Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Säljes: Volvo 240 Turbo -84 Bana/konbana/bus
2 besök senaste veckan (16147 totalt)
dafo
Sundsvall
Här sen Maj 2012
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Snabb Volvo 240 Turbo -84. Bilen är byggd för bana, konbana och bus.

Chassi:
Sellholm Tuning (Bilstein coilovers) fjäderben fram. Bak sitter bilstein dämpare med coilover fjäder på sidan om.
Sättning som passar banåkning. Justerbara krängningshämmare fram + bak från SellholmTuning.

Bromsar fram 328mm ventilerade skivor på alu bellhousing med AP Racing ok, sats från Sellholm Tuning. Bromsar bak 300 mm ventilerade skivor med AP Racing ok. Bromsvåg fullt justerbar bromsbalans. Panhardstag med uniball justering.
Framvagn undre bärarmar med uniballs justering samt justerbara topplagringar från Sellholm Tuning.

Motor:
B230 2,5L med marinvev (86 mm slag). Portad 531 topp med större avgasventiler. 940 grenrör. K-kam med justerbart kamdrev. Nyrevoverad T03 laddare med trim 60 kompressor. Standard insug med 850 turbo spjäll samt Siemens 630cc

spridare. Laddluftkylare från 740 turbo. Avgassystem 3" hela vägen med en ljuddämpare i rostfritt. Laddar idag ca 1,4 bar och ger uppskattningsvis 300hk med bra register och respons.

Motorstyrning:
MBE 970 insprutningssystem fullt programmerbart tändning samt bränsle. Mjukvara och mappar medföljer samt
bärbar dator HP med laddare 230V samt billaddare. MBE är stor bland eftermarknadssystem, sälj och support av ENEM i Sverige. Tändspolar från Mazda wastefire. Aktiv laddtrycksstyrning med PWM ventil. MBE:et styr även kylfläkten samt bränslepumpen. Innovate bredbandslambda.

Transmission:
M46 låda, 1031 bakaxel med lammeldiff.

Exteriör:
Original-look så långt som möjligt. lätt moddade skärmkanter samt höjden svallrar lite. Fälgar 17x7 runt om. R-däck Toyo 888 205/40-17 nya augusti 2011. Följer även med 225/35-17 Ventus mycket mönster kvar.

Interiör:
Original med racestol på förarsidan (Sparco XL) orginalstol finns kvar. Brandsläckare.

Det följer även med en ny Griffin alukylare att bygga dit för den som vill ta ut mer effekt.

Bilen var en 240 Turbo orginal från början.

Reg.nr: BHZ836
Registreringsbesiktad som Ombyggt fordon:
T12B Ombyggt fordon
T71K Spårvidd fram 1440 mm.
Bromsar Fram+Bak AP Racing
Huvudcylinder: Girling
Fjädrar och fjäderben fram utbytta

Pris 88 000 SEK

Kontakta mig vid intresse

David Forsberg
tel: 070-5743471
mail: david780606@hotmail.com
Sundsvall



Klicka för större bilder!
[/img]

_________________
David Forsberg
Citera
RAXo
Sundsvall
Här sen Aug 2005
Inlägg: 48



Vill bara flika in att den här Volvon är läcker! Jag har fått äran att åka några gånger. Den kan gå riktigt fort...

Här är en bild från när den trivs.

_________________
Oskar Rosenlund
Citera
RAXo
Sundsvall
Här sen Aug 2005
Inlägg: 48



Då ägaren flyttar utomlands har jag fått i uppdrag att sälja den............... SÅLD!

_________________
Oskar Rosenlund
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Läska oss med några varvtider?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
RAXo
Sundsvall
Här sen Aug 2005
Inlägg: 48



Jag har dålig koll på varvtider från förr men sist den gick på Mittsverige gick den låga 1,09 tider vill jag minnas.

_________________
Oskar Rosenlund
Citera
RAXo
Sundsvall
Här sen Aug 2005
Inlägg: 48



SÅLD!

_________________
Oskar Rosenlund
Citera
RAXo
Sundsvall
Här sen Aug 2005
Inlägg: 48



SÅLD!

_________________
Oskar Rosenlund
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Säljes: Volvo 240 Turbo -84 Bana/konbana/bus
2 besök senaste veckan (16147 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande