Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia | << 1, 2, 3, 4 ... 29, 30, 31 >> 34 besök idag (345022 totalt) |
Har byggt en flippfront. Skulle säkert gått att göra lättare men den funkar bra i allafall och Justerbar åt alla håll. Glad att det funkade med en enkel led också. Trodde först att den skulle behöva röra sig frammåt ala Saab 900 men det behövdes inte.
Skall försöka hitta ett par bra gasdämpare också Frigång mot backen ca 7cm när den står öppen. |
||||
Nu är "buren" i princip klar. Har även fått dit gasfjädrar till flippfronten och monterat lite fetare däck bak Nu skall jag börja provmontera stolar, ratt m.m.
PS: Någon som behöver ny mekanisk vattenpump till Cheva? Har skaffat elektrisk. |
||||
Hej Ronny Det ser väldigt bra ut. MVH Peter _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||
Tack för tidigare kommentarer
Har snickrat ihop stolsfästen som jag svetsat fast på ett stolsunderrede från Alfa 75. Fick sätta dessa på sidorna för att få ner stolen så djupt som möjligt. Underdelen på stolen har nu ca 2mm till golvnivån. Kraftig lutning kanske någon tycker men jag tycker man sitter bäst så, det har dessutom den possitiva bieffekten att takhöjden blir bättre. Bilen är ju bara 1,10 hög, utvändigt... |
||||
Håller på med bältesinfästning. Som ni ser touchar bältet mot stolsryggen när stolen är längst bak. Nu är stolen så slät och fin baktill så bältet glider lätt ändå. Men vid en smäll så sträcks ju bältet och knuffar fram stolen något kanske. Godkänt eller ej?
|
||||
Det går inte att vända på bältet i alla delar så du kan ha rullen på baksidan ramröret (om det nu inte ska sitta nåt annat där, som en brandvägg tex)?
|
||||
jo, men hade tänkt att sätta en slät aluplåt på hela ryggdelen och sen isolera i facken mot motorljud/brand etc. Om jag flyttar bak den nedre bältesrullen så måste jag bygga nån form av låda och det vill jag helst slippa. Det är därför det övre fästet ser ut som det gör.
|
||||
Sorry för trådkapning men jag gillar dina stolar !
Var har du köpt dom och vad kostar dom? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
jag har köpt dom begagnade men dom kommer härifrån: http://www.design911.co.uk/fu/pt67_4 |
||||
Inte konstigt att jag gillade dom.... Skaplig peng på nya dock. Snyggt bygge BTW ! Angående stolen och bes, kan du inte bara begränsa så stolen inte går så långt bak (vid besiktnings tillfället)? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||
En till fråga i samma anda. Hur långa är primärrören på dessa och vad är de avstämda mot för varvtal? _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||
Jo iofs, men jag börjar mer och mer ställa in mej på att kanske får bygga en låda ändå. Får se vad jag får lust för i kväll |
||||
Planen är att sätta två 180 böjar in i en stor ljuddämpare, det blir lite trångt men det funkar |
||||
En till fråga i samma anda. Hur långa är primärrören på dessa och vad är de avstämda mot för varvtal?[/quote]
Vet ej, men det är ju avsett för jänkemotorer så det är väl inte så höga varvtal.. Men ingen aning som sagt. Det var det enda systemet jag hittade som skickade alla rör bakåt över motorn. Ska bli kul och se också om 180 graders systemet får jänkemotorn att låta lite mer italienskt. Har ju haft igång den som den står nu, men utan ljuddämpare är det svårt att höra skillnad. Ljudnivån är för hög helt enkelt. När verktygen från väggarna börjar ramla ner så är det ganska högt |
||||
Jag skulle inte acceptera att bältet inte kan sträckas (varken för besiktning eller för brukande sedan, det är en säkerhetsfråga).
Flytta rullen bakåt eller uppåt så det går fritt är min synpunkt. Jag skulle också fundera på en stagning av "stolpen" som omlänkaren står på - den är ganska hög. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Våra race- och banåkarbilar ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia | << 1, 2, 3, 4 ... 29, 30, 31 >> 34 besök idag (345022 totalt) |