Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z3M Coupe 1999 SÅLD | 1, 2, 3, 4 >> 11 besök senaste veckan (49752 totalt) |
Denna bil har snyltat och synts lite i min tråd om M3e30n och även tidigare ägare finns här på forumet. Tänkte det var dags för en egen tråd... Bilen är en 99a som i dags läget rullat lite över 8 000 mil. Köpte bilen sommaren 2012 och den behövde då en hel del omvårdnad.
Update 150903 Bilen är utrustad med följande för tillfället: - Grupp N programvara för s50b32 299,5 whp / 335 wNm - KW Clubsport chassi årsmodell 2015 - H&R krängare fram/bak - Millway bakre topplagringar - Bussningar Millway bärarmar fram - Bussningar Millway bakvagnsbrygga samt bärarmar bak - Bussning Millway diff - Millway justerbart bakvagnskit - Wiechers fjäderbensstag - Hemmabyggt fjäderbensstag bak - AP Racing 4-kolvsok fram med AP skivor och belägg - AP Racing 4-kolvsok bak med slitsade OEM skivor och AP belägg - Stålomspunna bromsslangar fram/bak - Stålomspunnen slang till kopplingen - Bromskylning - Fartfabriken växelspakskit - Fartfabriken splitter - Fartfabriken vingefästen Z3M Coupe - Kolfibervinge APR - Diffusor "Never Done" - Supersprint bakre avgassystem - Kolfiberinsug - LTW fälgar 17x9 i gun metal med 55mm spacer bak och 30mm fram - Sparco Corsa förare och passagerare - Fartfabriken.se stolsunderrede för Z3M förare och passagerare - Sparco 345 mocka ratt med snap-off - Sabelt 3" 6 pt bälten förare och passagerare - Extern oljetemp-, oljetryck- och vattentempmätare Bilen är utrustad med följande för tillfället 150223: - XYZ chassi - H&R krängare fram/bak - Wiechers fjäderbensstag - Hemmabyggt fjäderbensstag bak - AP Racing 4-kolvsok fram med AP skivor och belägg - AP Racing 4-kolvsok bak med slitsade OEM skivor och AP belägg - Stålomspunna bromsslangar fram/bak - Stålomspunnen slang till kopplingen - Bromskylning - Supersprint bakre avgassystem - Kolfiberinsug - LTW fälgar 17x9 i gun metal - Sparco Corsa förare och passagerare - Fartfabriken.se stolsunderrede för Z3M - Sparco 345 mocka ratt - OMP 3" 6 pt bälten förare och passagerare Chassit är som tidigare nämnts XYZ. Inte helt nöjd med detta kan jag påstå. Vid körning 2013 small det till vid ett tillfälle och höger fram ser ut som på bilderna. Krängningshämmarfästena på dämparen som gått av. XYZ dämpare som är köpta hösten 2010 och monterade 2011. Har rullat ca 400 mil varav 100 på bana. Ringde XYZ flertalet gånger utan lycka, fick endast ett sms att de skall återkomma men de gjorde de aldrig... Bra support Är därför på jakt efter KW v.3 eller H&R chassi till bilen. Tips mottages tacksamt! När jag bestämde mig för att montera kolfiberinsug våren 2013 gick tankarna på Alpha-N men sket i det. Gjorde på följande sätt i stället och öppnade upp och plastade in original LMM. Nu i helgen var jag iväg och skaffade mig ett vinterprojekt till bilen. Tanken är att få original ECU omprogrammerad och slippa krav på EWS, ASC/DSC/ABS signal, secondary lambda sensor mm så den kan fungera som standalonesprut. Blir att bygga en rigg där jag kan köra motorn löst och se att allt fungerar innan den lyfts över i bilen. Lite blandade bilder Planen 2015 är lite småförbättringar men först och främst att köra väldigt mycket! //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||||||
Störtskön bil som precis när som helst kan få bo hos mig
Bytte upp mig till ett KW från XYZ och bilen är såå skön numera och beter sig betydligt bättre på banan. Har en kontakt om du vill modda boxen som funkar bra, han kan göra det mesta med den :-) _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
Har länge dragits med ett ABS-problem som nu äntligen är löst, så detta är första säsongen som jag verkligen kan stampa på bromsen. Men när jag väl fått till inbromsningarna utan upplåsta däck så är det ett helvetes stopp. Kittet fram satt på en bil jag köpte och hade då gått ca 20 mil. Jag tog av det och flyttade över till Z3an. Kittet bak köpte jag härifrån http://www.motorsport-tools.com/perf Betydligt bättre priser än de svenska leverantörerna.
Ja det är en konstig bil men ju mer man tittar på den desto mer gillar man den. Vänta bara tills du får se den i verkligheten. Det är sååååå liten... Eftersom jag valde att köra med original LMM så ansåg jag att ingenting har förändrats (lite enkelt sett). Därför struntade jag i ommappning. //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||||||
Tanken är att denna säsong få på en liten vinge bak på bilen för att stabilisera bilen vid inbromsning.
Jag har dock inte riktigt kommit på hur jag skall montera/fästa några uprights. De flesta som kör vingar på dessa bilar har bytt till plastruta bak vilket jag INTE vill göra. Problemet idag är att springan mellan glasrutan och c-stolpen är väldigt liten och att gasdämparna till luckan sitter däremellan. Jag har varit inne på att limma fötter på glaset vid de röda kvadraterna osv ... Vad tror ni om att limma fötter på området inom det gula? Tacksam för förslag! //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||||||
Den där bilen är så sjukt läcker! Riktigt gött utrustade med Var i kontakt med säljaren när den fanns i Kungsbacka men vi kom aldrig överens om priset... _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||||||
Går det inte att skruva fast fötter inom det gula området? Att limma känns sådär-bra även om jag vet att ett limförband kan vara väl så starkt som ett skruvförband. Dock med rätt lim och rätt förutsättningar. _________________ David Jovén BMW M3 3,2 -96 |
||||||||||
_________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||||||
Tror det finns två modeller. Bäst blir det att svetsa fast dom precis där du har dom. Det blir starkt som attan.
_________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||||
Skruva känns ju alltid bra Anledningen till att jag vill limma är att jag vill slippa behandla plåten för framtida rost efter jag borrat mm
Ja det var trevligt att snacka lite skit! Tack för leveransen dessutom. Ända besvikelsen var väl att LM-fälgarna inte kom med Det var min tanke också men fick för mig att Simon sa att dessa skulle sitta på bagagesidan - just för att jag slogs av hur snabbt de skulle gå att montera.
Mycket riktigt finns det två - detta är den som inte är tänkt att svetsas. Den svetsbara har tjockare gods. //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||||||
Hej! Tack skall du ha! Ja det var nära att jag skildes från den när du var och provkörde... KW står högt på listan - har kört det på många tidigare bilar. Trivs du med din svarte? Bilen var väldigt snabb i min kompis händer //Alex _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||||||
Det var inte långt borta att jag köpte den, det är en fin bil.
Den svarta är en av det bästa bilarna jag har haft att köra bana med tyvärr så går det inte så snabbt än. När jag titta på varvtiderna på kullen så gick det lika fort med gatdäck som med r-däcken, så det finns lite att jobba på hos föraren. Var det din kommpis som byggde min svarta ?? Det skulle vara kul och veta vad han har gjort. Det som sades när jag köpte den stämmde inte så bra när jag börja titta på den. _________________ Michael Franzetti BMW Z3M |
||||||||||
Hej! Det är samma hos mig - finns mest att hämta hos föraren... Nej det är inte Tommy som byggde den från början även om han förfinade den med bur, riktiga stolar och bälten och lite annat. Här är några gamla trådar om den https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||||||
Då var säsongens tredje körning på Kinnekulle avklarad, denna gången med Autotech. Vädret var kanon - soligt men inte för varmt i luften! Körning helt utan klassindelning och en hel del bilar så det var svårt att få fria varv. Åkte upp tillsammans med GTIDave och Niklas Rosell.
Bilen dagen till ära GTIDave jagar 996TT Rosell blir jagad av mig S50 maffian diskuterar Målet för dagen var under 1.02 vilket nåddes - körde 1.01.8 på sista varvet i filmen //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||||||
Kul att du nådde det tidsmässiga målet Måste säga att vi hade riktigt roliga varv tillsammans, det får vi göra om nästa lördag
Ska vi träffas på samma plats och samma tid? Jim med sin audi hänger på också, han kör förmodligen med släp. _________________ David Jovén BMW M3 3,2 -96 |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z3M Coupe 1999 SÅLD | 1, 2, 3, 4 >> 11 besök senaste veckan (49752 totalt) |