www.teamhb.net


Johnny Svensson
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Slut på driftingen för säsongen eller har det uppstått problem?

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
NIzmo skrev:
Slut på driftingen för säsongen eller har det uppstått problem?

Det får jag verkligen hoppas att det inte är slut på driftingpassen. Var mycket trevligt med blandningen!

Problemet är att motorklubben som äger banan ställer lite krav på funktionärer och tävlingsledare när det ska köras drifting jämfört med gatbilspassen. Tror nog klubben och Cenneth kan få till en lösning som är realistisk och okej för båda thumbs up Men exakt just nu så sägs det bli drifting vissa träffar och vissa inte. Men som sagt, tror nog det kommer en lösning. Funkisar i form av flaggvakter kan ju de som kör gatbil ställa upp som IMHO. Är ju en gammal beprövad lösning thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2013-07-11 Kvällsträff Gröndal Eskilstuna
1923 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande