Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E90 - BMW Cup #69
<<   1, 2, 3, 4   >>
35326 besök totalt
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Sjukt nice

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224


Trådstartare
Håkan, det låter mycket intressant. Skickar pm till dig aå kan vi ta detaljdiskussionerna där.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Grattis Johan!

Jädrar vad fet den ser ut redan.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Sweet! Där finns det potential för ett sjukt trevlig bil.

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1048



Jag gjorde konstigt.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
PH-Racing
Skogstorp (Eskilstuna)
Här sen Aug 2009
Inlägg: 481



Hej Johan
Det ska bli spännande och följa detta bygge.
BMW Cup 2015?



MVH
Peter

_________________
Peter Henblad
Awimex Elcentral
BMW E46 -99 Coupe GTR
BMW E31 -92 850I
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224


Trådstartare
Missade en fråga... Den är högerstyrd idag men ska konverteras till vänsterstyrd.
Kommer med all säkerhet inte till start redan 2015 såvida jag inte springer på "rätt" delar till oförskämt bra priser. Stötdämpare, bromsar, motorstyrning, växellåda och bakaxel/diff är alla förenade med rätt stora kostnader och jag tänker inte köra omkring med grejer som inte håller måttet.
Skynda långsamt och låta det blir bra på första försöket är mina ledord denna gången.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Johan Samson skrev:

Skynda långsamt och låta det blir bra på första försöket är mina ledord denna gången.


Så resonerade jag med, 2008 rev jag ner min bil och den är inte klar än

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224


Trådstartare
dvorak skrev:
Johan Samson skrev:

Skynda långsamt och låta det blir bra på första försöket är mina ledord denna gången.


Så resonerade jag med, 2008 rev jag ner min bil och den är inte klar än

Då är du härmed utmanad! Vem blir först ut på banan? 😝

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Cool bil. Måste vara underbart att börja med en fin kaross sådär och bara bygga. thumbs up

dvorak skrev:
Johan Samson skrev:

Skynda långsamt och låta det blir bra på första försöket är mina ledord denna gången.


Så resonerade jag med, 2008 rev jag ner min bil och den är inte klar än


Så resonerade jag med, och jag ren ner min innan bensinen ens var uppfunnen.
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Johan Samson skrev:
Då är du härmed utmanad! Vem blir först ut på banan? 😝


Jag antar också den utmaningen med tillägget vem som kommer först över linjen

_________________
Patrik Skoog
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Grattis Johan till början på en drömbil! thumbs up
Låter som den kan bli mycket kompetent, måste kännas skönt att ha en bra grundplåt och veta att det finns mycket bra delar att få tag på.
Är väl egentligen bara BMW och Porsche som har ett så stort utbud av både nya och begagnade motorsportdelar pga av deras "customer cars"?

Hur funkar reglementet i BMW Cup ang vikt kontra effekt?
Är det motorvolym som sätter vikten?
Är det skillnad på trimmat och standardmotor?

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
Johan Samson skrev:
Då är du härmed utmanad! Vem blir först ut på banan? 😝


Jag antar också den utmaningen med tillägget vem som kommer först över linjen

Haha, blir inte du först ut på banan får du skämmas! Väl där ser jag fram mot att ge dig en match över linjen.

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224


Trådstartare
TPR skrev:
Grattis Johan till början på en drömbil! thumbs up
Låter som den kan bli mycket kompetent, måste kännas skönt att ha en bra grundplåt och veta att det finns mycket bra delar att få tag på.
Är väl egentligen bara BMW och Porsche som har ett så stort utbud av både nya och begagnade motorsportdelar pga av deras "customer cars"?

Hur funkar reglementet i BMW Cup ang vikt kontra effekt?
Är det motorvolym som sätter vikten?
Är det skillnad på trimmat och standardmotor?

Tack Thomas!
Jo, det finns mycket delar till bilen, även om de kostar en slant. Det är inspirerande att ha en riktigt fint iordningsställd kaross ståendes i garaget. Vill göra allt, NU!

I klass Special har vi ingen vikt/effekt. Vi tillåter istället olika trimningsgrad av motorn beroende på dess storlek. Min fyralitersmotor måste vara helt original, medan en 3-litersmotor får trimmas fritt. De vanligaste motorerna i Special är S54, dvs M3 E46-motorn på 3,2 liter. Den får man porta fritt samt ha kammar som lyfter 12,5 mm, i övrigt original.
Johan Armskogh är den enda som kört med S65 (M3 V8an) kontinuerligt i BMW Cup. Han har på senare tid börjat åka riktigt fort och utmanat de snabbaste. Vet inte vad hans bil väger, men jag gissar att det är betydligt mer än de lättaste E36orna med S54.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Johan Samson skrev:
dvorak skrev:
Johan Samson skrev:

Skynda långsamt och låta det blir bra på första försöket är mina ledord denna gången.


Så resonerade jag med, 2008 rev jag ner min bil och den är inte klar än

Då är du härmed utmanad! Vem blir först ut på banan? 😝

Utmaning antagen!!

Vinnaren får notan betald på Beffan en tordagskväll?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 651



Jag har en m3 e92 styrväxel om det är något du behöver?

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Johan Samson skrev:
TPR skrev:
Grattis Johan till början på en drömbil! thumbs up
Låter som den kan bli mycket kompetent, måste kännas skönt att ha en bra grundplåt och veta att det finns mycket bra delar att få tag på.
Är väl egentligen bara BMW och Porsche som har ett så stort utbud av både nya och begagnade motorsportdelar pga av deras "customer cars"?

Hur funkar reglementet i BMW Cup ang vikt kontra effekt?
Är det motorvolym som sätter vikten?
Är det skillnad på trimmat och standardmotor?

Tack Thomas!
Jo, det finns mycket delar till bilen, även om de kostar en slant. Det är inspirerande att ha en riktigt fint iordningsställd kaross ståendes i garaget. Vill göra allt, NU!

I klass Special har vi ingen vikt/effekt. Vi tillåter istället olika trimningsgrad av motorn beroende på dess storlek. Min fyralitersmotor måste vara helt original, medan en 3-litersmotor får trimmas fritt. De vanligaste motorerna i Special är S54, dvs M3 E46-motorn på 3,2 liter. Den får man porta fritt samt ha kammar som lyfter 12,5 mm, i övrigt original.
Johan Armskogh är den enda som kört med S65 (M3 V8an) kontinuerligt i BMW Cup. Han har på senare tid börjat åka riktigt fort och utmanat de snabbaste. Vet inte vad hans bil väger, men jag gissar att det är betydligt mer än de lättaste E36orna med S54.



Armskogs bil ligger runt 1400kg
E36:orna med S54 ligger mellan 1150-1250kg

Vikterna är ink förare

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Mailade dig lite kvällslektyr nyss tillsammans med prislista och kontakter på Motorsport

_________________
Patrik Skoog
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag ska ta lite bilder och kolla lite nummer på dom grejor som ligger här, så kanske någon kan jämföra det med motorsports numren.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224


Trådstartare
jonaslarsson skrev:
Jag har en m3 e92 styrväxel om det är något du behöver?

Tack Jonas!
Jag håller på att upprätta en inköpslista och funderar på i vilken ordning det ska göras. Jag hör av mig.



Michael Bäck skrev:


Armskogs bil ligger runt 1400kg
E36:orna med S54 ligger mellan 1150-1250kg

Vikterna är ink förare

Tack för infon!

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E90 - BMW Cup #69
<<   1, 2, 3, 4   >>
35326 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande