Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf 2 VR6 1992 [ger upp drömmen :( ]
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   >>
17 besök senaste veckan (132375 totalt)
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



trocade skrev:
Sebaach: Detsamma, hoppas vi kan bjuda på lite sol och torr asfalt då

Lillen: Det är som du läser mina tankar ...


Skulle de vara intressant sååå.
Ja den ska skrotas så...

Hela bottenplattan ÄR intakt.
Bilen är en Mk III som är rullad runt om.
Men själva botter är hel och fin.

Mmm , ska man kanske kapa ur och spara så man kan lura in någon fler i fördärvet =)
Om du får onda tankar så följ Wallins tråd på VR6.nu där kommer väl just denna operation att utföras i vinter thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Seebach
Åkersberga
Här sen Jan 2014
Inlägg: 303



Lillen skrev:
trocade skrev:
Sebaach: Detsamma, hoppas vi kan bjuda på lite sol och torr asfalt då

Lillen: Det är som du läser mina tankar ...


Skulle de vara intressant sååå.
Ja den ska skrotas så...

Hela bottenplattan ÄR intakt.
Bilen är en Mk III som är rullad runt om.
Men själva botter är hel och fin.

Mmm , ska man kanske kapa ur och spara så man kan lura in någon fler i fördärvet =)
Om du får onda tankar så följ Wallins tråd på VR6.nu där kommer väl just denna operation att utföras i vinter thumbs up


Jag är lite tveksam inför en sån operation. Jag hade tidigare en Golf Variant VR6 Syncro och den var en bra bil men vägegenskaperna gillade jag inte.
På halt underlag gick den att sladda med om man gasade men så fort man släppte gasen undetstyrde den rejält.
På asfalt var den konstant understyrd.
Jag gillade inte viscokopplingen för den gjorde bilen väldigt inkonsekvent.
Men det kanske finns nån annan lösning än viscokopplingen?
Jag skulle inte bygga fyrhjulsdrift om bilen bara ska gå på asfalt.

_________________
Joakim Sjöbeck

Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00

Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna"
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Seebach skrev:
Lillen skrev:
trocade skrev:
Sebaach: Detsamma, hoppas vi kan bjuda på lite sol och torr asfalt då

Lillen: Det är som du läser mina tankar ...


Skulle de vara intressant sååå.
Ja den ska skrotas så...

Hela bottenplattan ÄR intakt.
Bilen är en Mk III som är rullad runt om.
Men själva botter är hel och fin.

Mmm , ska man kanske kapa ur och spara så man kan lura in någon fler i fördärvet =)
Om du får onda tankar så följ Wallins tråd på VR6.nu där kommer väl just denna operation att utföras i vinter thumbs up


Jag är lite tveksam inför en sån operation. Jag hade tidigare en Golf Variant VR6 Syncro och den var en bra bil men vägegenskaperna gillade jag inte.
På halt underlag gick den att sladda med om man gasade men så fort man släppte gasen undetstyrde den rejält.
På asfalt var den konstant understyrd.
Jag gillade inte viscokopplingen för den gjorde bilen väldigt inkonsekvent.
Men det kanske finns nån annan lösning än viscokopplingen?
Jag skulle inte bygga fyrhjulsdrift om bilen bara ska gå på asfalt.


Men så är många tveksamma till ditt chassiebygge åxå.
De går att få till riktigt fina chassien och väghållning på både syncro och 4-motion.

Varför den understyr är ju då för att viscon ligger på en liten stund efter du släppt gasen.
Och att man har öppen diff i framaxeln.

Det man oftast gör vid ombygge är ju att montera 4-motion fördelningslåda och bakaxel.
Där man kan styra trycket och ingreppet i bakaxeln så den även låser upp på motorbroms.
Detta ger ju en helt annan känsla i körningen.

Jag har både en Jetta syncro och en VR6 syncro.
Det beror mycket på hur du kör , man får vara ganska aggresiv.
Och vänsterbromsa in i sväng för att provosera ut baken.

När det är vinter går det ju alltid att stumma viscon.
Men det är ju ett sniksätt eftersom det är öppna diffar fram och bak.
Kör man med låsande eller slirande diffar kan de bryta en del om man har stum visco.

Och så vidare.
Allt går att läsa om man har Grupp-A homologeringen frå tiden det begav sig thumbs up

Hoppas detta inte sabbar tråden

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Med rätt chassi funkar nog syncro/4motion... men det blir nog inget sånt skoj i vinter... tyvärr, ska satsa på att få ihop mitt mål att ha bilen gatlegal i det skick den är nu istället.

Har iaf satt igång med vinterns modifieringar idag, mycket svordomar och tyvärr en spräckt framruta (men åas, ny fin ruta till våren istället ) senare så sitter den här i.



Plattorna ska svetsas och försöka få dit en sträva för bätena med... men sen så

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Men shit va nice att du hinner börja med sånt där redan nu thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Känns riktigt skönt, alla andra år har jag ju bara dragit på att börja meka med bilen så det har blivit panik sen runt mars istället ... tänkte göra tvärtom i år, det ska vara klart så snabbt som möjligt

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



trocade skrev:
Känns riktigt skönt, alla andra år har jag ju bara dragit på att börja meka med bilen så det har blivit panik sen runt mars istället ... tänkte göra tvärtom i år, det ska vara klart så snabbt som möjligt


thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Yeay påbörjat en box...



Det här med skruvbur för snabb montering är lite missvisande ... men men

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823



bra jobbat

_________________
Mathias Gustafsson

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Första dagen i garaget på bra länge idag, klurat mer på buren och fått dit en box till. Men var kul att pyssla lite igen.

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Mini update utan bilder.

Alla boxarna numera svetsade, bara finliret kvar där.
Nytt grenrör beställt och ligger i garaget och ska monteras.

Planerat inom kort nu är att måla invändigt det som är bara plåt, gömma undan elen i slang, dra om bränsleslangarna så dom går i tröskeln istället för under bilen.

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Bilen startade för i år och varmkörd, har lite småsaker att fixa men den är redo för besiktning ... på riktigt det här året

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare

Nya fästen för stolarna ... ibland händer det något litet iaf (grundfärgen tog slut därför är bara ena målad )

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
_T_H_
Stockholm
Här sen Mar 2009
Inlägg: 823



Snyggt !

Smygkikade lite igår när jag lämnade fälgarna.

_________________
Mathias Gustafsson

BMW e30 325 -> Rullande Ban-Projekt
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare


Köpte mig en ny stol idag, ätnligen en stol som jag passar perfekt i

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Hur högt hamnar du?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Rätt högt men jag är rätt kort så passar mig bra att komma upp lite

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



trocade skrev:
Rätt högt men jag är rätt kort så passar mig bra att komma upp lite


Va lite det jag fundrade på , är själv juniorstorlek
Såg dock lite väl högt ut på bild.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Lillen skrev:
trocade skrev:
Rätt högt men jag är rätt kort så passar mig bra att komma upp lite


Va lite det jag fundrade på , är själv juniorstorlek
Såg dock lite väl högt ut på bild.


Jag har inte hunnit provköra ännu, det får avgöra... annars så får jag i värsta fall bygga sänka fästena lite

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



trocade skrev:
Lillen skrev:
trocade skrev:
Rätt högt men jag är rätt kort så passar mig bra att komma upp lite


Va lite det jag fundrade på , är själv juniorstorlek
Såg dock lite väl högt ut på bild.


Jag har inte hunnit provköra ännu, det får avgöra... annars så får jag i värsta fall bygga sänka fästena lite


Har funderat massa på det där.
Det går faktiskt att få ner fästena ganska mycket.
Men jag kommer på mitt nästa underrede köra Mk III med höjdjusteringen kvar.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Om jag bara skulle flytta ner dom från ovansidan på ramen så får man ju 2-3 cm direkt i sänkning t.ex
Jag gillar att ha orginalen på plats, dom passar ju perfekt

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf 2 VR6 1992 [ger upp drömmen :( ]
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   >>
17 besök senaste veckan (132375 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande