Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-08-17/18 GT4 Cup med mera, Anderstorp (nya bilder)
1, 2   >>
10639 besök totalt
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Helgen som var bjöd på en hel del trevliga bilar på Anderstorp. Jag kommer fylla på lite efterhand här i tråden.

Som vanligt är en like på Facebooksidan väldigt uppskattad: https://www.facebook.com/martinobergse




























För en gångs skull var det någon som fotade fotografen (Zebb här på forumet):


_________________
Martin Öberg
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Obizzz skrev:
Helgen som var bjöd på en hel del trevliga bilar på Anderstorp. Jag kommer fylla på lite efterhand här i tråden.

Som vanligt är en like på Facebooksidan väldigt uppskattad: https://www.facebook.com/martinobergse

[img]*massa fina bilder*[/img]


För en gångs skull var det någon som fotade fotografen (Zebb här på forumet):




Men som vanligt kommer inte Teknikern med på bild utan får som alltid jobba i skymundan.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Björnes skrev:
Men som vanligt kommer inte Teknikern med på bild utan får som alltid jobba i skymundan.


Haha!

Men du har en poäng faktiskt, jag har till exempel aldrig varit och fotat när besiktningen kollar bilarna.

_________________
Martin Öberg
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003



Like! Kanonfina bilder som vanligt. thumbs up
Hur ser det ut i kalendern 7/9? Emmaboda öppnar sina portar för dig då.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Mäcen skrev:
Like! Kanonfina bilder som vanligt. thumbs up

Hur ser det ut i kalendern 7/9? Emmaboda öppnar sina portar för dig då.


Tack!

Bra tror jag, det är eventuellt om jag ska till Knutstorp då för Autoropa Days / Swedish GT men jag tror inte det.

_________________
Martin Öberg
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Vill tack Martin för två mycket trevliga dagar! Var ett tag sedan jag fotade nu men denna gången gick spegeln varm (ca 1500 exponeringar).

Jag har i princip aldrig fotat motorsport tidigare så jag satsar lite mer på kvantitet:






























_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Det där blev ju riktigt riktigt bra! thumbs up

Detaljbilderna på Ferrarin är klockrena.

_________________
Martin Öberg
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003



Jag hoppas att fotografen för timeattack.nu besöker denna tråden och får lite inspiration.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



Obizzz skrev:
Björnes skrev:
Men som vanligt kommer inte Teknikern med på bild utan får som alltid jobba i skymundan.


Haha!

Men du har en poäng faktiskt, jag har till exempel aldrig varit och fotat när besiktningen kollar bilarna.


Kan ju vara lite känsligt... Jag skulle till exempel inte acceptera att utomstående fotade/filmade besiktningen (och absolut inte ev haveriutredningar), men OK om inom teamet, eller med teamets tillåtelse.

Eller är DR speciellt i det här avseendet också (ja, jag vet att jag kan vara lite speciell (eller andra synonymer jag fått höra ), men det bjuder jag på)?

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Top Notch skrev:

Kan ju vara lite känsligt... Jag skulle till exempel inte acceptera att utomstående fotade/filmade besiktningen (och absolut inte ev haveriutredningar), men OK om inom teamet, eller med teamets tillåtelse.


Finns ju grader på skalan, jag tänkte mest bilder på människorna som jobbar med det inte detaljbilder på en haveritutredning.

_________________
Martin Öberg
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Obizzz skrev:
Top Notch skrev:

Kan ju vara lite känsligt... Jag skulle till exempel inte acceptera att utomstående fotade/filmade besiktningen (och absolut inte ev haveriutredningar), men OK om inom teamet, eller med teamets tillåtelse.


Finns ju grader på skalan, jag tänkte mest bilder på människorna som jobbar med det inte detaljbilder på en haveritutredning.


Det fotas även under dessa men det är ju absolut inte till för allmän visning utan användas enbart för utredningar. Men även det kan det behövas en duktig fotograf till.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Här finns fina bilder från Bengt från klubb-racing "sidan" av helgen mycket glädje och kämpa bland gräsrötterna

www.spvm.se

Roadsport
http://www.spvm.se/gallery/Roadsport/2013Anderstorp/77.html

Glada gubbar, grattis KH


Falken ute och kör rally-cross, kul att du börjar åka fortare och fortare thumbs up hoppas det gick bra



Modsport
http://www.spvm.se/gallery/Modsport/2013Anderstorp/118.html
Gott startfält



Clubman/RS
http://www.spvm.se/gallery/Clubman/2013Anderstorp/119.html

Tuff för Clubman/RS sista heat, var för blött

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Josen skrev:
Falken ute och kör rally-cross, kul att du börjar åka fortare och fortare thumbs up hoppas det gick bra
Nu kan jag iaf bråka lite med toppen på C, kanske kan jag hitta lite mer körbar effekt till Falkenberg.
Vid avåkning så bråkade jag lite med Oleskog och Halbig men hade ingen koll på att det var sista varvet. Med Halbig på innern och Oleskog framför mig så bromsade Oleskog lite tidigare än jag tänkt i sista sväng. Jag styrde ut för att inte kollidera och fick då ytterhjulen på fuktiga curbs där det inte bromsade tillräckligt bra så det blev att styra rätt över lecan och landa mjukt i mossen. Vid baklängesbogseringen passade jag på att få med mig en halv kubik leca som sen spreds jämnt på vägen hem (inte mycket kvar på transportern när jag kom hem). Inga skador alls, inte ens sprucken plast.

När RS/Clubman var ute (även Abarth vill jag minnas) stod jag och packade, det blev att köra hem i bar överkropp och max defroster. Det dröp om allt.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Niklas Falk skrev:
Josen skrev:
Falken ute och kör rally-cross, kul att du börjar åka fortare och fortare thumbs up hoppas det gick bra
Nu kan jag iaf bråka lite med toppen på C, kanske kan jag hitta lite mer körbar effekt till Falkenberg.
Vid avåkning så bråkade jag lite med Oleskog och Halbig men hade ingen koll på att det var sista varvet. Med Halbig på innern och Oleskog framför mig så bromsade Oleskog lite tidigare än jag tänkt i sista sväng. Jag styrde ut för att inte kollidera och fick då ytterhjulen på fuktiga curbs där det inte bromsade tillräckligt bra så det blev att styra rätt över lecan och landa mjukt i mossen. Vid baklängesbogseringen passade jag på att få med mig en halv kubik leca som sen spreds jämnt på vägen hem (inte mycket kvar på transportern när jag kom hem). Inga skador alls, inte ens sprucken plast.

När RS/Clubman var ute (även Abarth vill jag minnas) stod jag och packade, det blev att köra hem i bar överkropp och max defroster. Det dröp om allt.


Har du fått någon faktura på stulen banmaterial?

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Niklas Falk skrev:

När RS/Clubman var ute (även Abarth vill jag minnas) stod jag och packade, det blev att köra hem i bar överkropp och max defroster. Det dröp om allt.


Ja, regnkläder var helt klart rätt beslut på söndagen.

_________________
Martin Öberg
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare


























Zebb:






_________________
Martin Öberg
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Niklas Falk skrev:
Josen skrev:
Falken ute och kör rally-cross, kul att du börjar åka fortare och fortare thumbs up hoppas det gick bra
Nu kan jag iaf bråka lite med toppen på C, kanske kan jag hitta lite mer körbar effekt till Falkenberg.
Vid avåkning så bråkade jag lite med Oleskog och Halbig men hade ingen koll på att det var sista varvet. Med Halbig på innern och Oleskog framför mig så bromsade Oleskog lite tidigare än jag tänkt i sista sväng. Jag styrde ut för att inte kollidera och fick då ytterhjulen på fuktiga curbs där det inte bromsade tillräckligt bra så det blev att styra rätt över lecan och landa mjukt i mossen. Vid baklängesbogseringen passade jag på att få med mig en halv kubik leca som sen spreds jämnt på vägen hem (inte mycket kvar på transportern när jag kom hem). Inga skador alls, inte ens sprucken plast.
Vi stod upp på läktaren och rabblade "Oooohh! Akta Amcon! Akta Amcon! Akta Amcon!" tills du stannar och sedan när du genast lyfte huven "Neeej! Inte ras! Inte ras!Inte ras!". Skönt att det gick bra.

Du får se det som att du kom något längre än Robert eller mig, som ju båda fastnade på just sista varvet, men i vänstern INNAN karusellen.

Fina GT-bilar i all ära, men jag tycker det var klart roligare att titta på oss gräsrötter som tampades. Roadsport bjöd på ruskigt bra racing!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Modsport var inte helt trist det heller, även om det var lite av tio små negerpojkar.



In i sista kurvan...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Suck... Öberg, när man glor på dina bilder blir man sådär förbannad du vet, som man bara kan bli när man inte kan förstå hur någon kan få till det sådär bra... As!

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008


Trådstartare
Zebb skrev:
Suck... Öberg, när man glor på dina bilder blir man sådär förbannad du vet, som man bara kan bli när man inte kan förstå hur någon kan få till det sådär bra... As!


Öhh, tack!

Det roliga är att det finns massvis med bilder när jag går igenom dina filer som jag önskar att jag hade tagit.

_________________
Martin Öberg
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Väntar på att någon ska skriva "get a room".

Näe men detta var skitskoj. Kul att diskutera foton och tekniker osv istället för att gå runt själv och fota (vad man än fotar). Roligt att man fotar så pass olika även om vi många gånger var på samma plats. Du är uppenbarligen grym på att fota människor, och jag älskar ju bara tekniska prylar.

Bilden och ljuset på förarbytet i BMW:n är sinnessjuk. Bästa på hela helgen!

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Eftersnack
2013-08-17/18 GT4 Cup med mera, Anderstorp (nya bilder)
1, 2   >>
10639 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande