Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nybörjarsvängåkaforum Bussning till krängningshämmare | 5 besök senaste veckan (5385 totalt) |
Hejsan, nu är de så att bussningarna till kräninginshämmarna har sett bättre dagar.
Har kikat på POWERFLEX och undrar om det är någon märkbar skillnad mot original? Hur viktigt är det med dom bussningarna? Vad påverkas av dess hårdhet? Bilen i fråga är en Bmw e36 coupé. _________________ Tobias Eriksson |
De som sitter i karossen antar jag? Det är bra om krängaren kan röra sig lätt i de bussningarna, men det är inte bra om det glappar.
Vill man gå all-in så kan man ju sätta kullager där istället för bussningar, men det kan vara lite knepigt att få dit om man inte har en rörkrängare. På en vanlig trackdaybil så gör det nog inte så stor skillnad i känsla mellan PU eller vanliga original gummibussningar. Vilka är dyrast? Om det finns original att få tag på så skulle jag nästan satsa på det, då vet man garanterat att det passar också. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
på min e34 tyckte jag det blev lite styvare med powerflex, men då flexar original ganska mycket tror jag (de är väldigt mycket mjukare) så det blir nog lite som att ha en lite tjockare krängare. (typ 0,3mm )
_________________ Erik Axzell BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19 |
Nybörjarsvängåkaforum Bussning till krängningshämmare | 5 besök senaste veckan (5385 totalt) |