Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 TURBO -91 [Bilen såld] | << 1, 2, 3 ... 156, 157, 158 11 besök idag (652810 totalt) |
Jag har facit.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Härligt! Såg att du såg att jag hade ringt :-) Cool, vi hörs under veckan _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
_________________ Truls Herland |
||||
Har bestält en hel del saker, bland annat: racekat, tändspole, tändkablar, tändstift, 993 GT2 vinge i kolfiber, läpp i kolfiber mm.
Stolar, rails, sidostycken och ett nytt bälte har anlänt. Plockade ut förarstolen, hittade bland annat fjärrkontrollen till kameran som jag saknat i några år. Får inte ihop det här. Det står Right-side, min tolkning fästet för högra sidan av stolen Det står "this side faces in", min tolkning, vi tittar på den sida som ska sitta in mot stolen. Det stor "front of the car->", min tolkning att pilarna ska peka framåt. Är det jag som är trött, enda sättet för mig är att sätta fästet i taket på bilen om alla villkoren ska vara uppfyllda?! Är det någon som vet vad som är fram/bak, insida/utisida på den här? _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Han som klistrar etiketter hos Recaro måste ha varit på en hyggligt blöt fest. Dekalen sitter på insidan, så långt är det rätt. Sidan med ett hål den till höger i bild skall sitta i stolens bakkant.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Skönt att det inte bara är jag som dom lyckats "mind-fucka" med sina klisterlappar _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Tack Anders, ja det måste vara som du skriver Verkar ju också som att han som gjort klisterlappen har varit på samma fest som han som klistrade fast den. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Det va en blöt firmafest _________________ D a v i d B r a n t m o Nu: 951 Cup 3,0 16v Då: 996 GT2 CS 951 s 964 RS 911 Carrera 3,2 |
||||
Min tolkning är att det blir rätt om man monterar stolarna i taket, funkar då både på förar- och passagerarsidan _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Bilen är såld så det är dags att avsluta tråden och tacka alla på forumet som hjälpt och peppat!
Har suttit och läst lite i tråden, vilket otroligt stöd jag har fått av er på forumet det är riktigt rörande Så otroligt mycket hjälp, mental stöttning, vänskap och roliga banmöten genom åren, stort tack!!! Allt började år 2000 med att jag ville ha en snabb bil. Kom ihåg att jag valde mellan en sprillans ny Subaru eller den 964 turbo som jag sen köpte. Min kollegas kommentar -"Men Staffan du kan inte köpa en riskokare" (no offense, var bara osäker) var det som fällde avgörandet. I början var det maxfart rakt fram som var det största intresset. Kom ihåg att jag var inne på K3 och snackade med Bertil om hur jag kunde göra bilen snabbare. -"Ja för du vill väl inte ha bättre väghållning?" jag hörde att han var sarkastisk men var tillräckligt obstinat för att svara "nej" på frågan. Men efter första sessionen på ett banmöte så var jag röd i ansiktet av adrenalin och fast i bankörningsträsket. Hade svurit för mig själv att behålla bilen original men när Vincent som hade en likadan bil började skruva på sin och blev snabbare så tog egot överhand. Slutade med att jag vägde allt jag lyckades plocka ur bilen. Innan jag startade tråden hade jag aldrig bytt ett tändstift. Men några verkstadshandböcker senare, stödet från den här tråden och nyfunna vänner så var det självklart att plocka ut motorn och byta koppling. Efter det fanns inga spärrar. Det mest idiotiska jag gjort var nog när jag skulle försöka mig på att lacka huven trots att ALLA sa att det var dumt, 5.000:- senare och ett förstört garage lämnade jag in huven för lackning Det som var den absoluta jungfrusilen var Ringen, resorna dit kommer jag aldrig att glömma. Jag har helt klart inte varit där för sista gången. Till slut tröt energin, från att jag i princip kunde ligga under bilen varenda kväll så hade jag svårt att motivera mig till att lufta bromsarna. Bilen blev stående trots att jag hade en massa kul saker att montera. Till slut var det dags att sälja. Nu har bilen fått en ny dedikerad ägare som monterat 18-tummare, GT2-vingen, splitter mm. Verkligen kul att se! Det är ingen ny bil på gång just nu, men det kommer bli en banbil vad det lider Avslutar med en bild från Wipperman på Ringen från en magisk säsong 2007, borde ta lite mer av curben, men ändå... Stort tack till er alla här på forumet, vi lär nog ses igen! Staffan _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
Tack själv Staffan för all underhållande läsning. Hoppas vi hörs snart igen och lycka till med att hitta ny banbil.
Anders P.S. Börja leta snarast! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Detta har varit en av mina stora inspirations- och motivationstrådar här på rejsa, och många gånger loggade man in på rejsa som något av det första under dagen för att kolla status just här.
Mycket utav din öppenhet med allt som hänt i med- och motgångar har gjort att skruvandet på ganska dyra och avancerade bilar har känts "ganska enkelt" bara man vågar försöka. Jag har absolut gått längre i mitt bygge genom att med stort nöje följa och läsa denna tråd och själv "våga" mer. Stort tack för alla intressanta diskussoner, tips, berättelser och dokumentationer. Tråden kommer vara en inspirations- och informationskälla länge än. Jag kommer på mig själv att ibland fundera på hur det går med Staffans bil Nu ser jag fram mot din nästa intressanta tråd _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 TURBO -91 [Bilen såld] | << 1, 2, 3 ... 156, 157, 158 11 besök idag (652810 totalt) |