Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera RS 1992 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19 >> 17 besök senaste veckan (129574 totalt) |
Den gick rätt bra i kurvorna också.
Men du Jonas, du måste ta in att bilen klarar mer, mycket mer! Du kan ta med dig mer fart in i kurvorna och gasa mer! Lättare sagt än gjort förstås... En standard 964 RS kan gå mycket fort på Knutan! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Stoppuret fungerade prima, 5h ner 5h hem.
Jag har mkt kvar att lära i denna bil det är jag fullt medveten om! Vet inte riktigt var gränsen går än, men det kommer. Även knutstorp är en bana jag behöver köra mer. Bara kört min sc där tidigare. _________________ jonas Blom |
||
Klart Tobias vill fota sin gamla bil, den är ju så snygg _________________ jonas Blom |
||
Läste idag av bilen men programvara från rennlist/bergvill.
Värdena är på tomgång, vissa säger mig inte speciellt mkt, den som kan får gärna förklara de olika värdena. Jag tar med grejerna till mantorp (pcs) om någon med 964 vill ha bilen avläst. _________________ jonas Blom |
||
Vad är det för programvara man hittar på Rennlist? _________________ Anders Hansson |
||
Tore bergvill (norge) www.bergvillfx.com gör kablar och programvaran är utvecklad av några på rennlist.
_________________ jonas Blom |
||
har haft samma program i många år nu. Det är inte så mycket du kan göra med infon på olika värden. Att kunna göra en "adaption" kan vara bra om man får lite ryckig gång eller svajig tomgång etc. Det är en slags nollställning som DMEn gör då. Sen har jag det mest för att hålla koll på felkoder och kunna släcka dom. Sen är det lite kul att köra en "output test" så hör man hur programmet kör igenom alla funktioner som finns som alla fläktar, slår av och på spridarna (man hör hur de klickar), detta är bra för att veta att tex fläkten till oljekylaren går och körs i sina två steg. Några av värdena är ju volt till batteriet så då kan man se att generatorn funkar. Lambdasensorn ska ligga på drygt 100 på tomgång och 8-900 vid full fart (varma avgaser). Så dina värden tycker jag ser helt normala ut.
_________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
Kan man under drift se och/eller logga tändning? Kan man se något från knacksensorerna? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
du kan ha den inkopplad när du kör och se aktuella värden på Input, Actual och Adaption men de går inte att logga så det bästa är ha någon med sig som noterar. Så det är inget mappningsverktyg.
Detta program är en "replika" gjort för Windows på originalverktyget som Porsche använde för att läsa av 964an, deras verktyg var ett Bosch verktyg som med bara en enkel LCD display. Verktyget är lite T-format till formen och kallas därför ofta för "Hammaren". 964 hade bara OBD1 diagnossystem så det är väldigt basalt. Det är också en väldigt speciell rund kontakt med 19 stift. Från årsm -95 i 993 så är det OBD2 och det är fortfarande (för alla bilmärken) och det systemet kan betydligt mer och det är fortfarande standardsystemet. Bra att tänka på är att om man ska köra systemtest eller Adaption så måste bilen vara ordentligt varm. Över kl 8 på tempmätaren, annars startar inte testcyklerna. Då sitter man bara och försöker starta testet och så tror man programmet inte funkar. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
Gör man output testet med bara tändningen påslagen? _________________ jonas Blom |
||
Theo Jenniskens i Holland har sedan några tillbaka erbjudet ett PC baserat diagnosverktyg till 928, och andra Porsche bilar med OBD1 teknik.
Mer finns om det här: http://jenniskens.livedsl.nl/diag/Di Det finns några personer i svenska 928 miljön, som har köpt hem detta. _________________ Ragnar Joensen |
||
Har installerat ett lb2 kit från fvd med nytt chip. Då framkom det att det satt ett cupchip i bilen. Gasresponsen blev bättre, ljudet likadant som innan ( Box ala USA cup) men den dör inte längre när man släpper gasen. Vilken underbar bil detta är
_________________ jonas Blom |
||
50 mil på Gotland ring i år blev det. Mkt hängande i ratten utan servo , en underbar känsla att känna hur däcken jobbar.
1.34.57 som bäst denna gång... Ett litet missljud dock, förhoppningsvis en avgasläcka, det kommer visa sig snart.. _________________ jonas Blom |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera RS 1992 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19 >> 17 besök senaste veckan (129574 totalt) |