Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E90 - BMW Cup #69 | << 1, 2, 3, 4 >> 35354 besök totalt |
Missade en fråga... Den är högerstyrd idag men ska konverteras till vänsterstyrd.
Kommer med all säkerhet inte till start redan 2015 såvida jag inte springer på "rätt" delar till oförskämt bra priser. Stötdämpare, bromsar, motorstyrning, växellåda och bakaxel/diff är alla förenade med rätt stora kostnader och jag tänker inte köra omkring med grejer som inte håller måttet. Skynda långsamt och låta det blir bra på första försöket är mina ledord denna gången. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Så resonerade jag med, 2008 rev jag ner min bil och den är inte klar än _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Då är du härmed utmanad! Vem blir först ut på banan? 😝 _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Cool bil. Måste vara underbart att börja med en fin kaross sådär och bara bygga.
Så resonerade jag med, och jag ren ner min innan bensinen ens var uppfunnen. |
||||||
Grattis Johan till början på en drömbil!
Låter som den kan bli mycket kompetent, måste kännas skönt att ha en bra grundplåt och veta att det finns mycket bra delar att få tag på. Är väl egentligen bara BMW och Porsche som har ett så stort utbud av både nya och begagnade motorsportdelar pga av deras "customer cars"? Hur funkar reglementet i BMW Cup ang vikt kontra effekt? Är det motorvolym som sätter vikten? Är det skillnad på trimmat och standardmotor? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Haha, blir inte du först ut på banan får du skämmas! Väl där ser jag fram mot att ge dig en match över linjen. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Tack Thomas! Jo, det finns mycket delar till bilen, även om de kostar en slant. Det är inspirerande att ha en riktigt fint iordningsställd kaross ståendes i garaget. Vill göra allt, NU! I klass Special har vi ingen vikt/effekt. Vi tillåter istället olika trimningsgrad av motorn beroende på dess storlek. Min fyralitersmotor måste vara helt original, medan en 3-litersmotor får trimmas fritt. De vanligaste motorerna i Special är S54, dvs M3 E46-motorn på 3,2 liter. Den får man porta fritt samt ha kammar som lyfter 12,5 mm, i övrigt original. Johan Armskogh är den enda som kört med S65 (M3 V8an) kontinuerligt i BMW Cup. Han har på senare tid börjat åka riktigt fort och utmanat de snabbaste. Vet inte vad hans bil väger, men jag gissar att det är betydligt mer än de lättaste E36orna med S54. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Utmaning antagen!! Vinnaren får notan betald på Beffan en tordagskväll? _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
_________________ Patrik Skoog |
||||||
Armskogs bil ligger runt 1400kg E36:orna med S54 ligger mellan 1150-1250kg Vikterna är ink förare _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Jag ska ta lite bilder och kolla lite nummer på dom grejor som ligger här, så kanske någon kan jämföra det med motorsports numren.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Tack Jonas! Jag håller på att upprätta en inköpslista och funderar på i vilken ordning det ska göras. Jag hör av mig.
Tack för infon! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E90 - BMW Cup #69 | << 1, 2, 3, 4 >> 35354 besök totalt |