Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-08-30 MSCC KM4 Sturup Raceway
2601 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
MSCC KM4 Sturup 20150830


Ytterligare en perfekt Racingdag med MSCC denna gång på Sturup Raceway utanför Malmö

Hämtade Caterhamen i Malmö lördag kväll och åkte ut till Sturup ca 07.00 söndag morgon

Fanns redan mycket folk på plats då jag anlände, besiktningen klarades av i ett huj av Edvin och Niklas

Numera får vi poäng både för snabbaste tidsträning och ett race

Min tidsträning gick sådär och jag fick avstå stint 2 då en av mina gaswirar skar dvs fastnade i höljet, åka bana med full gas var inget jag var sugen på, bort med den skurna wiren, räcker ju med en

Race startposition 9 totalt i racet med både Roadsport A och B samt en utom tävlan

Starten gick och det blev en kollision längre fram i ledet

Omstart och jag fick till en hyfsad start, kom imål som nr 4 men en av bilarna åkte utom tävlan så en tredjeplats i Roadsport A gav ytterligare en tennmugg till samlingen

Måste tacka alla funktionärerna för ett utmärkt jobb, för dagen var Johan Roxlin tävlingsledare

Återstår KM 5 på Knutstorp 20 September

/ Bengt Metz


Lite depåbilder samt Raceresultat

Klicka för större bilder!

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
prox
Malmö
Här sen Sep 2011
Inlägg: 65





Rejset i Roadsport C sett från min bil. Kul och tight racing, jagar mest Eliser men är även uppvaktad av min f.d. Miata rattad av Oskar Jakobsson. Missförstånd och smärre plåtkontakt vid 6:00, Oskar fick bryta men inga större skador uppstod på bilarna förutom lite skrynklig plåt thumbs up . Det blev en fjärdeplacering efter Bjarne med en tiondel... Ligger rätt nära vid målgång, kul !

_________________
Alexander Mullaart
MX-5 -01
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180



Suveränt Bengt. Du fångar både chaufförer och bilar. Bra för framtida forskning.

_________________
Anders Hofverberg
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det var riktigt kul att se din framfart Alexander thumbs up . Du jobbar rätt bra med bilen jämfört med hur Eliserna framförs. Bra kört (jag stod på posteringen i BMW kurvan ) .

Ovanligt mycket kontakt på denna dag vi brukar annars vara förskonade från det. (kanske var det lite lite väl långa horn kopplat med oerfarenhet). Hoppas dennna dag var ett undantag.

I vilket fall var det kul dag även om jag inte körde. Trist att det inte var fler på prova på. Men vi blev rörande överens att det måste in fler V8:or som kör efter att ha hört Corvetten på eftermidagen.

Grattis till alla som fick med sig en pokal hem

I vanlig ordning: Kul att se dina depåbilder Bengt thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
prox
Malmö
Här sen Sep 2011
Inlägg: 65



Tack Eddie! Det finns utrymme för förbättring i setup (och körning för den delen). Har brottats en del med understyrning, och ställde den medvetet lite lös i baken (antagligen för lös ...) inför Sturup. Eliserna verkar gillar tighta Sturup särskilt mycket.

Stort tack till dig och alla funktionärer som gjorde KMet möjligt thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Alexander Mullaart
MX-5 -01
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Tack Anders, försöker så gott jag kan, någon miss blir det ibland

Försöker inte vinna någon fotografitävling utan som du själv säger, tidsdokument, vi glömmer så fort

Extra glad blev man ju åt ett tredjepris i Roadsport A

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eftersnack
2015-08-30 MSCC KM4 Sturup Raceway
2601 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande