Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: R1 Seven banbil med släp
3910 besök totalt
Gulf62
Munkedal
Här sen Aug 2010
Inlägg: 35


Trådstartare
Funderar på att sälja min Locost "SevenEleven" med nyrenoverad R1 maskin, engelsk Ford axel (diffad), riktiga racebromsar, stötdämpare - ja, det är alltså en racebil som tidigare gått i den norska Locostklassen.
Norsk vagnbok (vognlisens) finns och den klassar in i Locost i Norge, säkert även i Danmark.

Om man monterar en backväxel borde den även platsa i ModSport eller kanske på gatan?
Annars är det ju en grymt snabb Track-day bil. Åk gärna med Kevin Aabol några varv i hans Locost med R1 motor på Rudskogen på Youtube så fattar ni vad jag menar (nej, det är vare sig mig eller min bil men mycket samma grejer ..... bilen alltså!); http://www.youtube.com/watch?v=GJ5AmT756N4
Bilen togs in i samband med att grabben flyttade hit i från Norge för ett par å sen.

Har även öppen släpkärra i mycket bra skick. Inget man kör tunga bilar på - den är specialgjord för Formel Ford. Körramper ingår självklart. Bra skick, men besiktningen har gått ut.

Pris bil/släp är löjligt billiga 80.000:-. Är du riktigt snabb och vid smidig affär utan byten eller annat släpper jag allt för 75.000:-
Kan tänka mig att ta byten,
- Gatreggad Seven, Lotus Elise, Opel Speedster, Porsche Boxster. Även dyrare självklart om det tycks
vara en bra affär.
- Lancer EVO i vettigt skick - max 50.000
- Z28 från -93 eller nyare.
- Corvette fast ingen -84a!!!
- Något annat spännande - dock föredrar jag rena pengar då jag funderar på import av annan sportbil.

Jobbar i Norge och kan vara lite svår att få tag på per telefon, så maila gärna på vidar.melleby@dafnorge.no .
Bilen och släpet finns i Munkedal 4 mil norr om Uddevalla.

_________________
Vidar Melleby
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: R1 Seven banbil med släp
3910 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande