Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-08-10 MSLS Mantorp
2083 besök totalt
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728


Trådstartare
Var och tittade lite på MSLS idag på Mantorp Park.. kul race med spännande slut då de sista 30 min avgjordes i störtregn..

Lite dåliga mobilbilder från taket.. Klicka för större bilder!
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



kom till mantorp med en bil som vi fått ihop kvällen innan efter förra racets krasch. som vanligt när man inte hunnit provköra så dyker det upp problem. hela träningen hade vi problem med att bilen kokade och det brukar inte va ett problem så efter lite funderande och meckande så bestämmer vi att vi kör racet på 75% och håller koll på vattentempen. första timmen dyket det upp en nytt problem denna gången med laddtrycket så nu ska man hålla koll på tempen och se så laddtrycket inte kommer över 1,2bar, börjar bli svårt att fokusera på racet.....
15 minuter in på andra passet dör motorn och den vill inte igång igen, efter bärjning och lite meck konstateras total avsaknad av kompresion bara att last och åka hem.
tänker att vi borde nog komma lite bättre förberedda till finalen.. väl mött då.
mvh dennis
guldgossarna racingKlicka för större bilder!

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



s2dennis skrev:
15 minuter in på andra passet dör motorn och den vill inte igång igen, efter bärjning och lite meck konstateras total avsaknad av kompresion bara att last och åka hem.
Det var en tråkig syn, att se er bil halvt isärskruvad, så pass tidigt in i racet.
Bättre lycka nästa gång. .

-----------------------------------------------------------------------------------
Vi hade inte så mycket bättre lycka vi heller, i Team Automontage #22.

- Rogge kom överens före loppet med Team Yellow (tror jag) att de skulle träffas och ha fikapaus nere i Mjölby.
Så på första passet parkerar Rogge i lecan, precis som planerat, men Team Yellow ville inte va med o fika. (se 33:25 in i del Pass1-Rogge)

- På andra passet så tyckte Lycke att vår bil var för långsam i Depåkurvan, så de gav oss en flygtur, ut över kurbsen och ut i gräset, men ingen större fara skedd. (se 29:30 in i del två - Pass2-David)


Vi låg i solklar ledning i klassen fram till efter lunch, men sen hände något ovanligt i sammanhanget.
Bensintanken fick för sig att den fick nog och trillade av på väg upp mot Krönet.

Vi band fast den med lastremmar och skarvade elkablar, men tappade 60min på detta.
Efter 2 varv smälte ett av banden, så vi fick komma in igen och satte fast den med stålband som vi fick låna av Volvo-teamet.
Tappade ytterligare 30min på detta.

Men vi tog målflagg trots allt och vi hade klassens i särklass snabbaste varvtider.

Pass1-Rogge, Starten:



Pass2-David, närkontakt med Lycke:




Edit: jag körde inte, var mekaniker/tankpersonal för dagen.

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Team86Invite
Trosa
Här sen Aug 2012
Inlägg: 60




_________________
Joakim Lundius
Citera
Tommie M
Nyköping
Här sen Okt 2012
Inlägg: 11



Här är en film från starten i Söderbergs Seat Leon #28

http://www.youtube.com/watch?v=2Yqb-DL-Ylk

_________________
Tommie Mattsson
Citera
Eftersnack
2013-08-10 MSLS Mantorp
2083 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande