Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Säsongspremiären på Gelleråsen
6431 besök totalt
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941


Trådstartare
Hallå racergubbs!

Kollade runt lite på träningsmöjligheter inför årets premiär på Gelleråsen och blev lite bekymrad...

Inga onsdagsträningar förrän vecka 19 - alltså veckan efter vi kört.

Och på SSKs sida finns det ännu ingen info om årets första race (och alltså ingen info om det blir möjlighet till fredagsträning).

Någon som vet om andra träningstillfällen på Gelleråsen än MX5 klubbens träff den 12 april?

///Martin

Ps. På Kinnekulle ser det ut som det kan bli en fin säsong:

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Nej, vad jag vet finns inget annat träningstillfälle. Nu fattar du varför jag måste ha de där däcken i tid!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Per Gustavsson
LaxåSkogen
Här sen Sep 2004
Inlägg: 231



kolla gruffmanracing.com dom har en trackday på kinnekulle på gång!

_________________
Per Gustavsson #95 BMW E36

1:A serien SSK Klass3a 2012
2:A serien SSK Klass3a 2013
1:A Modsport 3 samt 1:A totalt spvm 2014
2:A Modsport 1 2018
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Per Gustavsson skrev:
kolla gruffmanracing.com dom har en trackday på kinnekulle på gång!
Är inte den den 11e och SSK har testhelg 12-13?
Men på Gelleråsen verkar det vara lite ont om öppna körningar i andra halvan av april.
Själv siktar jag på fredan innan, mer ska inte behövas, ähem

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941


Trådstartare
Kanske uttryckte mig lite oklart - var mest intresserad av att se om det finns fler alternativ till träning på just Gelleråsen innan premiären.

Och det vore givetvis extra skönt om man kunde få fram en bekräftelse på att det blir extra fredagsträning med SSK...

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Andreas E
Västerås
Här sen Maj 2004
Inlägg: 187



Martin G skrev:
Kanske uttryckte mig lite oklart - var mest intresserad av att se om det finns fler alternativ till träning på just Gelleråsen innan premiären.

Och det vore givetvis extra skönt om man kunde få fram en bekräftelse på att det blir extra fredagsträning med SSK...


Eftersom det verkar vara begränsat med träningsmöjligheter på Gelleråsen inför premiären tar jag mig friheten att göra lite reklam för vår banträff på lördagen den 12 april. Förutom att erbjuda mycket asfaltstid (hittills är det drygt 30 bilar anmälda och vi tar emot upp till max 50 bilar) hela dagen samt vagnsboksbesiktning på morgonen är även mat löst då PitStop café kommer hållas öppet mellan 09.30-14.30. Dagens lunch serveras mellan 11.30-13.30 och kostar 85:- inkl salladsbuffe, smör och bröd samt måltidsdryck. Det kommer också finnas mackor och ett visst caféutbud samt dryck och godis.

För er som är osäkra på ljudnivåen på era bilar har vi en decibelmätare av samma typ som SBF använder vilken kan nyttjas för att ge en bra indikering hur nära ni ligger 95 dB nivån.

Anmälan görs genom att fylla i anmälninsgformuläret på vår hemsida (www.mx5racingclub.se) under "träffar" samt därefter betala in till klubben bank- eller plusgiro.

_________________
Andreas Eckemark
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Enkel lösning Martin. Man ser bara till att bilen inte är klar till premiären...

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1630



Peter S skrev:
Enkel lösning Martin. Man ser bara till att bilen inte är klar till premiären...


+1

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Rikard Niva
Luleå
Här sen Apr 2006
Inlägg: 734



Martin G skrev:
Kanske uttryckte mig lite oklart - var mest intresserad av att se om det finns fler alternativ till träning på just Gelleråsen innan premiären.

Och det vore givetvis extra skönt om man kunde få fram en bekräftelse på att det blir extra fredagsträning med SSK...

He he, träna...Första hindret är att ta sig dit, sen tänkte att jag att jag skulle "premiär-se" hur banan ser ut och premiärträna på den vid själva premiären. Som vanligt är man "förberedd"

_________________
Rikard Niva
Citera
Allmänt banåkaforum
Säsongspremiären på Gelleråsen
6431 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande