Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tävlar, 11 åring
4984 besök totalt
melkra
Göteborg
Här sen Nov 2013
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Hej

Mitt barn har varit på gokartskolan i Göteborg (Team 13) och vill börja tävla. Men vi fattar inte mycket.

Vilken Kart ska man köpa/vilken kategori ska han tävla? Kan man hyra eller köpa begagnad i början?

Finns det någon ställe i Göteborg som man kan lämna kart? Annars måste vi hyra garage och köpa släp.

Vad mer måste vi tänka på?

Tacksam för svar!

_________________
Melanie Krantz
Citera
Norlin
Vänersborg ich
Här sen Sep 2005
Inlägg: 376



Hej.
Jag har inga konkreta svar utan rekommenderar att ni tar kontakt med http://www.team13.se/ som troligen är er närmsta klubb.

Det är inte otroligt att klubben har möjlighet att hyra ut förvaringsplats för karten, och vilken kart styrs mest av vilken klass som styrs av åldern, men allt det där kan dom på Team 13.

Såg förresten att att Kartskolan går i 3 steg, om ni inte gått alla stegen är detta en bra början.
Steg 2 verkar kunn svara på era funderingar.
Citat:

Gokartskola steg 2
I gokartskolans steg 2 svarar någon av klubbens medlemmar på frågor om sporten.
Steg 2 utgörs av en informationsträff främst riktad åt dig som avslutat steg 1. Innehållet i steg 2 är bl.a: (Kostnad: Gratis för dig som gått steg 1)

Kartinghistoria
Klubbinformation, GKRC Team 13
Vad behöver jag för utrustning?
Vad ska jag tänka på när jag ska köpa gokart?
Kostnader
Vad innebär det att träna och tävla
Frågestund



En sak är jag övertygad om är om ni tar kontakt med en klubb kommer dom gladeligen att hjälpa till hur dumma frågor ni tror er kunna komma på, både nu och ända tills ni blivit erfarna och börjat hjälpa andra.

Och välkomna in i motorsportens underbara värld.

_________________
Martin W. Norlin

"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
Citera
Allmänt banåkaforum
Tävlar, 11 åring
4984 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande