Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2014-07-18 Sviestad gatbilsträff heldag
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (13767 totalt)
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Tjo!

Stort tack till LMS Crew som sin vana trogen fixar fina banträffar med massor av körtid, trevliga besökare och riktigt bra väder!

Spännande med alla bilar, det flöt på fint på banan trots hastighetsskillnader men det kanske var för att det var lite glest mellan bilarna.

Tack och på återseende!
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Jag instämmer med Magnus, väldigt trevligt idag!

Hamburgarna var goda också, tack till LMS crew thumbs up

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Kan bara hålla med, väldigt lyckad dag!

Såg nån fotograf i buskarna...bilder är alltid trevligt så släng upp ni som har thumbs up

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Marcus S skrev:
Såg nån fotograf i buskarna...bilder är alltid trevligt så släng upp ni som har thumbs up

P.P. (Patrik) har nog typ 2000 bilder, gissar att han återkommer när han hunnit ladda ur dom ur kameran om nån vecka eller så. USB har ju begränsad hastighet.

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jag har faktiskt 11,3 GB film att redigera också, så är du inte snäll kommer jag framställa dig i en riktigt långsam dager...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



Väldigt bra dag! Bra väder, trevligt folk ovh mkt köra.
Dagens höjdpunkt var ändå att man tjatade till sig en åktur i Johans ESS M3a. Fan va det gick undan

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Lagom med folk o mycke köra, dock allllllllllllllllllldeles för varmt både för mig o bilen

När både vatten o oljetempen ligger runt 120grader efter typ 5 full gas varv så får man slå av o köra 3 avkylningsvarv sen är den nere i 90grader igen.


Sen blev det 1sek sämre varvtider nu för mig o några andra av någon anledning fler som körde saktare igår mot tidigare i år?

Här några mobil bilder.











_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



RallyQuattro skrev:
allllllllllllllllllldeles för varmt

1sek sämre varvtider nu för mig o några andra av någon anledning fler som körde saktare igår mot tidigare i år?


Satte mina klart bästa tider 9.30 tiden på morgonkvisten. Hittade aldrig tillbaka efter det. Vet inte om värmen påverkar en std motor negativt men man börjar ju undra..

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
P.P. skrev:
Jag har faktiskt 11,3 GB film att redigera också, så är du inte snäll kommer jag framställa dig i en riktigt långsam dager...

Långsam, det är ju mitt mellannamn... Hann ju till o med vinka till fotografen på väg in i Esset...

Om man kikar riktigt noga så kanske du syns efter Torparn på nån av mina videos...

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Magnus K skrev:
P.P. skrev:
Jag har faktiskt 11,3 GB film att redigera också, så är du inte snäll kommer jag framställa dig i en riktigt långsam dager...

Långsam, det är ju mitt mellannamn... Hann ju till o med vinka till fotografen på väg in i Esset...

Om man kikar riktigt noga så kanske du syns efter Torparn på nån av mina videos...

/Mangan


Det är bara att leta efter den kameraförsedda albinon som lyser upp skogsdungen, det är jag...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Bakåtriktat ifrån Jockes Miata.




_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
AR156
Linköping
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5



P.P. skrev:
Jag har faktiskt 11,3 GB film att redigera också, så är du inte snäll kommer jag framställa dig i en riktigt långsam dager...


Och eftersom jag först agerade bromskloss framför din bil och därefter - fåfängt - försökte haka på dig därefter så borde väl ändå min ljusblå Alfa ha fastnat någonstans på film, kanske?

Stort tack LMS och alla andra deltagare för en fantastisk dag.

Uppåt, framåt!

/Robin

_________________
Robin Berzelius
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



AR156 skrev:
P.P. skrev:
Jag har faktiskt 11,3 GB film att redigera också, så är du inte snäll kommer jag framställa dig i en riktigt långsam dager...


Och eftersom jag först agerade bromskloss framför din bil och därefter - fåfängt - försökte haka på dig därefter så borde väl ändå min ljusblå Alfa ha fastnat någonstans på film, kanske?


Det var jag som körde, vi hade två kameror i min bil, min egna och PPs. Du är iaf med på min film och jag kommer lägga upp den, dock dröjer det nog lite innan jag kan göra det.
För övrigt var du inte så mycket bromskloss, jag tyckte mest att det var kul att ha någon jämnsnabb att hänga på.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
FZ1
Norrköping
Här sen Okt 2011
Inlägg: 38



AR156 skrev:
...så borde väl ändå min ljusblå Alfa ha fastnat någonstans på film, kanske?...
Har dig på film men eftersom "MS Movie Maker" precis har beslutat sig för att bara kunna redigera ljud kan det dröja lite innan jag hittat en annan redigerare...

_________________
Mikael Eriksson
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Här en liten ihop klippt film från dagen för att se vad som blir bäst av smal bild eller bred inifrån bilen.



Full längds filmerna kommer nån dag...

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
AR156
Linköping
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5



RallyQuattro skrev:
Här en liten ihop klippt film från dagen för att se vad som blir bäst av smal bild eller bred inifrån bilen.



Full längds filmerna kommer nån dag...


Är frågan öppen?

I så fall fall narrow bakåt, tycker jag gav bäst bild. Att få med utsikten från hela vindrutan och mer action inifrån kupén är kul - tycker jag talar för medium framåt.

_________________
Robin Berzelius
Citera
AR156
Linköping
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5



Joakim Winkler skrev:
AR156 skrev:
P.P. skrev:
Jag har faktiskt 11,3 GB film att redigera också, så är du inte snäll kommer jag framställa dig i en riktigt långsam dager...


Och eftersom jag först agerade bromskloss framför din bil och därefter - fåfängt - försökte haka på dig därefter så borde väl ändå min ljusblå Alfa ha fastnat någonstans på film, kanske?


Det var jag som körde, vi hade två kameror i min bil, min egna och PPs. Du är iaf med på min film och jag kommer lägga upp den, dock dröjer det nog lite innan jag kan göra det.
För övrigt var du inte så mycket bromskloss, jag tyckte mest att det var kul att ha någon jämnsnabb att hänga på.


Kul att du tycker så.

Eftersom jag får några meter på långa rakan får jag väl fortsätta att nöta f f a utgången ur "trafikplatsen" för att göra det ännu något jämnare till vårt nästa möte. Den kurvan är hopplös!

Det märks så tydligt när man träffar rätt genom esset efter startomål och samma i Torparn, vilket dock händer tämligen sällan. Men trafikplatsens utgång... Ut vänster och sen bara bryta tokhårt höger för att komma runt till en någorlunda jämn svängradie. Och gasa, gasa, gasa. Jag får bara inte till det.

_________________
Robin Berzelius
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Skickar väl ut det närmaste en selfie som jag kommer, men jag tror tyvärr inte P.P. ä synlig på detta klipp.


Känns som det rullar på ganska bra i kurvorna men raksträckorna är ganska långtråkiga...

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Här kommer film från första passet.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Videos i all ära men jag tyckte jag hörde nåt om bilder.

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Några bilder tagna med mobilen kanske får er andra att posta några riktiga bilder istället






_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
Eftersnack
2014-07-18 Sviestad gatbilsträff heldag
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (13767 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande