Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35   >>
15 besök senaste veckan (375571 totalt)
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640



Grattis till smguldet
Citera
Rikard Niva
Luleå
Här sen Apr 2006
Inlägg: 734



Grattis, super kul

_________________
Rikard Niva
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Tackar för alla gratulationer

Nyss hemkommen efter nattens firande så jag tar nog en vilodag idag


Bilen fungerade bra maskinellt men jag var ihop lite med en bil som tvärbromsade in i ett gulflaggs område så en framlykta gick sönder.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Bmws50

Här sen Okt 2009
Inlägg: 429

Namndispens
Namndispens

gratulerar!! grymt imponerande

_________________
MVH
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Många olika spårval i första kurvan


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



Niklas Sandström skrev:
Många olika spårval i första kurvan




haha thumbs up

Verkar som mitten går fortast

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Ett till klipp från isen, fjärde deltävlingen i Morjärv. Andra dagen och fyra tävlingar på samma bana gjorde att den blev lite uppkörd och halkigare.


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Hade lite strul med min Gopro så jag fick bara film från tredje tävlingen (första på söndagen i Morjärv)


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Tom Gunnarsson
Gotland
Här sen Feb 2013
Inlägg: 42



Nu vill jag ha en uppdatering!

_________________
Tom Gunnarsson
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Det går dessvärre fler steg bakåt än framåt just nu

Körde lite rallycross i sommar på Norrlandsveckan.

Första tävlingen gick i Piteå, tidsträningen gick hyffsat med en elfte tid med tanke på att dom två varven var det enda jag har kört där på banan på fyra år.

Första omgången blev ett bottennapp, råkade döda motorn när jag letade dragläge i starten och slant med foten. Starten gick när jag gnuggade med startmotorn för att få igång den. Kom ikapp ett par bilar men blev trängd av banan när jag skulle köra om och fastnade halvt i en sandfålla så tiden blev inte bra.

I andra omgången gick starten bättre och jag var först i första kurvan, men blev påkörd på höger bak så fälgen gick sönder. Däcket satt kvar på fälgen men tappade luften så det gick inte fort att köra, var inte sist i mål men tiden blev inte bra igen.

Tredje omgången, en bra start igen och var tvåa i första böj. Ettan snurrade och jag tog mig förbi men då behagade hjulbultarna gå av på höger bak, hjulet rullade under bagaget och tryckte sönder plåten där. I samband när hjulet rullade under bilen så kastades den upp i luften och när den landade så sprack bromsskivan men det värsta var att luftdomkraften krokade i asfalten och vreds under bilen och slet då loss en del av karossplåten. Röret som håller dämparen vek sig runt bärarmsinfästningen så domkraften blev krokig.



Det har varit rätt många garagetimmar så jag blev lite less och hade inte tänkt fixa igång den till nästa tävling. Men då hade några av min konkurenter farit till garaget och börjat rikta till den så då var det ju bara att ställa upp

Nästa tävling var i Kalix.

Tidsträningen gick ganska bra och jag fick en åttonde tid.

Första omgången fick jag dåligt startspår på yttern och kom inte in utan fick släppa flera bilar före, tappade lite tid i kön och fick en elfte tid.

I andra omgången fick jag samma dåliga startspår, gjorde dock en riktigt bra start och höll gas så länge jag vågade. Just innan jag skulle börja bromsa så fick jag en smäll i sidan och åkte sidledes ut i lösgruset där det inte hände något när jag bromsade. Gled i lösgruset och träffade en sandfålla på tvären i ca 80km/h och det slutade inte bättre än att jag rullade två varv innan den landade på hjulen igen. Tack och lov så landade den på taket två gånger så hjulupphängningarna och stötdämparna klarade sig. Fick krocktesta buren som klarade sig men den mesta plåten såg inte så rolig ut.




Så nu ser det ut så här i garaget.



Det for lite mer plåt när jag började, kapade bort där hjulet hade demolerat samt bakstammen som har fått några tryckare bakifrån. Ska göra nya torn så dämparna får lite bättre plats samt att jag ska göra dom justerbara i höjd.




Något lite mer roligt så har jag fått tillbaka motordelarna från Unitek, nu skulle man ju bara haft lite tid över och börja montera ihop den också



Högkompkolvar för E85, blev ganska djupa vetilurtag för att klara vanosen med kammarnas höga lyft.



Suzuki Hayabusa raceventilfjädrar så nu klarar överdelen iaf 11k rpm



Lite annan durationl på dom nya kammarna samt 2mm högre lyft



Några fler roliga delar.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Oj, så trist. Vilken j...a otur med alla problem o olyckor, men tur ändå det "bara" mest är plåtdelar.

Rätt mkt jobb ändå o få klar karossen som den ser ut nu, bara kämpa på.
Blir det ändringar i skärmar osv eller kör du samma som innan? kolfiber?



Edit: Trevlig kamprofil förresten!!!



_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Jösses, tur att bilen klarade sig så bra. Blir inget litet projekt att ta tag i nu ändå

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Synd på olyckorna, men motorn... Och jag gillar inte ens V8! Hoppas på mycket bilder på insidan av den spisen!

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Hur går det här? Hunnit börja svetsa ihop karossen?



_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Har haft lite dåligt med motivationen så jag har inte varit så flitig på att ta mig till garaget.

Men en donatorbil har införskaffats, rensats och kapats.


Blev av med lite frustationer när resterna skulle paketeras så är det någon som behöver en söndagskörd 325:a finns det för avhämtning


Började med dom nya tornen med gängade topplagringar för att kunna justera höjden.


Sedan var det dags för nya hjulhus.


Och sedan lades locket på och brändes fast.


Nu är det bara kvar lite i bagaget samt att jag ska byta trösklarna, sedan är det bara resten kvar

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Är ju länge kvar till Is tävlandet börjar thumbs up


//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Helt galet thumbs up Kämpa på. Ser ju trots allt ut att gå ganska bra

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Vilket hästjobb, imponerande thumbs up

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Hjulhusen och bagaget blev klara till slut.


Trösklarna på donatorn jag köpte var alldeles för rostiga så nästa offer fick smaka på tigersågen. (hade haft den stående ett tag, krockad bak och med taklucka)


Bestämde mig för hellack sedan så bilen rensades helt.


Trösklar på plats och färdigt med svetsen.


Sparade främre delen ifall att den behövs nån gång, resten fick också smaka lillkisse (CAT 962K)


Så nu har sista tiden bara ägnats åt slipning och preparering inför lack.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



Niklas Sandström skrev:
Så nu har sista tiden bara ägnats åt slipning och preparering inför lack.

thumbs up
Skall ju se bra ut trotts att det är en racerbil.

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35   >>
15 besök senaste veckan (375571 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande