Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14 >> 14 besök idag (144208 totalt) |
Varsegod!! Tack så mycket för en smidig affär !! Denna killen går att lita på /Jörgen _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||||
Hallå! Man får tacka! Det är bara att höra av sig om du undrar något. Unisteer kuggstången köpte jag på något "groupbuy" som jag tror ej finns mer men summitracing.com har dom till ok priser. Är smidiga att handla av också Mikael _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Jag återkopplar här genom mitt citerade inlägg. Under 2013 då jag körde på Toyos 888 R-däck och farten ökade så fick jag igen problem med oljetrycket. På Mantorp vart det rullfart genom Mjölby och Parisern samt att trycket var svajjigt efter inbromsning i stutet av start/mål rakan med efterföljande svepande vänster + inbromsning för Parisern. Vintern 2013-2014 byggde Pekka Nysrtöm en swing-pickup lösning till min motor samt modifierade oljetråget för denna och under 2014 var problemen som bortblåsta. Inte så mycket som ett tecken på vikande oljetryck. Jag uppgraderade min motor i samma veva så mitt växlings-varvtal under 2014 var 6000rpm. Kort och gott så verkar Pekkas swing-pickup funka bra. Det är för övrigt samma lösning som Micke Östberg kör med i sina Camaro 69:or. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
Hallå Ricky! Gött att höra att problemet med trycket fixades med Pekkas swivel! Vi snackade ju över pm om detta för ett tag sedan! Jag har inte haft något problem med trycket men det är väl för att man kör så långsamt. Med vänlig hälsning, Mikael _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
En liten uppdatering här på vårkanten!
Va ju ett tag sedan Är ju riktigt sugen på att ta ut Camaron i år i och med att förra året vart noll körning. Bilen kom faktiskt inte ner från pallbockarna. Så förra helgen vreds nyckeln om och bilen startades. Allt verkar bra, trixar ur bilen ur garaget mellan 911:orna och kör i väg. Allt funkar bra i någon mil sedan blir bilen enormt trögstyrd! Visar sig att tryckslangen från styrservon spruckit och skickat ur all olja varpå servopumpen brann upp Väl hemma visar det sig att en backventil i kuggstången gått sönder och spärrat oljeflödet in i kuggstången varpå slangen sprack. Visar sig även när jag håller på och river kuggstången att undre kulbulten på bärarmen glappar som satan. Troligtvis sviter efter min lilla avåkning på Kinnekulle året innan. Tur att man va ensam i garaget annars hade man väl skickat av biljäveln bara för att slippa se skiten Har nu hämtat mig psykiskt från händelsen och beställt delarna som behövs. Sommaren har ju inte börjat än....så man får väl inte deppa ihop än. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Så ja!
Nybesiktigat med blankt papper Känns gött med tanke på servoraset tidigare i år Skall man bara se om man får kört något på bana och runt några konor i år. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Får väl lägga upp några bilder på hur bilen ser ut när den står still.
Har blivit en konbanekörning i år med svkg och det va sköj!!! Fick till och med poäng....fick dock inga bilder på detta. Har även ställt lite camber då det visade sig att ena sidan hade +0,2 grader och andra -1,5. Är nu fixat så båda har -2,2 grader. Hoppas på lite jämnare däckslitage nu. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Då har man klarat av en konbanekörning med Svkg.
Denna gång på Stora Holms trafikövningsplats i Gbg. Banan blev lite större än på Vårgårda flygfält vilket passar Camaron och mig gott. Riktigt kul de här med konbana trots att det går långsamt... Några bilder plus en liten film, bromsar på mig styckt men sånt e livet... Härlig blandning på bilarna! _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Kul med film!
Den är trevlig att se på och ligger fint på vägen jämfört med de flesta gamla jänkejärn. Jag tänkte filmat med men fick aldrig tagit tag i det. Jäkligt kul det där med konbana. _________________ VW Golf Sportswagon R -17 |
||||
Hallå Niklas! E det du som va så långsam med M3:an? Tro fan att du tycker det är skoj med konbana;). Tänk på oss som får kämpa för att överhuvudtaget komma mellan konerna Fan va nära det va att du gick hem med segern. Sista stinten tog han dig. Hur som helst grymt kört Jo en liten film blev det. Filmat med Iphone 4 så den får duga. Ljudet suger kan man lugnt konstatera ialla fall Får ta nya tag för att klå dig den 22/8 (det där kommer jag få äta upp ) _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Jo då, riktigt kul bana Svkg fått till Mätaren visar nog allt rätt, kanske några hundra varv för mycket men växlade allt vid 7000 varv ungefär. Ljudet på filmen suger stora kaninballar så ta det med en nypa salt _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Ja, då vart det juli 2017 och ett bra tag sedan man la upp något här så nu är det väl dax.
2015 slutade fruktansvärt tungt med en något bucklig Camaro och ett jävligt stukat självförtroende Har hämtat mig psykiskt och har börjat skruva ihop bilen igen. Detta lär dock ta några år av min tid framöver. Motor och lådan tycks ha klarat sig men karossen och subframen va riktigt illa tilltygade. På karossen har tak, golv, torped, vänster tröskel och lite annat fått bytts ut. Ny subframe har införskaffats med nya bärarmar, krängare, styrväxel osv. Bromsarna har klarat sig bra Är bara att konstatera att det kommer sitta en hel del nya bitar på bilen när den väl blir klar igen. Avslutar detta comebackinlägg med en däppbild på hur skadorna såg ut i slutet av augusti 2015 Bilder efter kommer så småningom. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Det där har jag gjort med en Mustang -68 så jag förstår att det tog hårt. Väldigt starkt att inte ge upp utan att börja om!
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Du har helt rätt Samtliga plåtar i fronten (huv, under o över plåtar, framskärmar, innerskärmar, kylarplåten samt cowlplåten), vänster dörr samt vänster bakskärm blir oxå utbytt. Mycket ny plåt blir det _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Ge upp! Nä, nått måste man ha o göra Är ju dessutom andra gången Camaron får omfattande plåtskador. Va 2004 sist, dock inte lika kraftiga skador som denna gång. Man får se det positivt. Bilen är nog min beskyddare. Man har ju trots allt överlevt båda smällarna Så min Camaro är allt värd lite kärlek så den får bli fin igen. Hade man smällt med en annan bil hade man väl strykit med direkt... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14 >> 14 besök idag (144208 totalt) |